… at den så repræsenterer den absolutte top af branchen fra både bureauer og virksomheder gør kun den videre proces endnu mere interessant.
xxxx
xxxx
xxxx
Om Mads Fuhr
Mads Fuhr sidder til dagligt i direktionen hos AKQA – verdens mest prisvindende design- og innovationsbureau. I Danmark har han bl.a. ansvaret for det samlede leveranceapparat på tværs af de to kontorer i København og Århus, som samlet udgør 140 mand og derudover påtager han sig rollen som global partneransvarlig for en række internationale virksomheder.
Udover et skarpt fokus på forretningen, medarbejderne og ikke mindst kunderne, så bruger Mads sin tid indenfor salg, forretningsudvikling, rådgivning og som Keynote speaker til diverse konferencer i ind- og udland.
Han har de sidst 22 års tid helliget sig arbejdet med at forstå, udtænke samt støtte organisationer i deres rejse mod at skabe ekstraordinære, digitale oplevelser og dermed et stærkere forretningsmæssigt fundament. Det har han gjort for mere end 150 forskellige virksomheder i over 20 lande – startups, C20 til Fortune500 virksomheder. Det har givet ham en dyb indsigt og forståelse for, hvordan virksomheder organiserer sig og hvor udfordringer og muligheder opstår i mødet med teknologi og design.
Hvorfor Danish Digital Award?
DDA er pr. definition det største digitale award show i Danmark. På 10. år har vi insisteret på at identificere og hylde de virksomheder, som tør vise hvad der er muligt – ikke mindst set i lyset af at verden kun er blevet mere kompleks og teknologien mere avanceret. Det stiller kæmpe krav til organisationer, systemer, løsninger og teknologier, men så sandelig også til de mennesker, der står i spidsen for at skabe en værdi.
DDA således både den udførte eksekvering, den intelligente implementering, de veltænkte løsninger og de mest effektfulde arbejder på tværs af discipliner. Alt sammen pakket ind i et smukt ydre. Og så hylder vi det lange, seje træk, der ligger i at skabe en reel digital transformation og differentiering i markedet. Det fortjener at komme frem i lyset og blive vist til inspiration for andre, hvis Danmark fortsat skal være skabende og konkurrencedygtige samt tiltrække nye kræfter udefra.
Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?
Først og fremmest fordi det er en super inspirationskilde og en adgangsbillet til at møde nogle interessante mennesker, med holdninger til tingene – herligt! Det er et privilegie, at få lov til at vurdere en stor del af det arbejde, og de løsninger, der møder Danskere hver dag – både privat og professionelt. Jeg nyder at tage del i- og bidrage til det, og derfor er jeg utrolig glad og stolt af at få æren af endnu et år som Jurygruppeformand.
Vi må aldrig miste det fremadskuende, eksperimenterende og energiske mind-set der skal til for at lykkes. Hvis man ønsker at være aktuel, relevant og være med til at definere fremfor at adaptere, så er der en række parametre som bør opfyldes, heriblandt nysgerrighed, tro, evne, kreativitet og mod. I min optik så er DDA med til at bevare- og fremhæve det faglige fokus på disse og andre emner, ved helt konkret at vise løsninger og cases der eksemplificerer dette. Samtidig så samler vi dansk erhvervsliv og dets samarbejdspartnere i et inspirerende og aktuelt show, hvor det bedste digitale arbejde hyldes. What’s not to like!
Om Simon Ryhede
Simon har de seneste 20 år arbejdet i spændingsfeltet mellem den klassiske historiefortælling og udnyttelsen af de digitale og sociale interaktionsmuligheder mellem bruger og brand.
I august 2021 startede Simon som Head of Creative Management hos TV 2
Hvorfor Danish Digital Award?
DDA et utrolig vigtigt tiltag, da den som en af de eneste awards, der sætter fokus på initiativer, som involverer og ikke mindst aktiverer brugerne på den lange bane. Alene det, at du som bureau eller annoncør kan indsende cases, som er flerårige, er et tydeligt signal om, at den enkeltstående (one-off) kampagne er uddøende.
