JURYEN ER RYGRADEN I DDA

… at den så repræsenterer den absolutte top af branchen fra både bureauer og virksomheder gør kun den videre proces endnu mere interessant.

Kim Jong Andersen

Juryformand

Kim Jong Andersen, Juryformand i Danish Digital Awards. Rådgiver indenfor strategisk markedsføring, branding og digitalisering. Kim har arbejdet i bureaubranchen og indenfor management consulting i over to årtier for en lang række kendte brands, hvor han også selv har medvirket til prisvindende cases. Gæsteunderviser på CBS og optaget på The M List over de største marketingprofiler herhjemme.

Kim hjælper dig med valg af kategorier.

Jeg vil meget gerne hjælpe dig med hvilke kategorier du kan din case ind i. Du kan kontakte mig pr. mail eller telefon. Kontakt Kim på kim@jong.one eller mobil 27 79 22 14

Director of Brand Marketing

Didrik Fjeldstad

Dansk Industri

Kategorier:

Best in Digital Branding
+ Didrik Fjeldstad

Jurymedlemmer:

Anette Bøje Henriksen

Anne-Mette Bundgaard

Head of Communications & Branding, Dansk Retursystem

Annika Behm Gullstrand

Global Executive, Grundfos

Bo Damgaard

Managing Director, OMD Danmark

Daniel Kirchhoff

Head of Communications, Marketing & Public Affairs, Bravida

Gitte Kirkeby Søe

Head of Brand & Marketing , NRGi

Jannie Christiansen

Marketing & Communication Manager, Scania

Kasper Kjærsgaard Jensen

CEO & Partner, Nørgård Mikkelsen

Kimmi Kjelgaard-Larsen

Head of Brand Management, Danske Licens Spil

Lisbeth Meng Collignon

Vice President, Oticon

Mette Munk

Head of Group Branding & Digital Communication, Danfoss

Michael Bjørn Jensen

Head of Corporate Branding & Positioning, Danske Bank

Søren Christensen

Partner & Strategy Director, Robert/Boisen & Like-minded

Pernille Sumborg Christensen

Head of Marketing & Digital, Eesy (En del af Nuuday)

xxxx

xxxx

xxxx

General Manager

Mads Fuhr

Kategorier:

Best in Digital Business Solutions
+ Mads Fuhr

Jurymedlemmer:

Camilla Termansen

Head of Digital Architecture & Experience, Nets

Flemming Johannesen

Director, Complex Program Delivery, DXC Technology

Freja Blidegaard

Director Applications Management, KnowIt Group

Jeppe Winther Christensen

Salgsdirektør, PFA

Jonas Holgaard Levring

SVP Digital Platforms & Projects, Matas

Julie Steengaard

Chief Technology Officer, JP/Politikens Hus

Karen Helweg-Larsen

Chief Digital Officer, IKEA

Lars Bjørn Falkenberg

Chief Executive Officer, Stibo DX

Lars Christensen

Partner, Vertica

Louise Krarup

Områdedirektør, Kammeradvokaten/Poul Schmith

Mads Hofman Hansen

Co-CEO & Partner, Abtion

Michael Ewald Hansen

CDO, Lakrids by Johan Bülow

Mikkel Vestergård

Head of Digital Commerce, Ege Carpets

Peter Tranberg

CMO, 3C Retail A/S

Maria Damgaard Hald

Partner, T&T Operations Transformation - Public , Deloitte

Om Mads Fuhr

Mads Fuhr sidder til dagligt i direktionen hos AKQA – verdens mest prisvindende design- og innovationsbureau. I Danmark har han bl.a. ansvaret for det samlede leveranceapparat på tværs af de to kontorer i København og Århus, som samlet udgør 140 mand og derudover påtager han sig rollen som global partneransvarlig for en række internationale virksomheder.

Udover et skarpt fokus på forretningen, medarbejderne og ikke mindst kunderne, så bruger Mads sin tid indenfor salg, forretningsudvikling, rådgivning og som Keynote speaker til diverse konferencer i ind- og udland.

Han har de sidst 22 års tid helliget sig arbejdet med at forstå, udtænke samt støtte organisationer i deres rejse mod at skabe ekstraordinære, digitale oplevelser og dermed et stærkere forretningsmæssigt fundament. Det har han gjort for mere end 150 forskellige virksomheder i over 20 lande – startups, C20 til Fortune500 virksomheder. Det har givet ham en dyb indsigt og forståelse for, hvordan virksomheder organiserer sig og hvor udfordringer og muligheder opstår i mødet med teknologi og design.

 

Hvorfor Danish Digital Award?

DDA er pr. definition det største digitale award show i Danmark. På 10. år har vi insisteret på at identificere og hylde de virksomheder, som tør vise hvad der er muligt – ikke mindst set i lyset af at verden kun er blevet mere kompleks og teknologien mere avanceret. Det stiller kæmpe krav til organisationer, systemer, løsninger og teknologier, men så sandelig også til de mennesker, der står i spidsen for at skabe en værdi.

DDA således både den udførte eksekvering, den intelligente implementering, de veltænkte løsninger og de mest effektfulde arbejder på tværs af discipliner. Alt sammen pakket ind i et smukt ydre. Og så hylder vi det lange, seje træk, der ligger i at skabe en reel digital transformation og differentiering i markedet. Det fortjener at komme frem i lyset og blive vist til inspiration for andre, hvis Danmark fortsat skal være skabende og konkurrencedygtige samt tiltrække nye kræfter udefra.

