Kategorier 2025

OBS. Kategorier for 2025 offentliggøres løbende.

Jeg hjælper dig med valg af kategorier.

Jeg står parat til at vejlede i hvilke kategorier, der passer til netop din case.

Kontakt mig på mail kim@jong.one

I denne kategori hædrer vi de websites, der lægger vægt på den gode brugeroplevelse, demonstrerer digital nytænkning og effektivt støtter virksomhedens eller kampagnens formål.

HVAD LÆGGES DER SÆRLIG VÆGT PÅ I BEDØMMELSEN

Strategi (30 %), Løsning (40 %), Resultater (30 %)

JURYLEDER: Benedikte H. Larsen, Senior Director, Head of Digital Communication, Novo Nordisk

I Best Social Media Experience hædres de cases, hvor der er skabt en god social experience, som modtagerne kunne engagere sig i og hvor løsningen er social first.

HVAD LÆGGES DER SÆRLIG VÆGT PÅ I BEDØMMELSEN

Strategi (20 %), Løsning (40 %), Resultater (40 %)

JURYLEDER: Alexander Faxø, Head of Impact & Associate Partner, Robert/Boisen & Like-minded

JURYEN LEDER EFTER EN WEB- ELLER NATIVE-BASERET LØSNING, DER TAGER UDGANGSPUNKT I EN MENNESKELIG- ELLER EN FORRETNINGSMÆSSIG UDFORDRING.

HVAD LÆGGES DER SÆRLIG VÆGT PÅ I BEDØMMELSEN

Strategi (20 %), Løsning (60 %), Resultater (20 %)

JURYLEDER: KRISTIAN FRIIS, MANAGING DIRECTOR, SHAPE

Vi leder efter kampagner, der mestrer kunsten at navigere på tværs af medielandskabet med en sammenhængende og kanal-drevet kreativ tilgang. I denne kategori fejrer vi de kampagner, der formår at skabe et stærkt overordnet koncept, som er fleksibelt nok til at blive udfoldet effektivt på mindst tre forskellige medier, hvoraf mindst ét skal være digitalt. Det er afgørende, at hver eksekvering udnytter det enkelte medies unikke styrker og muligheder. Denne pris hylder dem, der ikke blot skaber mindeværdige kampagner, men også demonstrerer fremragende strategisk tænkning og kreativitet på tværs af medierne.

Hvad der lægges særlig vægt på i bedømmelsen:

Strategi (40 %), Løsning (40 %), Resultater (20 %)

JURYLEDER: PATRICIA WNKEL-PEDERSEN, MARKETING DIRECTOR, LAKRIDS BY BÛLOW

Best in Digital Demand Generation (B2B) hædrer de cases, der har formået at skabe en effektiv og målrettet efterspørgsel blandt virksomheder og organisationer (nye/eksisterende), hvor løsningen har taget afsæt i en dyb forståelse af målgruppen og er designet til at levere målbare resultater.

HVAD LÆGGES DER SÆRLIG VÆGT PÅ I BEDØMMELSEN

Strategi (30%), Løsning (40%), Resultater (30%)

JURYLEDER: Lotte Hoejbo Liebst , Head of Digital Marketing Strategy & Programmes, Maersk

Kategorien anerkender cases, hvor digital marketing løser strategiske forretningsudfordringer, etablerer nye standarder og bidrager til konkrete forretningsmål.

HVAD LÆGGES DER SÆRLIG VÆGT PÅ I BEDØMMELSEN

Strategi (20 %), Løsning (40 %), Resultater (40 %)

JURYLEDER: Mia Amalie Mai Nielsen, Head of Digital Marketing, Telia

I kategorien "Best Use of AI" hylder vi løsninger med AI, der kan være en inspiration for andre. Løsninger der er mere end blot teknologi, og som løser rigtige problemer, skaber nye innovative muligheder og værdi for virksomheden.

HVAD LÆGGES DER SÆRLIG VÆGT PÅ I BEDØMMELSEN?

Strategi (40 %), Løsning (30 %), Resultater (30 %)

JURYLEDER: lasse janerka, Director, Business Optimization & Digital, molslinjen

I kategorien ‘Best in Digital Design’ hylder vi løsninger, hvor design er afsættet for både den strategiske retning og for eksekveringen. Vi søger Digitalt Design, der potentielt kan løfte branchekategorier og samtidig mønstre konkrete resultater.