Derudover er sammensætningen af juryen interessant, da den kobler forretning med kommunikation og kreativitet. Det betyder, at ”begge sider” af bordet taler sammen om, hvad der gør en kommunikationsindsats god og sammen fremhæver de ekstraordinære gode cases.
Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?
Jeg ser det som min pligt at deltage, når jeg bliver inviteret. At give noget tilbage til branchen som jeg har været en del af, i så mange år. Og så glæder jeg mig til at være med til at sætte en retning og rammer for de cases og værker, der skal honoreres i kategorien Brand Impact sammen med en utrolig kompetent gruppe af branche folk – både fra bureau og fra annoncørsiden.
Forhåbentlig kan det inspirere andre virksomheder til at forfølge et arbejde, der skaber mere end bare et produktsalg.
Om Joachim
Joachim har i de sidste 20 år arbejdet med IT udvikling og consulting i forskellige ledelsesmæssige positioner på tværs af primært Life Science og Finansbranchen. I oktober 2023 skiftede Joachim Nykredit og finans ud til fordel for Demant og høreapparater i en rolle som Divisional CIO og indgår samtidigt i direktionen for Demants retail forretning.
Hvorfor Danish Digital Award?
I et digitalt og teknologisk forankret land som Danmark, kan man jo nærmest kategorisere DDA som kritisk infrastruktur, da vi netop hylder vores evne til at omsætte vores digitale initiativer. Hvis jeg kan være med til blot at løfte baren et lille nyk opad, vil jeg stolte kunne sige, at jeg har haft en positiv indflydelse på at skabe højere brugertilfredshed, bedre tilgængelighed, større arbejdsglæde og øget forretningsværdi. Det er værd at kæmpe for og have indflydelse på.
Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?
Det er jo skønt at blive inviteret, fordi det netop giver mig muligheden for at lære af andre, blive inspireret, pirre min nysgerrighed, få nye bekendtskaber og holde de eksisterende vedlige.
Om Christian Doeleman-Lassen:
Christian Doeleman-Lassen er Director of Digital Marketing Strategy hos IIH Nordic. Han har arbejdet med SEO før Google, web analytics før Google Analytics, og generative AI før ChatGPT blev populært. Christian rådgiver nogle af Danmarks største virksomheder om SEO strategi, performance marketing, web analytics og brugen af generative AI.
Hvorfor Danish Digital Award?
Den største styrke ved Danish Digital Award er, at juryen består af mere end 300 digitale eksperter fra marketing, IT og kommunikation. I modsætning til andre priser, som ofte uddeles af et snævert panel, er denne jury rigt repræsenteret med dygtige folk fra både annoncør- og bureausiden, hvilket sikrer en kvalificeret og retfærdig vurdering.
Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?
Jeg deltager i Danish Digital Award, fordi jeg brænder for at anerkende nytænkning og solidt håndværk, som bidrager til branchens udvikling. Personligt ser jeg det som en mulighed for at lære af de bedste – ved at dykke ned i inspirerende cases, netværke med talentfulde personer, og forstå de tendenser, der driver branchen fremad.
Om mig
Managing Partner, Founder
20+ års erfaring med at hjælpe virksomheder med at finde veje til vækst, skabe forbindelsen mellem forretningsstrategien og et udviklingsroadmap der kan eksekveres i praksis, og bygge løsninger der faktisk udkommer i virkeligheden.
Hvorfor Danish Digital Award
Min oplevelse er at DDA har været med til at skubbe det til gode digitale arbejde på tværs af brancher på både kunde- og bureausiden, ved at inspirerer med spændende cases gennem 10 år.
Fortsat har det også hjulpet med at bygge bro mellem det gode kreative arbejde og de komplekse tech implementeringer, ved at vise via cases at det er muligt at skabe løsninger der forløser begge dele.
Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award
Jeg har haft fornøjelsen af at kunne deltage i DDA de fleste af årene det har eksisteret, og det har alle årene været en stor personlig fornøjelse. Det har været interessant at se arbejde på tværs af brancher og bureautyper. Det har givet og giver nye perspektiver på hvilken retning branchen bevæger sig i.
Om Thomas Cordth
Thomas er Partner i Netcompany med ansvar for kunderne i den private sektor på tværs af syv industrivertikaler.
Han har de sidste 30 år arbejdet med den mere tekniske side af digitale løsninger med fokus på transformative projekter. Med et afsæt i at flytte forretningen, har fokus været på udnyttelse af IT til at reducere kompleksiteten hos kunderne, så agilitet og effektivitet øges, samtidigt med at det digitale potentiale skal indfries for at positionere kunden stærkt i et konkurrencepræget marked.
Hvorfor Danish Digital Award?
Jeg sætter særligt pris på DDA, da juryen er bredt funderet med deltagelse af nogle af de mest erfarne digitale eksperter i markedet. Det giver grobund for gode diskussioner i juryen, så mange perspektiver af en case belyses. Ud over at det sikrer at de bedste cases vinder, så skærper det også mit eget perspektiv på hvad der skal til for virkeligt at lave de helt rigtige løsninger med et stærkt samlet impact.
Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?
Jeg vil gerne være med til at kaste lys på de banebrydende cases der er derude, hvor man har brugt IT/Digital effektivt til virkeligt at transformere en virksomhed eller et marked. DDA har traditionelt haft meget fokus på det visuelle og virkemidler der har skulle skabe efterspørgsel efter et produkt eller en service, så jeg vil gerne sætte spotlight på IT-delen og eksekveringen af de processer og systemer der gør det muligt at skabe den rette konkurrencekraft.
Om Mia
Mia har de seneste 10 år beskæftiget sig med en bred pallette af discipliner inden for digital marketing. Med sin erfaring fra både bureau- og kundesiden, ved hun hvordan digital marketing kan understøtte og udvikle virksomheders forretningsmål. Senest har Mia siden 2022 været leder for Telia og Call me’s inhouse digitale marketing team.
Hvorfor Danish Digital Award?
DDA er med til at hylde nytænkning og inspirere branchen til at hæve barren for, hvad vi kan opnå digitalt. Derfor spiller DDA en vigtig rolle i at sætte standarden for, hvad digital innovation kan og bør være – ved at samle og synliggøre projekter, der ikke bare imponerer, men også skaber reel værdi for vores branche, virksomheder og samfund.
Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?
Jeg har valgt DDA, fordi jeg brænder for at sætte fokus på digitale løsninger, der ikke kun skaber opmærksomhed, men også skaber reel værdi og udvikling for virksomheder og organisationer. Jeg ser det som en fantastisk mulighed for at fremhæve projekter, der kombinerer kreativitet, teknologi og forretningsforståelse på måder, der både udfordrer status quo og viser vejen for fremtidens digitale arbejde.
About Rasmus Høgdall
I have a deep fondness for how new technologies can be used to tell human stories and solve problems that make our lives easier. One of our most important tasks as creative thinkers, far-sighted agencies and experimental companies is to make technology a part of our daily lives, rather than making it a gimmick.
I am in the unique position that part of my job is to help create the meta-verse, so I am naturally interested in how people in Denmark work with it. Because as I see it, we have a unique position in Denmark to build a bridge between the different layers in the meta-verse.
Why DDA
In a time where everything is becoming more digital, it is important to have a price that understands what good creative work is and that the work is with the right insight and good strategic foundation. Therefore, it also makes good sense that a price that goes in and looks at the best work done with new technologies and thought into the meta-verse should be with DDA and not elsewhere.
Why I\’m in the DDA
Because I think it is important that there is an award for DDA that both pays homage to the brand new, but also helps to set the direction for what good work is when it comes to everyone\’s digital future.
Om Maja
Maja har de sidste 15 år arbejdet med bruger- og brandoplevelse indenfor feltet teknologi, digital produktudvikling og design. Først i DR, og for nuværende hos TV 2, hvor Maja siden 2018 har været chef for TV 2 Experience Design. Maja har derfor også dyb erfaring med digital transformation i mediebranchen, og med at udvikle digitale produkt porteføljer som dagligt bliver brugt af 1mio+ danskere, på tværs af segmenter.
Hvorfor DDA
DDA adskiller sig ved, at begge sider af bordet er repræsenteret, dels i de indsendte cases, og i jurygrupperne som består af medlemmer fra både kunde- og bureauside, hvilket giver en omfattende og meget holistisk tilgang til vurderingen af cases. Min erfaring er, at det netop er i krydsfeltet mellem den dybe bruger- og produktindsigt fra kundesiden i samspil med omfattende markedsindsigt fra bureausiden, at den sande magi opstår, til fordel for både kunderne og forretningen.
Hvorfor er jeg med i DDA
DDA fejrer både kreativ og strategisk excellence ved at fremhæve arbejde, som demonstrerer, at digitale produkter kan drive forretning fremad, ved at skabe reel værdi for både virksomheden og for kunderne – og spørger du mig, så skal man springe til, når man får muligheden for at benytte sin erfaring, til at være med til at hylde dem som sætter standarden højt.
Om Jann Damgaard Hansen
Jann har igennem de sidste mange år arbejdet med digitale brugeroplevelser og e-commerce. Det har altid været med sigte for at skabe løsninger hvor reel værdiskabelse brugerne og godt købmandsskab går hånd-i-hånd
Hvorfor Danish Digital Award?
DDA sætter fokus på at hylde initiativer, der kan være med til at løfte barren og ambitionsniveauet for både bureauer og virksomheder. Det har vi brug for som en lille fisk i det store globaliserede hav. Endvidere er bredden i kategorier garant for at de gode cases kommer frem uanset hvor de er forankret.
Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?
Synes samarbejdet mellem jurymedlemmerne, der alle kommer med forskellige baggrunde, indgangsvinkler og erfaringer er rigtig spændende. Derudover vil jeg gerne bidrage til at alle de gode og værdiskabende cases bliver både delt og anerkendt.
Om Michael Schlenzig
Med mere end 15 års erfaring i reklamebranchen har jeg udviklet integrerede kampagner for nogle af Danmarks største brands. Jeg brænder især for at udforske, hvordan nye medier og teknologier kan bruges til at skabe engagerende fortællinger og innovative kommunikationsløsninger, der gør en reel forskel.
Hvorfor Danish Digital Award?
Danish Digital Award er en vigtig platform for at fejre det bedste inden for digital kommunikation. Det er her, vi ser, hvordan kreativitet, strategi og teknologi smelter sammen for at skabe effektfulde løsninger, der både inspirerer og udfordrer. Det unikke ved DDA er, at det konstant udvikler sig i takt med, at kommunikationslandskabet forandrer sig. Nye medier, teknologier og formater bliver en del af samtalen, og det sikrer, at prisen altid afspejler, hvor vi som branche er – og hvor vi er på vej hen. DDA hylder de cases, der tør tage nye medier og teknologier i brug for at kommunikere på helt nye måder og inspirere til fremtidige muligheder.
Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?
Jeg deltager for at blive inspireret af nogle af de bedste kreative løsninger i branchen og for at deltage i faglige debatter med dygtige kollegaer fra både annoncør- og bureausiden. Det giver et unikt indblik i, hvordan vi som branche kan udnytte nye medier og teknologier endnu bedre. For mig er det en fornøjelse at opdage og lære af de bedste cases, og jeg ser det som en fantastisk mulighed for at bidrage til debatten om fremtidens kommunikation. Samtidig er det en fornøjelse at fejre og fremhæve det arbejde, der virkelig skaber værdi og sætter en ny standard for, hvad der kan lade sig gøre.
Om mig:
Jeg hedder Kathrine Werling og arbejder som Head of Brand and Strategy hos Matas, hvor jeg blandt andet har ansvaret for Matas-brandet, den overordnede brandstrategi, kampagner, koncepter samt udviklingen og styringen af vores egne private label-brands. Før jeg kom til Matas, var jeg i næsten syv år i Salling Group som Marketingchef hos Netto. Inden da har jeg arbejdet 12 år i reklamebranchen, hvor jeg har haft ansvar for store FMCG- og detailkæder. Med denne brede erfaring brænder jeg for at udvikle kreative og værdiskabende brandløsninger, der gør en reel forskel.
Hvorfor Danish Digital Award?