 

Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?

Først og fremmest fordi det er en super inspirationskilde og en adgangsbillet til at møde nogle interessante mennesker, med holdninger til tingene – herligt! Det er et privilegie, at få lov til at vurdere en stor del af det arbejde, og de løsninger, der møder Danskere hver dag – både privat og professionelt. Jeg nyder at tage del i- og bidrage til det, og derfor er jeg utrolig glad og stolt af at få æren af endnu et år som Jurygruppeformand.

Vi må aldrig miste det fremadskuende, eksperimenterende og energiske mind-set der skal til for at lykkes. Hvis man ønsker at være aktuel, relevant og være med til at definere fremfor at adaptere, så er der en række parametre som bør opfyldes, heriblandt nysgerrighed, tro, evne, kreativitet og mod. I min optik så er DDA med til at bevare- og fremhæve det faglige fokus på disse og andre emner, ved helt konkret at vise løsninger og cases der eksemplificerer dette. Samtidig så samler vi dansk erhvervsliv og dets samarbejdspartnere i et inspirerende og aktuelt show, hvor det bedste digitale arbejde hyldes. What’s not to like!

 

Head of Digital Marketing Strategy & Programmes

Lotte Hoejbo Liebst

A.P. Møller - Maersk

Kategorier:

Best in Digital Demand Generation (B2B)
+ Lotte Hoejbo Liebst

Jurymedlemmer:

Allan Bo Christiansen

Director e-commerce & Customer Platforms, Atea

Anders Smistrup

Vice President & Head of Global Marketing,

Ann Dupont

Head of Marketing & Customer, Inspari

Bobby Hollingsworth

CCO, Merkle

Brian Carlson

CEO & Partner, KLAUSEN & PARTNERS A/S

Brian Egholm Andersen

Partner, Kvadrant

Charlotte Backmann

Head of Marketing, Semco Maritime

Christian Kiær Sønderbæk

Global Head of Digital Marketing & Performance, Nilfisk

Daniel Lintoiu

Director of Marketing, Communications & E-commerce, Lemvigh-Müller

Elizabeth Fjellerup

Securitas Group, VP Marketing & CX

Ivan Beltoft

Partner, Immeo

Kenni Dalby

Director, Demand Generation, Demant

Kristina Vehn

COO, IIH Nordic

Mads Valentin

Head of Demand Creation, Global Marketing, Foss
CEO

Morten Vestergren Frederiksen

Ogilvy

Kategorier:

Best in Digital Health
+ Morten Vestergren Frederiksen

Jurymedlemmer:

Frederik Andreas Jacobsen

Senior Director, ALK

Hellen Marguerite Juul

Global Marketing Excellence, Associated Director, MSD

Jannick Blaksmark

Head of Social and Creative, Kræftens Bekæmpelse

Louise From

Senior Digital Designer & Design Operations Manager, Charlie Tango

Maria B. Petersen

Global Commercial Lead, Novo Nordisk

Rama Pryce

Stakeholder Engagement and Patient Activation Lead, Sanofi

Sanne Bech Thougaard

Lead - Digital Health, Velliv

Sara Sophie Gissel

Senior Digital Client Partner, Global, Pfizer

Tine Heide Thomsen

Director of Communications and Press, Sundhedsstyrelsen

Sussie Theil

Senior Customer Engagement Lead, Novo Nordisk

Anne Vastrup

Formand, Eksemforeningen

Annelise Vedel

Chief Client Officer, ManyOne
Head of Creative Management

Simon Ryhede

TV 2

Kategorier:

Best Use of Content Creators
+ Simon Ryhede

Jurymedlemmer:

Benedicte Howitz Bardram

Marketingchef, DSB

Christian Fjeldsøe

Senior Director, Global Marketing, Hans Just

Christoffer Høg

Kommerciel direktør, Heartbeats

Cresta Brandt

Brand Director, Boozt

Jane Sørensen

Executive Director, Content & Innovation, OMD

Kim Bagdonas Jørgensen

Director, Media & Digital CX, McDonald's in the Nordics (Food Folk), McDonald\'s

Lasse Hinke

Creative Director, Wibroe, Duckert & Partners

Mark Mikael Müller

Creative Director, Advice Agency

Michael Gamst

Head of Group Branding, Nuuday

Mika Wichmann

Creative Director / Partner, Ruby & Red

Morten Gleerup

VP, Marketing, Solar

sebastian holm lillelund

Marketing Manager, POWER A/S

Sophie Juul

Head of Marketing, Lunar

Stine Darby

Managing Director, EssenceMediacom

Pernille Rasch

Marketingchef, Det Kongelige Teater

Om Simon Ryhede

Simon har de seneste 20 år arbejdet i spændingsfeltet mellem den klassiske historiefortælling og udnyttelsen af de digitale og sociale interaktionsmuligheder mellem bruger og brand.

I august 2021 startede Simon som Head of Creative Management hos TV 2

 

 

 

Hvorfor Danish Digital Award?