HVAD LÆGGES DER SÆRLIG VÆGT PÅ I BEDØMMELSEN

Strategi (30 %), Løsning (50 %), Resultater (20 %)

JURYLEDER: Maja Raunbak, Head of Experience Design, TV 2

OPDATERES

HVAD LÆGGES DER SÆRLIG VÆGT PÅ I BEDØMMELSEN

Strategi (30 %), Løsning (40 %), Resultater (30 %)

JURYLEDER: Christian Doeleman-Lassen, Director of Digital Marketing Strategy, IIH Nordic

BEST USE OF CONTENT er kategorien, der belønner det bedste indhold. Men godt indhold alene er ikke nok – vægtningen i bedømmelsen handler nemlig om den bedste udnyttelse af content. Det er ikke kun kvaliteten, men hvordan indholdet anvendes, der gør forskellen.

HVAD LÆGGES DER SÆRLIG VÆGT PÅ I BEDØMMELSEN

Strategi (20 %), Løsning (30 %), Resultater (50 %)

JURYLEDER: Kathrine Werling, Head of Brand and Marketing, Matas

I DENNE KATEGORI HANDLER DET OM INNOVATIV BRUG AF VIDEO SAT I DEN RETTE DIGITALE KONTEKST. FOKUS ER PÅ DEN GODE IDÉ SOM ER FORANKRET I DEN RIGTIGE STRATEGI OG LØSNING.

HVAD LÆGGES DER SÆRLIGT VÆGT PÅ I BEDØMMELSEN:

Strategi (40 %), Løsning (45 %), Resultater (15 %)

JURYLEDER: Michael Schlenzig, Creative Director, Mindshare

I kategorien Best use of Content Creators, belønner vi arbejde hvor solid strategi, og korrekt brug af influenter, gør en forskel for brandet.

HVAD LÆGGES DER SÆRLIG VÆGT PÅ I BEDØMMELSEN

Strategi (40 %), Løsning (30 %), Resultater (30 %)

JURYLEDER: simon ryhede, Head of Creative Management, TV 2

Med øje for ambitioner og ønskede resultater, hylder vi det klare og sammenhængende systemdesign med en underliggende brug af et eller flere systemer eller platforme, som er modulært, let at vedligeholde, kan skalere, fleksibelt i krav og teknologi og let at bruge som slutbruger og udvikler.

HVAD LÆGGES DER SÆRLIG VÆGT PÅ I BEDØMMELSEN

Strategi (20 %), Løsning (40 %), Resultater (40 %)

JURYLEDER: Joachim Wahl, Vice President, Global IT, demant

I denne helt nye kategori kigger vi efter forretningsforandrende teknologiløsninger, der har bidraget positivt til virksomhedens kerneforretning-/processer samt evne til at arbejde smartere med viden fra eksisterende samt nye datakilder på tværs af værdikæden.

HVAD LÆGGES DER SÆRLIG VÆGT PÅ I BEDØMMELSEN

Strategi (25 %), Løsning (60 %), Resultater (15 %)

JURYLEDER: mads fuhr, general manager, AKQA

I kategorien Innovative use of Technology hædrer vi løsninger, der bruger teknologi på en ny og overraskende måde til at løse et problem. Det er altså, hvad teknologien løser samt ideen, der er i centrum. Vi ser gerne cases, der bruger både ny teknologi som AR, AI, VR, men også cases, der benytter sig af kendte og brugte teknologier, der bliver gentænkt.

HVAD LÆGGES DER SÆRLIG VÆGT PÅ I BEDØMMELSEN

Strategi (35 %), Løsning (45 %), Resultater (20 %)

JURYLEDER: rasmus høgdall, kreativ direktør, yousee

I denne kategori hylder vi cases, der viser fremtiden for Customer Experience i Danmark med fokus på relevante og ekstraordinære kundeoplevelser, på tværs af kontaktpunkter, som er baseret på kundeindsigter og data. Kontaktpunkterne kan være både digitale og fysiske.

