Satair er blandt verdens førende distributører af flydele. Intet er værre for en flyindkøber end en ”AOG” – Airplane On Ground. Når et fly står stille, kan det koste 500.000 USD om dagen.
Så når det handler om at skabe en god kundeoplevelse for Satairs kunder – indkøberne – er der én ting der vejer tungere end alt andet, mere end selv prisen:
”Hvor sparer jeg mest tid?”
Hvert år sender Satairs kunder over 6 millioner mails med forespørgsler: Nogle i excel-ark, andre eksporteret fra egne indkøbssystemer, andre blot i fritekst, og endelig de helt skæve – fotos, post-its, tegninger etc.
Og hvert år går der 6 millioner gange kostbar tid med at dechifrere, forstå og besvare!
Når tiden er altafgørende – hvorfor så ikke overlade arbejdet til en der aldrig sover, altid er skarp og som bliver klogere hver dag?
Som en del af Satairs digitale transformation har vi udviklet Lilly – en kunstig intelligens der er kundernes serviceassistent.
Lilly kan både modtage, analysere og besvare de mange mails fra indkøberne – på en brøkdel af et sekund.
Lilly er udviklet med sofistikeret genkendelsessoftware, der matcher kundens forespørgsler til Satairs produkter, mens hun også lige tjekker om det er er en kendt kunde, lagerstatus, leveringsvilkår udfra kundens geografiske placering, kundespecifikke priser osv. – og leverer det hele som en færdig ordre parat til afsendelse.
Lilly er blot en enkelt del i et stort digitalt transformationsprojekt, der også inkluderer Satairs nye digitale market place: En åben markedsplads som potentielt kan forbinde en hel industri og forandre måden man køber, sælger og producerer flydele på – og et digitalt økosystem rundt om markedspladsen, som ved hjælp af Adobe-suiten sætter nye standarder for personaliseret kommunikation til kunder og partnere.
Lilly kan nu kategorisere og besvare korrekt på 99% af alle henvendelser.
I 81% af tilfældene finder hun frem til et eller flere efterspurgte produkter og svarer med et købstilbud.
Og i 66% af tilfældene dækker hun alle kundens behov, finder produkterne og svarer med individuel pris, levering og købstilbud.
Satairs kunder bliver løbende migreret fra den gamle til den nye digitale platform, og tallene viser en løsning hvor kunderne nu køber både oftere og større:
Konverteringsraten på den nye løsning ligger 112,5% højere end den gamle platform (index 225).
Den gennemsnitlige kurvstørrelse på den nye løsning er 18% over den gamle.