DDA er en fantastisk mulighed for at anerkende og fejre de mest inspirerende og banebrydende digitale cases, der flytter grænser, skaber målbare resultater og sætter nye standarder for innovation og kreativitet. Det er en platform, hvor kreativitet møder teknologi og forretningsforståelse, og hvor vi får mulighed for at fremhæve cases, der ikke kun imponerer med deres idé og udførelse, men også med deres evne til at skabe værdi for både virksomheder og deres kunder. Det er et forum, der samler nogle af branchens dygtigste marketingprofiler og fungerer som en vigtig inspiration og benchmark for fremtidens digitale og kreative løsninger.
Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?
Jeg er med i DDA for at bidrage til at fremhæve og anerkende de cases, der ikke bare leverer stærke resultater, men også sætter nye standarder for, hvad vi kan opnå digitalt og kreativt i Danmark.
Det handler om at belønne dem, der formår at kombinere kreativitet, teknologi og forretningsstrategi. Samtidig ser jeg det som en værdifuld mulighed for selv at blive inspireret, udfordret og lære af nogle af de mest talentfulde mennesker i branchen. At være en del af juryen giver mig også indblik i tendenser og løsninger, der kan sætte retningen for fremtidens digitale og kreative udvikling.
Det er en oplevelse, der både udfordrer og beriger, og netop derfor er den så spændende – og jeg glæder mig.
Om mig
Alexander har været en del af DDA-juryen siden 2022 og sidder til dagligt som Head of Impact & Partner på Robert / Boisen & Like-minded, der er et af de mest prisvindende kreative bureauer i Danmark. Som Head of Impact sidder Alexander og dokumenterer og analyserer på effekten af bureauets arbejde, og er med til at skræddersy bureauets kreative arbejde til tidens medievirkelighed.
Hvorfor Danish Digital Award
DDA samler hvert år en bred pallette af marketing- fagligheder og discipliner under samme tag, og viser hvor mange forskellige veje der kan lede til effekt og brugerinvolvering. Det gør vores syn på markedsføring helstøbt, og som branche giver det os mulighed for at krydsbestøve hinanden med vores forskellige fagligheder og tilgange.
Hvorfor er jeg med I DDA?
Jeg er med i DDA for at blive inspireret, fagligt stimuleret og ikke mindst for at bryde mit eget LinkedIn-ekkokammer, der tit flyder over med bureauer og brands, der laver og tænker kommunikation og markedsføring på samme måde som en selv. Ved at være en del af DDA kommer man altid i berøring med dele og afkroge af marketing-disciplinen, som man ikke besøger så ofte i dagligdagen. Om det er AI-prediction-models eller kreativ brug af førsteparts-data bliver der altid fyldt lidt ekstra i marketing-rygsækken, når DDA-sæsonen er ovestået.
Om mig:
Benedikte er chef for digital kommunikation i Novo Nordisk og har de sidste 12 år siddet med udviklingen af virksomhedens digitale kommunikation lige fra strategi til eksekvering og alt indimellem. Hun har lanceret alle virksomhedens sociale kanaler (og lukket en enkelt), glemt antallet af website fornyelser og har altid haft et skarpt øje på hvordan den digitale kommunikation understøtter de overordnede mål i forretningen og skaber værdi for kunderne.
De sidste par år har hendes fokus også være på generative AI og hvordan ny teknologi åbner mulighed for både at blive mere effektiv, og – måske – også mere kreativ.
Hvorfor Danish Digital Award
Fordi det er inspirerende – både for juryen, for dem der indsender cases og for dem der ”bare” læser med
Fordi man kan lære af de bedste
Fordi det er dejligt at blive anerkendt af de dygtigste digitale talenter i Danmark
Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award
DDA giver mig muligheden for at have fingeren på pulsen og lære af de bedste – både dem der tænker strategisk og dem der er kreative i deres eksekvering. Jeg synes det er givtigt at være med når bureauer og virksomheder mødes og skal blive enige om hvilke løsninger der er bedst; vi kommer med forskellige vinkler og jeg lærer altid en masse når jeg sidder i DDA juryen.
Danish Digital Award hylder de bedste digitale projekter