HVAD LÆGGES DER SÆRLIG VÆGT PÅ I BEDØMMELSEN

Strategi (30 %), Løsning (40 %), Resultater (30 %)

JURYLEDER: Margit Friis, Director DTC, Royal Copenhagen

Denne kategori hylder en funktion, løsning eller service der har tilført betydelig værdi for brugeren, virksomheden eller det omkringliggende samfund. Vi søger innovative løsninger, der som en del af virksomhedens digitale udtryk, effektivt skaber præferencer eller konkurrencemæssige fordele med reel værdi. Casen beskriver en klart defineret og konkret løsning, som enten har skabt nye forretningsmuligheder eller har forbedret kerneydelsen for virksomheden og/eller brugeren. Vi kigger også efter de små genialiteter der har gjort en stor forskel.

HVAD LÆGGES DER SÆRLIG VÆGT PÅ I BEDØMMELSEN

Strategi (30 %), Løsning (30 %), Resultater (40 %)

JURYLEDER: Jann Damgaard Hansen, Digital Commerce Director, Solar

'Best in Purpose’ hylder dem, der sætter formålet i centrum og betragter ‘purpose’ som mere end et kampagnegreb. Kategorien hædrer initiativer, der sætter handling bag indsenderens strategiske dedikation, og gør en reel positiv forskel. Er løsningen en del af et længerevarende initiativ, der har været indstillet til DDA tidligere, bedes indsender tydeligt beskrive, hvilke dele af initiativet, samt resultater, der er dækket af dette års case indsendelse.

HVAD LÆGGES DER SÆRLIG VÆGT PÅ I BEDØMMELSEN

Strategi (30 %), Løsning (30 %), Resultater (40 %)

JURYLEDER: Stine Munk-Stander, Director, Digital Experience & E-com, Falck

Dette er kategorien for dem der har løst en central forretningsmæssig problemstilling ved at tænke strategisk med et digitalt omdrejningspunkt. Vi belønner cases der allerede har bevist deres strategiske effekt.

HVAD LÆGGES DER SÆRLIG VÆGT PÅ I BEDØMMELSEN

Strategi (40 %), Løsning (40 %), Resultater (20 %)

JURYLEDER: jimmi eriksen, founder, the garden

I kategorien Digital Business Transformation kigger vi efter ekstraordinære cases, der viser en klar sammenhæng mellem digitale investeringer, en forretningsmodel der er væsentligt drevet af det digitale, samt ikke mindst virksomhedens dokumenterede forretningsmæssige resultater ifm. med digital transformation.

HVAD LÆGGES DER SÆRLIG VÆGT PÅ I BEDØMMELSEN

Strategi (30 %), Løsning (20 %), Resultater (50 %)

JURYLEDER: Thomas Cordth, Partner, Netcompany

I kategorien Best Creative Idea belønner vi arbejder, der med nyskabende kreativitet og innovation, tør skubbe til grænser og gå nye veje i den digitale verden.

HVAD LÆGGES DER SÆRLIG VÆGT PÅ I BEDØMMELSEN

Strategi (30 %), Løsning (50 %), Resultater (20 %)

JURYLEDER: Anne Stokholm, Director & Partner, Orchestra

Kategorien "Best of Digital Branding" er dedikeret til at anerkende brands, der har udviklet innovative digitale løsninger, som har styrket brandets positionering. Kategorien fremhæver derfor brands, der formår at skabe en tydelig position samtidig med, at de øger den mentale og fysiske tilgængelighed ved brandets samlede tilstedeværelse og derigennem bidrager til de definerede forretningsmål.

HVAD LÆGGES DER SÆRLIG VÆGT PÅ I BEDØMMELSEN

Strategi (30 %), Løsning (40 %), Resultater (30 %)

JURYLEDER: Didrik Fjelstad, Director of Brand Marketing, dansk industri

opdateres

HVAD LÆGGES DER SÆRLIG VÆGT PÅ I BEDØMMELSEN

Strategi (35 %), Løsning (40 %), Resultater (25 %)

JURYLEDER: morten vestergren frederiksen, ceo, ogilvy danmark

Tak til vores partnere

Hold dig opdateret

Vores nyhedsbrev indeholder god solid information - ingen spam

    First Name: