Show 13. juni 2024

Kategorier 2024

“Det er ikke kun et enkeltstående projekt, der kan vinde Danish Digital Award, men summen af aktiviteter”

Jeg hjælper dig med valg af kategorier.

Jeg står parat til at vejlede i hvilke kategorier, der passer til netop din case.

Kontakt mig på mail kim@jong.one

I denne kategori hædrer vi de websites, der ikke blot demonstrerer teknologisk mod, men også effektivt støtter virksomhedens formål og mål.

HVAD LÆGGES DER SÆRLIG VÆGT PÅ I BEDØMMELSEN

Strategi (30 %), Løsning (40 %), Resultater (30 %)

JURYLEDER: MIA TERESE DUELUND, DIRECTOR, HEAD OF MARKETS & COMMUNICATIONS, KPMG

I Best Social Media Experience hædres de cases, hvor der er skabt en god social experience, som modtagerne kunne engagere sig i og hvor løsningen er social first.

HVAD LÆGGES DER SÆRLIG VÆGT PÅ I BEDØMMELSEN

Strategi (30 %), Løsning (40 %), Resultater (30 %)

JURYLEDER: TIM FREMMICH ANDRESEN, CREATIVE DIRECTOR & PARTNER, NORD DDB CPH

Juryen leder efter en web- eller native-baseret løsning, der tager udgangspunkt i en menneskelig- eller en forretningsmæssig udfordring.

HVAD LÆGGES DER SÆRLIG VÆGT PÅ I BEDØMMELSEN

Strategi (15 %), Løsning (60 %), Resultater (25 %)

JURYLEDER: MADS FUHR, GENERAL MANAGER, AKQA

Vi søger efter de kampagner som har performet hele vejen rundt. Fra den skarpe strategi, PR og kommunikation til det rette medievalg og de fantastiske resultater.

Hvad der lægges særlig vægt på i bedømmelsen:

Strategi (30 %), Løsning (40 %), Resultater (30 %)

JURYLEDER: CECILIE ANDERSEN, CHIEF MEDIA OFFICER, PUBLICIS

I denne kategori værdsætter vi en indsigtsbaseret tilgang med fokus på skabelse af værdi for brugeren i anvendelse af personaliseret marketing.

HVAD LÆGGES DER SÆRLIG VÆGT PÅ I BEDØMMELSEN

Strategi (30%), Løsning (40%), Resultater (30%)

JURYLEDER: ANNE STOKHOLM, DIRECTOR & PARTNER, ORCHESTRA

I kategorien "Best Use of AI" belønner vi løsninger med AI, der er mere end bare teknologi, og som løser rigtige problemer eller skaber nye innovative muligheder for virksomheden.

HVAD LÆGGES DER SÆRLIG VÆGT PÅ I BEDØMMELSEN

Strategi (40 %), Løsning (35 %), Resultater (25 %)

JURYLEDER: BARBARA ISAKSEN, MANAGER NEW TECH, KPMG

I denne kategori hylder vi de cases, som viser fremtiden for dansk internethandel, hvor en nærværende og tryg købsoplevelse for kunden er i centrum.

HVAD LÆGGES DER SÆRLIG VÆGT PÅ I BEDØMMELSEN?

Strategi (20 %), Løsning (40 %), Resultater (40 %)

JURYLEDER: JESPER THYSSEN, COMMERCIEL DIREKTØR, NOVICELL

I kategorien “Best Use of Data” hædrer vi løsninger, hvor anvendelse af data er et væsentligt element. Vi søger nyskabende og innovative koncepter, hvor data og indsigter har haft en betydelig indflydelse på forretningen.

HVAD LÆGGES DER SÆRLIG VÆGT PÅ I BEDØMMELSEN

Strategi (30 %), Løsning (40 %), Resultater (30 %)

JURYLEDER: CHRISTIAN DOELEMAN-LASSEN, DIRECTOR OF DIGITAL MARKETING STRATEGY, IIH NORDIC

Best Use of Content er kategorien, som belønner det bedste indhold. Men godt indhold er ikke godt nok. Emfasen i bedømmelsen er nemlig på ”best use”.

HVAD LÆGGES DER SÆRLIG VÆGT PÅ I BEDØMMELSEN

Strategi (20 %), Løsning (40 %), Resultater (40 %)

JURYLEDER: RIKKE SANGGARD PETERSEN, HEAD OF DIGITAL, NORLYS

I denne kategori handler det om innovativ brug af video. Vi taler format, udtryk og kontekst. Strategi, idé og eksekvering. Det er med andre ord BEST USE OF, som der lægges særlig vægt på.

HVAD LÆGGES DER SÆRLIG VÆGT PÅ I BEDØMMELSEN

Strategi (35 %), Løsning (40 %), Resultater (25 %)

JURYLEDER: HILDA FRO PRINS KLOEVEDAL HICKLING, PARTNER & DIRECTOR, RUBY & RED

Denne kategori hylder “Best value-adding feature”, der tilfører betydelig værdi for bruger og virksomhed. Vi søger innovative løsninger, der effektivt adresserer eller gør op med friktion. Det ideelle bidrag er en enkeltstående feature, der står ud ved at forbedre brugeroplevelsen ud over det sædvanlige.

HVAD LÆGGES DER SÆRLIGT VÆGT PÅ I BEDØMMELSEN:

Strategi (30 %), Løsning (30 %), Resultater (40 %)

JURYLEDER: MADS HOFMAN HANSEN, CO-CEO & PARTNER, ABTION

I kategorien Best use of Influencer, belønner vi arbejde hvor solid strategi, og korrekt brug af influenter, gør en forskel for brandet.

HVAD LÆGGES DER SÆRLIG VÆGT PÅ I BEDØMMELSEN

Strategi (35 %), Løsning (30 %), Resultater (35 %)

JURYLEDER: MARIUS DAHL, CREATIVE LEAD, ASTRALIS

Kategorien der hylder digitale brugeroplevelser, hvor løsning og resultater er skabt gennem dybdegående indsigt i målgruppens brugerbehov og brugeradfærd.

HVAD LÆGGES DER SÆRLIG VÆGT PÅ I BEDØMMELSEN

Strategi (30 %), Løsning (40 %), Resultater (30 %)

JURYLEDER: MAJA RAUNBAK, HEAD OF EXPERIENCE DESIGN, TV 2

I UI Design Craft kategorien lægges der vægt på evnen til at fange brugeren med et design, der er interessant, dragende og relevant. Denne kategori søger at anerkende designs, der ikke blot er visuelt tiltalende, men også strategisk effektive i at formidle et budskab, ændre opfattelser eller lette en service.

HVAD LÆGGES DER SÆRLIG VÆGT PÅ I BEDØMMELSEN

Strategi (40 %), Løsning (50 %), Resultater (10 %)

JURYLEDER: DANIEL LINTOIU, DIRECTOR OF MARKETING, COMMUNICATIONS & E-COMMERCE, LEMVIGH-MÛLLER

Et godt systemdesign er mange komponenter, der spiller sammen, reducerer kompleksitet og forbedrer bruger- og kundeoplevelsen.

HVAD LÆGGES DER SÆRLIG VÆGT PÅ I BEDØMMELSEN

Strategi (20 %), Løsning (40 %), Resultater (40 %)

JURYLEDER: LOUISE HELMER NIELSEN, SENIOR SERVICE DESIGNER, NOVO NORDISK

Innovation handler ikke blot om ny teknologi, men om at nytænke anvendelsen på en måde, der skaber ny værdi og løser svære udfordringer.

HVAD LÆGGES DER SÆRLIG VÆGT PÅ I BEDØMMELSEN

Strategi (30 %), Løsning (50 %), Resultater (20 %)

JURYLEDER: HENRIK GRUBAK, CO-FOUNDER, VICE VIRTUE

Kategorien anerkender cases, hvor digital marketing løser strategiske forretningsudfordringer, etablere nye standarder, og bidrager til konkrete forretningsmål.

HVAD LÆGGES DER SÆRLIG VÆGT PÅ I BEDØMMELSEN

Strategi (20 %), Løsning (35 %), Resultater (45 %)

JURYLEDER: LARS GUDBRANDSSON, CEO, IIH NORDIC

‘Best in Purpose’ hylder dem, der betragter ‘purpose’ som mere end et kampagnegreb. Kategorien hædrer initiativer, der sætter handling bag indsenderens langsigtede, strategiske dedikation, til at gøre en positiv forskel for omverdenen.
Er løsningen en del af et længerevarende initiativ, der har været indstillet til DDA tidligere, bedes indsender tydeligt beskrive, hvilke dele af initiativet, samt resultater, der er dækket af dette års case indsendelse.

HVAD LÆGGES DER SÆRLIG VÆGT PÅ I BEDØMMELSEN

Strategi (30 %), Løsning (30 %), Resultater (40 %)

JURYLEDER: JONATHAN LANG, INTERLINKED.AGENCY

Dette er kategorien for dem, der har løst en central problemstilling ved at tænke strategisk med et digitalt omdrejningspunkt. Vi leder altså efter cases der allerede har bevist en strategisk effekt.

HVAD LÆGGES DER SÆRLIG VÆGT PÅ I BEDØMMELSEN

Strategi (40 %), Løsning (20 %), Resultater (40 %)

JURYLEDER: RASMUS SANKO, CHIEF STRATGY OFFICER, CHARLIE TANGO

I Digital Business Development leder vi efter cases, der viser en klar sammenhæng mellem digitale investeringer og virksomhedens resultater.

HVAD LÆGGES DER SÆRLIG VÆGT PÅ I BEDØMMELSEN

Strategi (20 %), Løsning (30 %), Resultater (50 %)

JURYLEDER: THOMAS BJERG, CEO & FOUNDER, TWENTY

I kategorien Best Creative Idea belønner vi arbejder, der med nyskabende kreativitet og innovation, tør skubbe til grænser og gå nye veje i den digitale verden.

HVAD LÆGGES DER SÆRLIG VÆGT PÅ I BEDØMMELSEN

Strategi (30 %), Løsning (40 %), Resultater (30 %)

JURYLEDER: NANNA GJERSTRUP, CREATIVE ART DIRECTOR, ACCENTURE SONG

Tak til vores partnere

Hold dig opdateret

Vores nyhedsbrev indeholder god solid information - ingen spam

    First Name: