… at den så repræsenterer den absolutte top af branchen fra både bureauer og virksomheder gør kun den videre proces endnu mere interessant.
Ai siger det her om mig: (Om Marius)
“Marius jagter den gode løsning − og som ofte handler det om at finde ud af hvor idéerne rent faktisk kan gøre en forskel.
Han har de sidste tre år lykkedes med at implementere kommerciel strategi i autentisk branded content med organisk performance.”
Hvorfor DDA?
“Det er vigtigt at vi hylder godt arbejde. Og det er vigtigt at vi hylder godt Dansk arbejde. Derfor DDA.
DDA er lidt særligt for mig, fordi det handler om mere end bare den gode idé. Jeg er nået til et sted i min
karriere hvor jeg ikke synes noget er rigtig godt, hvis det ikke finder den rigtige kanal at leve på.
Specielt derfor glæder jeg mig rigtig meget til at bedømme Best Use of Influencer.”
Hvorfor er jeg med i DDA?
“Det er vel egentlig dem som har peget på mig, som kan svare på det bedst. Men − jeg har en bred vifte af kompetencer trods et lidt
kort liv i den kreative branche. Fra KK til bureau i jagten på den gode idé, og fra bureau til brand med content og performance i førersædet.
Jeg har set lidt af hvert, og bryder mig ikke om at gøre tingene halvt. Og så er jeg helt vild med at diskutere godt – og dårligt – arbejde.”
Om Louise
Louise er en erfaren UX og servicedesigner. Hun bidrager med sin tekniske viden om, hvordan man får mødet mellem de teknologiske muligheder og kundernes behov til at gå op i en højere enhed.
Louise er senior service designer hos Novo Nordisk.
Hvorfor DDA?
Med DDA får vi alle adgang til et bibliotek af danmarks bedste digitale cases.
Jeg synes det er fedt, at vi kan dele og blive inspireret af hinanden og på den måde højne niveauet år efter år i fællesskab.
Hvorfor er jeg med i danish digital Award?
Jeg er stolt over at være blevet udvalgt til at hylde de bedste danske digitale projekter. DDA er et fantastisk samlingspunkt og jeg er med for at sikre en fair og faglig funderet bedømmelse.
Om Christian Doeleman-Lassen:
Christian Doeleman-Lassen er Director of Digital Marketing Strategy hos IIH Nordic. Han har arbejdet med SEO før Google, web analytics før Google Analytics, og generative AI før ChatGPT blev populært. Christian rådgiver nogle af Danmarks største virksomheder om SEO strategi, performance marketing, web analytics og brugen af generative AI.
Hvorfor Danish Digital Award?
Den største styrke ved Danish Digital Award er, at juryen består af mere end 300 digitale eksperter fra marketing, IT og kommunikation. I modsætning til andre priser, som ofte uddeles af et snævert panel, er denne jury rigt repræsenteret med dygtige folk fra både annoncør- og bureausiden, hvilket sikrer en kvalificeret og retfærdig vurdering.
Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?
Jeg deltager i Danish Digital Award, fordi jeg brænder for at anerkende nytænkning og solidt håndværk, som bidrager til branchens udvikling. Personligt ser jeg det som en mulighed for at lære af de bedste – ved at dykke ned i inspirerende cases, netværke med talentfulde personer, og forstå de tendenser, der driver branchen fremad.
Om Nanna
Nanna Gjerstrup er til dagligt Senior kreativ hos Accenture Song. Hun startede som praktikant i 2018, men sidder nu efter 5 år med det kreative ansvar for bureauets største kunde samt en række andre. Hun har vundet nogle af branchens mest prestigefyldte priser – alt fra guld til Cannes Lion, grandprix i Eurobest, sølv i D&ad og mange flere.
Hun brænder for stærke indsigter og modige adfærdsændrende kreative ideer. Dem der er visionære, innovative og tør at gå forrest. Senest er Nanna blevet anerkendt på tværs af award shows med cases som IKEA Cirkulär, 50 Queens og Female Gaze.
Hvorfor DDA?
DDA handler om at honorere og synliggøre det mest inspirerede, effektive og veludførte digitale kreativitet i branchen. Derfor er det et show der er med til at sætte og forhåbentlig også løfte ’baren’ for innovativ og tech-drevet kreativitet, der gør en forskel for virksomheder og kunder. Og generelt er det efterhånden svært at tale om kreativitet uden at berøre det digitale – derfor er DDA måske også en af de vigtigste award shows i Danmark.
Hvorfor er jeg med i DDA?
DDA’s formål og mit eget daglige fokus på teknologi, innovation og purpose flugter, og derfor er det også et award show jeg føler, det er vigtigt at bidrage til. Jeg glæder mig til at bruge mine egne kreative erfaringer, sammen med resten af den skarpe og erfarne jury, til at diskutere og udpege digital kreativitet der bryder det gængse og viser nye innovative måder at skabe idéer på. Jeg glæder mig ligeledes til at blive inspireret af alt det stærke arbejde der indsendes og ser en ære i at få lov til at udpege det allerbedste. Det er vigtigt vi deler idéer og arbejde på tværs, så vi sammen kan løfte branchens niveau, og det er også det DDA handler om.
Om Maja
Maja har de sidste 15 år arbejdet med bruger- og brandoplevelse indenfor feltet teknologi, digital produktudvikling og design. Først i DR, og for nuværende hos TV 2, hvor Maja siden 2018 har været chef for TV 2 Experience Design. Maja har derfor også dyb erfaring med digital transformation i mediebranchen, og med at udvikle digitale produkt porteføljer som dagligt bliver brugt af 1mio+ danskere, på tværs af segmenter.
Hvorfor DDA
DDA adskiller sig ved, at begge sider af bordet er repræsenteret, dels i de indsendte cases, og i jurygrupperne som består af medlemmer fra både kunde- og bureauside, hvilket giver en omfattende og meget holistisk tilgang til vurderingen af cases. Min erfaring er, at det netop er i krydsfeltet mellem den dybe bruger- og produktindsigt fra kundesiden i samspil med omfattende markedsindsigt fra bureausiden, at den sande magi opstår, til fordel for både kunderne og forretningen.
Hvorfor er jeg med i DDA
DDA fejrer både kreativ og strategisk excellence ved at fremhæve arbejde, som demonstrerer, at digitale produkter kan drive forretning fremad, ved at skabe reel værdi for både virksomheden og for kunderne – og spørger du mig, så skal man springe til, når man får muligheden for at benytte sin erfaring, til at være med til at hylde dem som sætter standarden højt.
Om Rasmus:
Rasmus Sanko er Chief Strategy Officer hos Charlie Tango og har igennem de sidste 25 år arbejdet med brugerdrevet design og digital strategi på tværs af den offentlige og private sektor. I løbet af årene har Rasmus været med til at udvikle banebrydende digitale løsninger for kunder indenfor bl.a. Fintech, Healthcare, Aviation og Proptech. Dernæst har Rasmus arbejdet med opbygning af servicedesign-teams og kreative organisationer i Helsinki, London og København.
I sit arbejde har Rasmus særligt fokus på etik, mangfoldighed, tilgængelighed og inklusion i design. Som han siger: ”Retvisende og inkluderende forståelse af brugerne, har aldrig været vigtigere; User research, UX og Service Design er afgørende for, at de AI-drevne løsninger vi skaber i dag, ender med at skabe – ægte og etisk – værdi for virksomhed eller organisation, individ og samfund.”
Hvorfor Danish Digital Award?
Jeg synes at det er vigtigt for udviklingen af de digitale brancher i Danmark, at vi samles og dyrker de fantastiske ideer, innovative strategier og blændende løsninger. Det skaber sammenhæng og konsensus om hvad god kvalitet er, og det gør os endnu bedre i stand til at spille på den internationale scene.
Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?
Fordi det er vigtigt! Selvfølgelig støtter Charlie Tango, og jeg personligt, op omkring Danish Digital Awards. Samtidig er det voldsomt inspirerende at gå alle de spændende cases igennem, sammen med en fantastisk gruppe mennesker i juryen.
Om Thomas Bjerg
Thomas var manden bag et af Danmarks multi-award vindende kreative bureau – Very. Fra start har Thomas udfordret konventionerne inden for traditionel reklame. Community Marketing (ikke-forstyrrende marketing) og kultur har været omdrejningspunktet for hans arbejde, men altid med fokus på kundens forretning og bundlinje. Thomas er således manden bag flere lærebogseksempler på styrken og effekten af autentisitet i langsigtet brandarbejde, hvor Somersby lanceringen, Cannes guld for Ford og mere en 60 internationale priser for Volkswagen arbejdet kan nævnes.
Thomas er ejer og founder af Twenty, næstformand i DDA styregruppen, medejer af flere virksomheder.
Hvorfor Danish Digital Award?
Fordi det er her alle de bedste cases samles, vurderes og inspirerer til at skabe næste generation af digitale arbejder i topklasse. Det er det eneste awardshow i Danmark, som er digital native, og vi har brug for et sted at mødes for at diskutere og hædre det bedste digitale arbejde.
Samtidig er det jo bare interessant at se alle de super stærke cases, møde alle de dejlige mennesker og fejre de bedste i branchen.
Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?
Fordi det har potentiale til at blive et internationalt show, som kan markedsføre Danmark, danske virksomheder og danske bureauer. Samtidig har jeg jo erfaringen fra de største internationale awardshows og opbygning af virksomheder. Dette – kombineret med min erfaring med bureau og kommunikation – håber jeg kan bidrage til at løfte DDA ind på den internationale scene.
Hvis jeg som næstformand i styregruppen kan være med til at udvikle et dansk awardshow og måske løfte det til et internationalt awardshow, så er vi lykkedes med et delmål. Den udfordring og rejse vil jeg gerne være med til at lykkes med.
Om Lars Gudbrandsson
Lars Gudbrandsson er CEO for IIH Nordic, bestyrelsesmedlem i to virksomheder, og strategisk rådgiver for CxO’er og bestyrelser.
Han har været nomineret til årets CMO, nomineret til AI & Data professional of the year, været på “Nordic 100 in Data, Analytics & AI listen”, samt været med i en række podcast, avis artikler, og TV interviews.
Der ud over er han keynote speaker på konferencer, bla. på Google Cloud Summit.
Men det er måske mere interessant hvad andre siger om Lars. En tidligere bureauprofil beskrev ham med følgende ord i en intro til en podcast:
“Lars er lidt af et multitalent. Han kan løbe 100 km, er teknisk anlagt og elsker data – og så er han i øvrigt en haj til performance marketing”
Hvorfor Danish Digital Award?
Det er her “toppen af poppen” samles – både mennesker og cases – og med en bredde og erfaring der ikke findes andre steder.
Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?
At deltage i Danish Digital Award er en spændende og berigende oplevelse, af flere grunde. For det første giver det en unik mulighed for at fejre de ypperste digitale tiltag og innovationer i DK fra branchens eksperter og talenter.
For det andet er Danish Digital Award en fantastisk platform for netværk og læring. Ved at være en del af dette miljø, får jeg mulighed for at møde og udveksle ideer med andre faglig stærke marketeers, hvilket er enorm lærerigt.
Om Henrik Grubak
Henrik Grubak er blevet krediteret for sin afgørende rolle i skabelsen af Vice Virtues’ transformation fra en indholdsproducent til et globalt kreativt powerhouse med det edgy og progressive “culture first”-dna fra moderselskabet, VICE Media.
I samarbejde med Vice Virtue har Henrik Grubak skabt banebrydende arbejde i krydsfeltet mellem kultur og teknologi. Dette inkluderer Cannes Grand Prix, adDress The Future, verdens første digitale modekollektion, der løste det stadig voksende overforbrug af tøj blandt influencers, samt det Cannes Lions Grand Prix-vindende projekt Backup Ukraine, der giver borgerne i krigszoner mulighed for at lave 3D-scanninger af truet kulturarv ved hjælp af deres smartphones.
Henrik Grubak er debattør og foredragsholder inden for kreativitet og teknologi, især inden for emner som innovation, AI/AGI og Web3, hvor han skiller sig ud fra mængden.
Henrik Grubak står bag flere kommercielle NFT projekter, The Screenwear Papers som var den første globale rapport om forbrugernes holdninger til virtuelle varer, og har samarbejdet med den anerkendte arkitekt Bjarke Ingels om at opføre Metaverse’s første arkitekttegnede hovedkvarter.
Hvorfor Danish Digital Award?
Jeg synes, at vi i lille Danmark er super dygtige, når det handler om teknologi, indsigter, kreativitet og mod. Danish Digital Awards er showet hvor vi sammen fejrer den dybere forståelse af teknologisk udfordring, nyskabende tanker og evnen til at overvinde komplekse problemer. En hyldest til alle dem der tør tage alle de dristige valg, der skal til for at drive fremskridt og skabe forandringer. Og ikke mindst til alle som har præsenteret en løsning som måske ikke gav mening første gang ud fra kundernes kpi og roi.
Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?
Jeg deltager i DDA, fordi det er vigtigt at anerkende alt det gode arbejde som bliver skabt. Jeg håber også at min profil og deltagelse kan være med til at skubbe endnu flere unge, alternativt tænkende mennesker ind i branchen. Hvis jeg kan inspirere andre, så er det hele arbejdet værd.
Om Daniel Lintoiu
Daniel Lintoiu er en anerkendt profil inden for digital strategi og e-handel. Som Director of Marketing Communications & E-commerce hos Lemvigh-Müller, har han demonstreret en dybdegående forståelse for digital transformation og har været en drivende kraft i at forme virksomhedens digitale fremtid. Han besidder en kombination af teknisk viden og strategisk indsigt, hvilket gør ham til en værdifuld leder i den digitale arena.
Daniels erfaringer spænder bredt inden for digital transformation, marketing, digital experience, ecommerce og strategisk ledelse – fra virksomheder som 3Shape, Dagrofa Foodservice, Dagrofa & Danhostel. Han har modtaget flere udmærkelser, herunder anerkendelse som et af Danmarks største talenter inden for digital markedsføring og e-handel.
Hvorfor Danish Digital Award?
DDA repræsenterer en fremtrædende platform for at anerkende og hylde den digitale innovation og kreativitet, der udfolder sig i Danmark. Som det mest prestigefyldte digitale award show i landet, står DDA i spidsen for at fremhæve og inspirere både etablerede virksomheder og nyskabende tænkere. Det fokuserer på at fejre de utraditionelle og intelligente løsninger, der spænder fra revolutionerende idéer til omhyggeligt gennemførte kampagner.
DDA anerkender værdien af vidensdeling og samarbejde på tværs af brancher, og understreger vigtigheden af at skabe enestående oplevelser for både danske og internationale forbrugere. Ved at anerkende både det lange, seje træk og det modige spring mod digital transformation, tilbyder DDA en platform for at inspirere til fortsat kreativitet og konkurrenceevne i den danske digitale sektor.
Hvorfor er jeg med i DDA?
DDA’s fokus på at anerkende den langsigtede indsats og det modige skridt mod digital transformation resonerer dybt med mig. Min rolle i juryen giver mig en platform til at fremme og anerkende dem, der tør tænke anderledes og som skaber forretningsvækst gennem digital innovation. Dette er i tråd med min egen filosofi om at skabe værdi og fremme kvalitet i arbejdslivet.
Jeg ser også DDA som en gylden chance for at være en del af en bevægelse, der sætter standarden for fremtidens digitale landskab i Danmark. Det er en mulighed for at blive inspireret og samtidig inspirere andre, hvilket er essentielt for konstant at udvikle og forbedre digitale strategier og løsninger, der har en reel indflydelse både i Danmark og internationalt.
Om Mads Hofman Hansen
Mads Hofman Hansen er partner og CEO i digital bureauet Abtion, med kontorer i København og Odense. Hans karriere i den digitale branche spænder over to årtier, med væsentlige roller hos virksomheder som Magnetix (i dag Merkle), IMPACT og Creuna. Mads’ erfaring omfatter ikke kun ledelse og strategisk udvikling, men også en aktiv rolle i at investere i og stifte flere digitale virksomheder, hvor han også fungerer som rådgiver for flere startups.
Mads’ pionerarbejde og forskning inden for kunstig intelligens har gjort ham til en eftertragtet foredragsholder og konsulent på området. Hans evne til at koble forretningsudvikling med teknologi har cementeret hans position som en førende skikkelse inden for digital innovation.
Udover hans professionelle indsats, er Mads medstifter og bestyrelsesmedlem i Institut for 4-dages arbejdsuge, hvilket afspejler hans engagement i at fremme arbejdslivets kvalitet og balance. Han er også bestyrelsesmedlem i Creative Club, en del af GRAKOM, hvor han bidrager med sin ekspertise til at støtte digitalisering og innovation i branchen.
Hvorfor Danish Digital Award?
Jeg har altid været optaget af nye spændende og innovative løsninger. For mig er DDA en af de bredeste og mest omfavnende awards, vi har i Danmark. Har du lavet noget fedt, så er scenen din, og det synes jeg er appellerende. Her er det den ærlige og uafhængige løsning, der bliver vinderen, det fundament og koblingen med en række nøje udvalgte kategorier, gør det til en særlig award med internationalt potentiale.
Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?
Det er vigtigt, at de gode løsninger bliver hædret, uden at der er nogen skjult agenda bag en nominering eller udmærkelse. Jeg vil gerne være med til at demokratisere mulighederne for at vinde, og det er netop, hvad vi kan i DDA. Som del af juryen er jeg garant for, at min stemme gives til den bedste løsning og ligeledes skabe opmærksomhed på DDA i al almindelighed.
Om Hilda:
Hilda er Direktør og Partner i det kreative bureau Ruby&Red. Hun trådte sine første branchesko hos pionererne i Signal Digital midt i halvfemserne og har siden arbejdet som projektleder og konceptudvikler i hhv. store og små, internationale og lokale bureauer. I dag udvikler hun både brand- og SoMe-strategier samt kreative koncepter for en bred vifte af virksomheder.
Hvorfor Danish Digital Award:
Danish Digital Award er blevet den mest spændende prisuddeling, fordi man blander bureauer og kunder. Dette giver et mindre rygklappende incitament for både indsendelser og vurderinger og en mere alsidig form for evaluering af det indsendte arbejde.
Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?
Det er en fantastisk mulighed for mig at deltage i DDA, idet jeg er opdraget og uddannet af branchen til at vurdere og argumentere for holdninger til kommunikation, og det er en gave at fordybe sig i gode cases, der forhåbentligt også kan inspirere og flytte mig i mit arbejde.
Om Jesper Thyssen
Jesper Thyssen har igennem de seneste 15 år arbejdet med branding, kommunikation og digitalisering, og han er jævnligt foredragsholder til diverse konferencer. Jesper er mest kendt for Den Digitale Transformation i Danske Spil, hvor han ledte in-housing af den digitale værdikæde fra tech-stack, data, medieaftaler og organisation. Jesper opnåede sammen med Danske Spil en del priser og nomineringer for deres digitale indsatser, og i 2017 blev han udnævnt som september måneds digitale talent i Bureaubiz. Til DDA i foråret 2019 kulminerede rejsen med hele 5 priser, herunder Årets Digitale Virksomhed og Årets Digitale Profil. Jesper har været med til at digitalisere en retail mastodont som Danske Spil, hvor de i dag er en visionær digital virksomhed og driver en af Danmarks største eCommerce forretninger.
Fra 2021 til 2023 varetog Jesper stillingen som CMO i 3 på tværs af B2C og B2B med stor succes. Efter 14 år på kundesiden, har Jesper valgt at rykke til konsulentsiden som Managing Director i Novicell KBH, hvor han er daglig ansvarlig Novicells forretning i hovedstaden.
Hvorfor Danish Digital Award?
DDA er en fantastisk mulighed for at synliggøre de mange digitale visionære aktiviteter, som der knokles med for mange annoncører og bureauer rundt omkring i landet hver eneste dag. Vidensdeling er en altafgørende faktor for vores kontinuerlige udvikling, samt stræben efter at skabe de bedste oplevelser for de danske og internationale forbrugere. Derudover føles det rart at hylde de mennesker og virksomheder som gør en forskel.
Personligt har jeg efterfølgende mærket større opbakning i organisationen i forbindelse med nomineringer til DDA, samt øget motivation hos de medarbejdere som dagligt arbejder med de cases vi indstiller.
Vi skal hylde hinanden i branchen og her er DDA for mig at se, det bedste sted at udleve drømmen.
Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?
Jeg føler mig beæret over at være udvalgt til et awardshow af denne kaliber, så valget var knap så svært da jeg blev spurgt. Jeg lærer enormt meget af de mange dygtige mennesker i juryen og de nomineringer som vi ser fra alle deltagerne.
Jeg vil være med til at tegne rammerne for retningen for markedsføring i Danmark, hvor vi hylder de gode kundeoplevelser/relationer, og her er DDA en oplagt platform for at hjælpe visionære mennesker med at få synliggjort deres resultater.
Jeg glæder mig specielt meget over at DDA er blevet mere forretningsorienteret i år, for det er hvad vi skal levere i sidste ende – forretning og ikke enkeltstående løsninger.
Om Cecilie:
Cecilie er CEO hos MUST og tidligere Chief Media Officer i Publicis Groupe og administrerende direktør for Publicis Media. Hun er uddannet sociolog fra Københavns Universitet. Hun har en stor interesse for medier, forbrugerindsigter og den gode kommunikation i kombination. Cecilie er ydermere aktiv i KreaKoms bestyrelse og deltager i Carbon Footprint Initiative sammen med Danske Medier.
Hvorfor DDA?
DDA er en award som appellerer bredt og som både favner den anderledes, innovative idé og den større, veleksekverede kampagne. Jeg synes, at DDA og awards generelt, er vigtig for synligheden af alt det gode arbejde der bliver lavet i Danmark og det er en vigtig del af inspirationen i mit eget daglige arbejde.
Hvorfor er jeg med?
Jeg synes det er et enormt stort privilegie at få lov til at læse og se alle de cases der bliver sendt ind. Det er en stor kilde til inspiration og viden om det danske marked. Jeg tilføjer selv en bred viden om medier og kampagner og bidrager med den viden i valg af cases og vindere.
Om Mads Fuhr
Mads Fuhr sidder til dagligt i direktionen hos AKQA – verdens mest prisvindende design- og innovationsbureau. I Danmark har han bl.a. ansvaret for det samlede leveranceapparat på tværs af de to kontorer i København og Århus, som samlet udgør 140 mand og derudover påtager han sig rollen som global partneransvarlig for en række internationale virksomheder.
Udover et skarpt fokus på forretningen, medarbejderne og ikke mindst kunderne, så bruger Mads sin tid indenfor salg, forretningsudvikling, rådgivning og som Keynote speaker til diverse konferencer i ind- og udland.
Han har de sidst 22 års tid helliget sig arbejdet med at forstå, udtænke samt støtte organisationer i deres rejse mod at skabe ekstraordinære, digitale oplevelser og dermed et stærkere forretningsmæssigt fundament. Det har han gjort for mere end 150 forskellige virksomheder i over 20 lande – startups, C20 til Fortune500 virksomheder. Det har givet ham en dyb indsigt og forståelse for, hvordan virksomheder organiserer sig og hvor udfordringer og muligheder opstår i mødet med teknologi og design.
Hvorfor Danish Digital Award?
DDA er pr. definition det største digitale award show i Danmark. På 10. år har vi insisteret på at identificere og hylde de virksomheder, som tør vise hvad der er muligt – ikke mindst set i lyset af at verden kun er blevet mere kompleks og teknologien mere avanceret. Det stiller kæmpe krav til organisationer, systemer, løsninger og teknologier, men så sandelig også til de mennesker, der står i spidsen for at skabe en værdi.
DDA således både den udførte eksekvering, den intelligente implementering, de veltænkte løsninger og de mest effektfulde arbejder på tværs af discipliner. Alt sammen pakket ind i et smukt ydre. Og så hylder vi det lange, seje træk, der ligger i at skabe en reel digital transformation og differentiering i markedet. Det fortjener at komme frem i lyset og blive vist til inspiration for andre, hvis Danmark fortsat skal være skabende og konkurrencedygtige samt tiltrække nye kræfter udefra.
Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?
Først og fremmest fordi det er en super inspirationskilde og en adgangsbillet til at møde nogle interessante mennesker, med holdninger til tingene – herligt! Det er et privilegie, at få lov til at vurdere en stor del af det arbejde, og de løsninger, der møder Danskere hver dag – både privat og professionelt. Jeg nyder at tage del i- og bidrage til det, og derfor er jeg utrolig glad og stolt af at få æren af endnu et år som Jurygruppeformand.
Vi må aldrig miste det fremadskuende, eksperimenterende og energiske mind-set der skal til for at lykkes. Hvis man ønsker at være aktuel, relevant og være med til at definere fremfor at adaptere, så er der en række parametre som bør opfyldes, heriblandt nysgerrighed, tro, evne, kreativitet og mod. I min optik så er DDA med til at bevare- og fremhæve det faglige fokus på disse og andre emner, ved helt konkret at vise løsninger og cases der eksemplificerer dette. Samtidig så samler vi dansk erhvervsliv og dets samarbejdspartnere i et inspirerende og aktuelt show, hvor det bedste digitale arbejde hyldes. What’s not to like!
Om Tim
På NORD DDB har Tim det overordnede kreative ansvar for bureauets kunder og har sammen med alle de talentfulde kollegaer, fået bureauet tilbage som et af de mest prisvindende bureauer i Danmark.
Han har altid været interesseret i at afsøge nye tilgange til kommunikation og går helst efter ideer, der ikke føles som reklame, fordi han tror på, at kultur, teknologi og kunst kan hjælpe brands med at “break into pop culture” – hvilket tilfældigvis er den linje, som NORD DDB arbejder ud fra.
Tim har jury erfaring fra ind- og udland, og har vundet priser ved de fleste internationale awardshows.
Hvorfor Danish Digital Award
Danish Digital Award har altid haft fokus på en bred jurysammensætning og en sund kritisk tilgang til hvad en god ide, kampagne eller løsning er. Indsendelserne bedømmes på både strategi, løsning og resultater, hvilket tvinger indsender og jury til at sikre, at casen har tyngde nok til at blive kåret som vinder. Så det her er prisen for alle jer der laver stærkt digitalt arbejde og gerne vil vinde fordi I ved, at der ikke kan sættes en finger på jeres indsats.
Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?
Jeg har altid haft en forkærlighed for digital og især social, så det er fedt at være med til at vurdere og belønne det stærke arbejde der laves i Danmark. Samtidig er det en bonus at blive inspireret af alle de indsendte cases og få indblik i hvordan branchen udvikler sig gennem diskussionerne i juryen. Og så lægger det mig på sinde, at sikre, at man kun kan vinde en DDA, hvis den case man har er digital helt ind i hjertet. Derfor har vores jury et stålfast øje på, at de vindere vi vælger i vores kategori skal være social first.
Om Mia:
Mia er Kommunikations og Marketings Direktør hos KPMG i Danmark. Tidligere har hun haft en karriere som Kontaktchef hos både Hjaltelin Stahl og Wibroe, Duckert & Partners og før det bl.a. været SoMe ansvarlig hos Kræftens Bekæmpelse. Fælles for alle specialer og brancher har været ledelsesaspektet, som sammen med en bred kommunikationspalette er Mias speciale
Hvorfor DDA?
DDA er en fantastisk mulighed for at sprede inspiration og influere både brancher, virksomheder og bureauer til at tænke ud at boksen og sætte barren højere eller. Det er en unik chance for at honorere de, der tør og vil. Derudover sikrer den brede jury, at vi ikke blive snævre i hverken bedømmelser eller tankegange.
Hvorfor er jeg med i DDA?
Jeg er med i DDA for at få muligheden for at bruge min erfaring og brede palette til at sikre en fair og gennemtænkt bedømmelse, hvor det ikke kun er gimmicks og store budgetter, der honoreres. Det er en ære at få lov til at tænke hele projektet igennem og lære af mine med-jurymedlemmers tanker og perspektiver.
Danish Digital Award hylder de bedste digitale projekter