DDA et utrolig vigtigt tiltag, da den som en af de eneste awards, der sætter fokus på initiativer, som involverer og ikke mindst aktiverer brugerne på den lange bane. Alene det, at du som bureau eller annoncør kan indsende cases, som er flerårige, er et tydeligt signal om, at den enkeltstående (one-off) kampagne er uddøende.

Derudover er sammensætningen af juryen interessant, da den kobler forretning med kommunikation og kreativitet. Det betyder, at ”begge sider” af bordet taler sammen om, hvad der gør en kommunikationsindsats god og sammen fremhæver de ekstraordinære gode cases.

Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?

Jeg ser det som min pligt at deltage, når jeg bliver inviteret. At give noget tilbage til branchen som jeg har været en del af, i så mange år. Og så glæder jeg mig til at være med til at sætte en retning og rammer for de cases og værker, der skal honoreres i kategorien Brand Impact sammen med en utrolig kompetent gruppe af branche folk – både fra bureau og fra annoncørsiden.

Forhåbentlig kan det inspirere andre virksomheder til at forfølge et arbejde, der skaber mere end bare et produktsalg.

Vice President, Global IT

Joachim Wahl

Demant

Kategorier:

Best in System Design
+ Joachim Wahl

Jurymedlemmer:

Ana Walter Hestkjær

Chef for Digital & Kommunikation, PBU – Pædagogernes Pension

Ann Christensen

Director, Digital Core , NKT

Christian Staalby

Vice President, SAP Business Services, NNIT

Heine Christiansen

IT Chef, LEASY

Jan Topp Rasmussen

CIO, Semco Maritime

Kenneth Hartvig

CIO, Tivoli

Mikkel Kristiansen

SVP, Digital Transformation , Sydbank

Mikkel Olesen

Chief Commercial Officer, Knowit Experience

Per Christiansen

SVP Marketing, Kayak/Momondo

Sara Amini

Group CIO, ATEA

Thomas Peter Møllnitz

Partner, DC Cloud & Engineering, Deloitte

Thomas Riise Hansen

CTO, Eesy

Tom Tønnersen

IT Development Director, Kvik

Rasmus Brogaard Hede

IT & Digital Director, Dansk Industri

Om Joachim

Joachim har i de sidste 20 år arbejdet med IT udvikling og consulting i forskellige ledelsesmæssige positioner på tværs af primært Life Science og Finansbranchen. I oktober 2023 skiftede Joachim Nykredit og finans ud til fordel for Demant og høreapparater i en rolle som Divisional CIO og indgår samtidigt i direktionen for Demants retail forretning.

Hvorfor Danish Digital Award?

I et digitalt og teknologisk forankret land som Danmark, kan man jo nærmest kategorisere DDA som kritisk infrastruktur, da vi netop hylder vores evne til at omsætte vores digitale initiativer. Hvis jeg kan være med til blot at løfte baren et lille nyk opad, vil jeg stolte kunne sige, at jeg har haft en positiv indflydelse på at skabe højere brugertilfredshed, bedre tilgængelighed, større arbejdsglæde og øget forretningsværdi. Det er værd at kæmpe for og have indflydelse på.

Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?

Det er jo skønt at blive inviteret, fordi det netop giver mig muligheden for at lære af andre, blive inspireret, pirre min nysgerrighed, få nye bekendtskaber og holde de eksisterende vedlige.

Director of Digital Marketing Strategy

Christian Doeleman-Lassen

IIH Nordic

Kategorier:

Best Use Of Data
+ Christian Doeleman-Lassen

Jurymedlemmer:

Anne Kraght

Head of Strategic Alliances, twoday

Caroline Sofie Balschmidt

Global Client Partner, Wunderman Thompson MAP

Dennis Kristensen

Partner, CEO, Immeo

Emil Hartvig Pedersen

Merchandising Data Science Manager, Bestseller

Frederik Damgaard

Martech Manager, Søstrene Grene

Heidi Modvig Vest

Henrik Varmer

Chef for Data & Analytics, Ledernes Hovedorganisation

Jeppe Hamming

Digital direktør og chef for markedspladser, Partner, Nørgård Mikkelsen

Maria Kielgast

Head of Digital Demand Gen, Maersk

Stefan Jin Hansen

Chief Product Officer, Media, Dentsu

Thomas Toftdahl Jensen

VP & Head of Data Intelligence, s360digital

Thore Dankert

Executive Director, Head of Digital, Novo Holdings

Jakob Andersen

EVP, CIO, SOS

Om Christian Doeleman-Lassen:
Christian Doeleman-Lassen er Director of Digital Marketing Strategy hos IIH Nordic. Han har arbejdet med SEO før Google, web analytics før Google Analytics, og generative AI før ChatGPT blev populært. Christian rådgiver nogle af Danmarks største virksomheder om SEO strategi, performance marketing, web analytics og brugen af generative AI.

Hvorfor Danish Digital Award?
Den største styrke ved Danish Digital Award er, at juryen består af mere end 300 digitale eksperter fra marketing, IT og kommunikation. I modsætning til andre priser, som ofte uddeles af et snævert panel, er denne jury rigt repræsenteret med dygtige folk fra både annoncør- og bureausiden, hvilket sikrer en kvalificeret og retfærdig vurdering.

Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?
Jeg deltager i Danish Digital Award, fordi jeg brænder for at anerkende nytænkning og solidt håndværk, som bidrager til branchens udvikling. Personligt ser jeg det som en mulighed for at lære af de bedste – ved at dykke ned i inspirerende cases, netværke med talentfulde personer, og forstå de tendenser, der driver branchen fremad.

Director & Partner

Anne Stokholm

Orchestra A/S

Kategorier:

Best Creative Idea
+ Anne Stokholm

Jurymedlemmer:

Camilla Ploug

Creative Director, Ogilvy

Chaga Signe Bruun

Creative Director, TV 2

David Asmussen

Partner, Marketsquare

Emil Asmussen

Executive Creative Director, Accenture Song

Eva Lundgren

Director of Brand & Marketing , Norlys

Farah Dib

Co-founder & Creative/Strategy Director, Twenty

Mikkel Jønsson

CEO, NORD DDB COPENHAGEN

Nathalie Larsen

Kreativ Direktør, Lead Agency

Ninalouise Rasmussen

Global Marketing & Category Director, Harboe

Rune Petersen

Creative Director, & Co./NoA

Sebastian Jensen

Creative Director, Publicis

Tobias Lykke Aggergaard

Chief Creative Officer, Gorm X Envision

Ulf Westmark-Højelsen

Creative Director, TBWA

Nicolai Smith

Executive Creative Director , AKQA
Director eCommerce

Margit Friis

Royal Copenhagen

Kategorier:

Best in CX
+ Margit Friis

Jurymedlemmer:

Anders Koefoed

Head of Digital, Specsavers

Christel Toftegaard Poulsen

Commercial Director, Givesco

Gitte Willemoe Matzen

Marketing & Digital Director, Synoptik A / S

Jacob Karne

Creative Director Digital CX, Brandhouse

Jesper Jul Mørch

Head of Digital CX, Product & Design, WSAudiology

Johanne Holm

Customer Director, Politiken

Line Gadegaard Rasmussen

HR-, marketing- & kommunikationsdirektør, Jeudan

Lise Bloch Thomsen

Ecommerce & Marketing Direktør, Magasin du Nord

Mads Aagaard Jensen

CMO, Stark

Martin Møller

Global Director, Omnichannel og CX Excellence , Novo Nordisk

Mia Balle Laursen

Director, Digital Experiences , Danish Crown

Michael Nicolai Folkmann-Schjerbeck

Head of Digital Customer Journey, Satair

Pernille Helweg

Head of Marketing & CX, CPH Københavns Lufthavne
Founder

Jimmi Eriksen

The Garden

Kategorier:

Best in Digital Strategy
+ Jimmi Eriksen

Jurymedlemmer:

Annette Flinck

Strategic Director, Accenture Song

Annette G C

Head of Digital, Forsvarsministeriet

Cecilie Wiingaard

Head of Consumer Marketing, Orkla Danmark

Kristian Koch

CEO, Dentsu Mediabrands

Laust Jørgensen

CEO, Peytz – part of iO

Lone Kyhl Hendriksen

Koncerndirektør Erhverv, Alm. Brand Group

Lykke Lind Thomsen

CEO, Biografklub Danmark

Mads Vinholdt

Partner, Implement

Marc Sårde

CEO, Nordlid

Mathias Birkvad

Director of Strategy, &Co.

Morten Saxnæs

Strategic Director, AKQA

Rasmus Keller

Strategy Director & Partner, DEPT

Sebastian Franck

Chief Strategy Officer, Merkle

Sofie Henriksen

Director of Strategy & Business Design , Signifly

Om mig

Managing Partner, Founder

20+ års erfaring med at hjælpe virksomheder med at finde veje til vækst, skabe forbindelsen mellem forretningsstrategien og et udviklingsroadmap der kan eksekveres i praksis, og bygge løsninger der faktisk udkommer i virkeligheden.

Hvorfor Danish Digital Award

Min oplevelse er at DDA har været med til at skubbe det til gode digitale arbejde på tværs af brancher på både kunde- og bureausiden, ved at inspirerer med spændende cases gennem 10 år.

Fortsat har det også hjulpet med at bygge bro mellem det gode kreative arbejde og de komplekse tech implementeringer, ved at vise via cases at det er muligt at skabe løsninger der forløser begge dele.

Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award

Jeg har haft fornøjelsen af at kunne deltage i DDA de fleste af årene det har eksisteret, og det har alle årene været en stor personlig fornøjelse. Det har været interessant at se arbejde på tværs af brancher og bureautyper. Det har givet og giver nye perspektiver på hvilken retning branchen bevæger sig i.

Partner

Thomas Cordth

Netcompany

Kategorier:

Best in Digital Business Transformation
+ Thomas Cordth

Jurymedlemmer:

Camilla Lercke Odgaard

SVP, Tryg Forsikring

Christian Holmegaard Mossing

Digital Transformation, Niras

Clarissa Eva Leon

Chief Digital Officer, Dagrofa

Gitte Søndergaard

Kommerciel Direktør, Bravo Tours

Jakob Faarvang

Underdirektør, ATP

John Rosenløwe

Digital chef, Rema 1000

Karin Hallum Hougs

VP, Ecommerce & Digital Marketing, WSAudiology

Line Højgaard Heimer

Head of Digitalisation, DLG

Malene Amini

VP, Marketing & Communication, ATEA

Mette Ravnsbjerg Rosenberg

Change Management Consultant, McDonalds

Rasmus Skjøtt

Chief Digital Officer, Søstrene Grene

Søren Højland Boesen

Managing Partner, Kvalifik

Thomas Heilskov

Senior Director, Global Head of The Barn, In-House Creative & Media Agency, Arla, The Barn

Tim Smidemann

Direktør, PFA

Om Thomas Cordth

Thomas er Partner i Netcompany med ansvar for kunderne i den private sektor på tværs af syv industrivertikaler.

Han har de sidste 30 år arbejdet med den mere tekniske side af digitale løsninger med fokus på transformative projekter. Med et afsæt i at flytte forretningen, har fokus været på udnyttelse af IT til at reducere kompleksiteten hos kunderne, så agilitet og effektivitet øges, samtidigt med at det digitale potentiale skal indfries for at positionere kunden stærkt i et konkurrencepræget marked.

Hvorfor Danish Digital Award?

Jeg sætter særligt pris på DDA, da juryen er bredt funderet med deltagelse af nogle af de mest erfarne digitale eksperter i markedet. Det giver grobund for gode diskussioner i juryen, så mange perspektiver af en case belyses. Ud over at det sikrer at de bedste cases vinder, så skærper det også mit eget perspektiv på hvad der skal til for virkeligt at lave de helt rigtige løsninger med et stærkt samlet impact.

Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?

Jeg vil gerne være med til at kaste lys på de banebrydende cases der er derude, hvor man har brugt IT/Digital effektivt til virkeligt at transformere en virksomhed eller et marked. DDA har traditionelt haft meget fokus på det visuelle og virkemidler der har skulle skabe efterspørgsel efter et produkt eller en service, så jeg vil gerne sætte spotlight på IT-delen og eksekveringen af de processer og systemer der gør det muligt at skabe den rette konkurrencekraft.

Director, Digital Experience & E-com

Stine Munk-Stander

Falck

Kategorier:

Best in Purpose
+ Stine Munk-Stander

Jurymedlemmer:

Anne Gitte Elbronn

Global Marketing & Sustainabilty/ ESG manager, Danpo

Birgitte Mabeck

Kommerciel Direktør, DBU

Jacob Benzon

Executive Digital Director, Accenture Song

Jakob Lykke

Country Marketing Communication Manager, IKEA Danmark

Julie Daugaard

Executive Strategy & Growth Director, Dentsu Denmark

Karina Petersen

Vicedirektør og bestyrelsesmedlem, Rådet for Sikker Trafik

Lisbeth Høier Harpsøe

Marketing Director, Topsoe

Louise Maria Rahbek Buch

Senior Marketingchef, Medlem & Loyalitet, COOP

Mads Rasmussen

Commercial Director, Astralis

Nina Nørgaard Jacobsen

Group Director, Marketing & Growth, Impact Commerce

Peter Dalum

Projektchef, Kræftens Bekæmpelse

Rikke Harbo Trikker

Kommunikationsdirektør, Andel

Sidsel Birch Andersen

Head of Digital Marketing, ALK

Rune Hørslev-Petersen

Partner, Mensch
Head of Digital Marketing

Mia Amalie Mai Nielsen

Telia

Kategorier:

Best in Digital Marketing (B2C)
+ Mia Amalie Mai Nielsen

Jurymedlemmer:

Andreas Castillo Kristensen

Head of Digital Media, JYSK

Inge Østergaard Jørgensen

CMO, KOMPAN

Jeppe Lehrmann

Co-CEO Nordics & MD Denmark, GroupM Nexus, GroupM Danmark

Mads Bøgh Larsen

Head of ecommerce og digital marketing, Imerco

Maria Viskum

Senior Media and E-commerce Manager, Coloplast

Mathias Duelund

Director Marketing, IT & Ecom, Fri BikeShop

Mikkel Wendelboe

Digital Direktør, Marketsquare

Nikolaj Rendtorff

Head of Digital Marketing, DSB

Peter Loell

Director, OMG

Sabine Wahl

Marketing Manager, Toms

Thomas Søby Eskildsen

Managing Director & Associeret Partner, Orchestra

Tine Kastrup-Misir

Direktør, Home of Carlsberg

Torben Lyse Nielsen

VP, Head of Digital Growth, s360digital

Morten Sune Jonas

COO, Wibroe, Duckert & Partners

Rasmus Fisker

Managing Director, GroupM Danmark

Rune Seebach

Nordic Head of Agencies, Meta

Om Mia

Mia har de seneste 10 år beskæftiget sig med en bred pallette af discipliner inden for digital marketing. Med sin erfaring fra både bureau- og kundesiden, ved hun hvordan digital marketing kan understøtte og udvikle virksomheders forretningsmål. Senest har Mia siden 2022 været leder for Telia og Call me’s inhouse digitale marketing team.

Hvorfor Danish Digital Award?

DDA er med til at hylde nytænkning og inspirere branchen til at hæve barren for, hvad vi kan opnå digitalt. Derfor spiller DDA en vigtig rolle i at sætte standarden for, hvad digital innovation kan og bør være – ved at samle og synliggøre projekter, der ikke bare imponerer, men også skaber reel værdi for vores branche, virksomheder og samfund.

Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?

Jeg har valgt DDA, fordi jeg brænder for at sætte fokus på digitale løsninger, der ikke kun skaber opmærksomhed, men også skaber reel værdi og udvikling for virksomheder og organisationer. Jeg ser det som en fantastisk mulighed for at fremhæve projekter, der kombinerer kreativitet, teknologi og forretningsforståelse på måder, der både udfordrer status quo og viser vejen for fremtidens digitale arbejde.

Kreativ direktør

Rasmus Høgdall

YouSee

Kategorier:

Best in Innovative Use of Technology
+ Rasmus Høgdall

Jurymedlemmer:

Christian Steen Jensen

SVP Engagement, Kraftvaerk

Claus Bek Nielsen

Founding Partner & Managing Director, Halfspace

Jesper Arvidson

Executive Director, NoA Ignite

Karsten Plum Juul

Director of Technology, Impact Extend

Mads Bie

Business Innovation, Dwarf

Nicholai Reinseth

Founder, The Garden

Pernille Yding

Seniorrådgiver, Chef for Digital, Viegand Maagøe

Rasmus Friis

eCommerce, Bestseller

Rise Vestergaard

Head of Customer Experienc & Design, Vestas

Sebastian Winslow

Chief Technology Officier, Valtech

Thomas Høeg

Chief Digital Officer, Travelheart Family

Thomas Rosendahl

CPTO, WhiteawayGroup

Ulrik Lerche

Head of Digital, VisitDenmark

Ulrik Sandholt

Chief Innovation Officer, Magnity

Villy Gravengaard

CEO, NexusOne

About Rasmus Høgdall

I have a deep fondness for how new technologies can be used to tell human stories and solve problems that make our lives easier. One of our most important tasks as creative thinkers, far-sighted agencies and experimental companies is to make technology a part of our daily lives, rather than making it a gimmick.

I am in the unique position that part of my job is to help create the meta-verse, so I am naturally interested in how people in Denmark work with it. Because as I see it, we have a unique position in Denmark to build a bridge between the different layers in the meta-verse.

Why DDA

In a time where everything is becoming more digital, it is important to have a price that understands what good creative work is and that the work is with the right insight and good strategic foundation. Therefore, it also makes good sense that a price that goes in and looks at the best work done with new technologies and thought into the meta-verse should be with DDA and not elsewhere.

Why I\’m in the DDA

Because I think it is important that there is an award for DDA that both pays homage to the brand new, but also helps to set the direction for what good work is when it comes to everyone\’s digital future.

Head of Experience Design

Maja Raunbak

TV 2

Kategorier:

Best in Digital Design (UX/UI)
+ Maja Raunbak

Jurymedlemmer:

Anders Schaumann

UX Director, IBM

Gitte Svendsen

Director of Digital Experience, Pandora

Hanne Schmidt

Creative Director, Geelmuyden Kiese

Henriette Hosbond

CEO, NoA Ignite

Katja Hviid Haglund

Creative Director / Partner, Ruby & Red

Kristina May Pries

CEO, AM Copenhagen

Mads Aage Jørgensen

UX & Design Director, Adapt

Marc Creutzberg

Lead Developer, Fri BikeShop

Nanna Engberg

Partner / UX Director, Manyone

Rasmus Michelsen

Digital Strategy & UX Design, Tresyv ApS

Rikke Sanggard Petersen

Head of Digital, Norlys

Signe Søndergaard

Head of Client Services , DEPT

Ulla Snetoft Ødum

Digital Director, Accenture Song

Pelle Martin

CEO, Spring/Summer

Rikke Hindborg

Senior Art Director, Hello Monday

Om Maja

Maja har de sidste 15 år arbejdet med bruger- og brandoplevelse indenfor feltet teknologi, digital produktudvikling og design. Først i DR, og for nuværende hos TV 2, hvor Maja siden 2018 har været chef for TV 2 Experience Design. Maja har derfor også dyb erfaring med digital transformation i mediebranchen, og med at udvikle digitale produkt porteføljer som dagligt bliver brugt af 1mio+ danskere, på tværs af segmenter.

Hvorfor DDA

DDA adskiller sig ved, at begge sider af bordet er repræsenteret, dels i de indsendte cases, og i jurygrupperne som består af medlemmer fra både kunde- og bureauside, hvilket giver en omfattende og meget holistisk tilgang til vurderingen af cases. Min erfaring er, at det netop er i krydsfeltet mellem den dybe bruger- og produktindsigt fra kundesiden i samspil med omfattende markedsindsigt fra bureausiden, at den sande magi opstår, til fordel for både kunderne og forretningen.

Hvorfor er jeg med i DDA

DDA fejrer både kreativ og strategisk excellence ved at fremhæve arbejde, som demonstrerer, at digitale produkter kan drive forretning fremad, ved at skabe reel værdi for både virksomheden og for kunderne – og spørger du mig, så skal man springe til, når man får muligheden for at benytte sin erfaring, til at være med til at hylde dem som sætter standarden højt.

Digital Commerce Director

Jann Damgaard Hansen

Solar

Kategorier:

Best Value-adding Feature
+ Jann Damgaard Hansen

Jurymedlemmer:

Allan Aurelius

Creative Director, Shape

Berit Vestergaard

Director Sales & Marketing, Øresundsbron

Birgitte Kold Ingwersen

Marketing Director, Molslinjen

Christoffer Schlechter

Director, Global Marketing & Branding, ROCKWOOL Group

Espen Højlund

Managing Director & Partner, Advice

Helle Honoré Jepsen

Head of Communications and Marketing, DLA Piper

Jesper Bjerring

Kategoridirektør, Dagrofa

Kristoffer Finsteen Gjødvad

VP Global Marketing, Audika Group, Demant

Lisa Gøttler

CMO, Kvik

Mathias Uth Ovesen

Partner, IMPACT Commerce

Mette Hejl

CEO, Pravda

Rasmus Vestergaard

Senior Manager, Marketing Communication, Hempel

Terese Lund Johannesen

VP Erhverv, Norlys

Tobias Fullerton Støier

Head of Digital, Comwell Hotels

Om Jann Damgaard Hansen
Jann har igennem de sidste mange år arbejdet med digitale brugeroplevelser og e-commerce. Det har altid været med sigte for at skabe løsninger hvor reel værdiskabelse brugerne og godt købmandsskab går hånd-i-hånd

Hvorfor Danish Digital Award?
DDA sætter fokus på at hylde initiativer, der kan være med til at løfte barren og ambitionsniveauet for både bureauer og virksomheder. Det har vi brug for som en lille fisk i det store globaliserede hav. Endvidere er bredden i kategorier garant for at de gode cases kommer frem uanset hvor de er forankret.

Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?
Synes samarbejdet mellem jurymedlemmerne, der alle kommer med forskellige baggrunde, indgangsvinkler og erfaringer er rigtig spændende. Derudover vil jeg gerne bidrage til at alle de gode og værdiskabende cases bliver både delt og anerkendt.

Creative Director

Michael Schlenzig

Mindshare

Kategorier:

Best use of Video
+ Michael Schlenzig

Jurymedlemmer:

Anne Krogh

Country Marketing og Consumer & Customer Insights Manager, IKEA Danmark

Christian Sveigaard

Marketing Director Premium Brands, Carlsberg Group

Henrik Harder

Head of Digital Product Management, LEGO

Jesper Djuraas

Motion Director, Frankly Web

Johan Büchler Nielsen

Co-founding partner & creative director, Bona Fide Stories

Karin Sommer

Marketing Director, Føtex

Kristina Larsen

Regional Head of Brand Marketing, Wolt

Marius Dahl

Creative Lead, Astralis

Mette Schønnemann

Director of Brand, Marketing & Communication, Deloitte

Mette Fjeldsøe

Group Marketing & Innovation Director, Toms Group

Peter Steen Litrup

Director of Marketing, PlayStation Nordic/Baltic, Sony Interactive Entertainment Europe

Sebastian Hartbøl

Creative Director, Drum Cph

Thomas Bjerg

CEO & Founder, Twenty

Martin Bjerg

Marketing Director, Danske Licens Spil

Maja Fabech

Nordic Head of Advocacy & Influence, L'Oreal

Om Michael Schlenzig
Med mere end 15 års erfaring i reklamebranchen har jeg udviklet integrerede kampagner for nogle af Danmarks største brands. Jeg brænder især for at udforske, hvordan nye medier og teknologier kan bruges til at skabe engagerende fortællinger og innovative kommunikationsløsninger, der gør en reel forskel.

Hvorfor Danish Digital Award?
Danish Digital Award er en vigtig platform for at fejre det bedste inden for digital kommunikation. Det er her, vi ser, hvordan kreativitet, strategi og teknologi smelter sammen for at skabe effektfulde løsninger, der både inspirerer og udfordrer. Det unikke ved DDA er, at det konstant udvikler sig i takt med, at kommunikationslandskabet forandrer sig. Nye medier, teknologier og formater bliver en del af samtalen, og det sikrer, at prisen altid afspejler, hvor vi som branche er – og hvor vi er på vej hen. DDA hylder de cases, der tør tage nye medier og teknologier i brug for at kommunikere på helt nye måder og inspirere til fremtidige muligheder.

Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?
Jeg deltager for at blive inspireret af nogle af de bedste kreative løsninger i branchen og for at deltage i faglige debatter med dygtige kollegaer fra både annoncør- og bureausiden. Det giver et unikt indblik i, hvordan vi som branche kan udnytte nye medier og teknologier endnu bedre. For mig er det en fornøjelse at opdage og lære af de bedste cases, og jeg ser det som en fantastisk mulighed for at bidrage til debatten om fremtidens kommunikation. Samtidig er det en fornøjelse at fejre og fremhæve det arbejde, der virkelig skaber værdi og sætter en ny standard for, hvad der kan lade sig gøre.

Head of Brand and Marketing

Kathrine Werling

Matas

Kategorier:

Best use of Content
+ Kathrine Werling

Jurymedlemmer:

Emil Hobel

Digital Lead, Help PR & Kommunikation ApS

Kasper Astrup

Director Digital Commerce, Zizzi

Kasper Sierslev

CCO, ZITE

Kristina Engberg

Director Digital experience & eCom, B&O

Lasse Høgfeldt

Head of Communications,

Lisa Storgaard Stender

Head of Growth Marketing, DFDS

Louis Pilmark

Creative Director, PONG

Marc Dangaard

Director of Commercial Operations, Gentoo Media

Maria Dabelsteen

CCO, Aller Media

Nicolai Løje Farganis

Marketingchef, Volkswagen Erhverv

Nikolaj Ledet

Marketing Manager , Toyota

Rasmus Dalby Jørgensen

Head of Digital Marketing , Arla Foods

Rikke Juul Rokkedal Therkildsen

Director of Communications & Public Affairs, GlobalConnect

Trine Ahrenkiel

HR, Kommunikations- & Marketingdirektør, Nykredit

Janne Grønkjær Henriksen

CEO, Begravelse Danmark

Annette Piilgaard

Agency Director, Anthill Agency

Om mig:
Jeg hedder Kathrine Werling og arbejder som Head of Brand and Strategy hos Matas, hvor jeg blandt andet har ansvaret for Matas-brandet, den overordnede brandstrategi, kampagner, koncepter samt udviklingen og styringen af vores egne private label-brands. Før jeg kom til Matas, var jeg i næsten syv år i Salling Group som Marketingchef hos Netto. Inden da har jeg arbejdet 12 år i reklamebranchen, hvor jeg har haft ansvar for store FMCG- og detailkæder. Med denne brede erfaring brænder jeg for at udvikle kreative og værdiskabende brandløsninger, der gør en reel forskel.

Hvorfor Danish Digital Award?
DDA er en fantastisk mulighed for at anerkende og fejre de mest inspirerende og banebrydende digitale cases, der flytter grænser, skaber målbare resultater og sætter nye standarder for innovation og kreativitet. Det er en platform, hvor kreativitet møder teknologi og forretningsforståelse, og hvor vi får mulighed for at fremhæve cases, der ikke kun imponerer med deres idé og udførelse, men også med deres evne til at skabe værdi for både virksomheder og deres kunder. Det er et forum, der samler nogle af branchens dygtigste marketingprofiler og fungerer som en vigtig inspiration og benchmark for fremtidens digitale og kreative løsninger.

Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?
Jeg er med i DDA for at bidrage til at fremhæve og anerkende de cases, der ikke bare leverer stærke resultater, men også sætter nye standarder for, hvad vi kan opnå digitalt og kreativt i Danmark.

Det handler om at belønne dem, der formår at kombinere kreativitet, teknologi og forretningsstrategi. Samtidig ser jeg det som en værdifuld mulighed for selv at blive inspireret, udfordret og lære af nogle af de mest talentfulde mennesker i branchen. At være en del af juryen giver mig også indblik i tendenser og løsninger, der kan sætte retningen for fremtidens digitale og kreative udvikling.

Det er en oplevelse, der både udfordrer og beriger, og netop derfor er den så spændende – og jeg glæder mig.

Director, Business Optimization & Digital

Lasse Janerka

MOLSLINJEN

Kategorier:

Best Use of AI
+ Lasse Janerka

Jurymedlemmer:

Barbara Isaksen

Senior AI Strategy Manager, todai

Casper Guldager

Director, KPMG Denmark

Charlotte Roesgaard

Nordic Director of Digital Marketing & Insights, Nordisk Film

Jeppe Berggreen

CEO & Co-Founder, Ambition

Lasse Vakgaard

Chief Commercial Officer og Partner , NoA Ignite

Martin Petersen Lennards

Partner, EY

Micala Godfredsen

Senior Director Data Strategy & Insights, WSAudiology

Michael Rying

Creative Director, Scenes

Morten Christensen Kopp

Director, Genmab

Morten Hessellund

Senior Director, Digital, AI & Automation , Radiometer

Steffen Souza Ric-Hansen

Executive Director, Merkle

Søren Toft Joensen

Partner & CCO, Twoday

Thomas Sofienberg

Director Strategy & Consulting, Forte Advice

Tim Frank Andersen

Executive Chairman & Co-founder, Institute of AI

Ralf Lodberg

Head of Group Marketing , Danske Bank
Marketing Director

Patricia Winkel-Pedersen

Lakrids by Bülow

Kategorier:

Best Cross-channel Campaign
+ Patricia Winkel-Pedersen

Jurymedlemmer:

Anders Holvøe

Director Marketing, Digital & Commercial Performance, Fibia

Heinrich Vejlgaard

Creative Director, Robert/Boisen & Likeminded A/S

Jais Holm Skylvad

Global Head of Content Studio, The Barn, Arla Foods

Kasper Zoffmann Hviid

Chief Development Officer, Wavemaker

Kathrine Færch Stadil

Client Service Director, The Unicorn

Kristine Dam Jensen

Marketing & Communications Manager, Ford Motor Company A/S

Lars Samuelsen

Chief Strategy Officer & Creative Chairman, Grey Group EMEA

Lasse Weien Svendsen

Marketingdirektør/CMO, BYGMA

Mads Toft

Founder, BirdsAtFive

Martin Dalsgaard Andersen

Marketing Director, Danske Spil

Martin Michael Hansen

CEO & Senior Partner, Umwelt

Mette Hørdum

Partner, PONG

Pernille Fruensgaard Øe

CEO, Mindshare

Rene Tingskov

Media & Martech manager, Søstrene Grene

Tine Rubeck Trolle

Teamchef, Marketing & branding, Metroselskabet
Managing Director

Kristian Friis

Framna

Kategorier:

Best Digital Mobile Products
+ Kristian Friis

Jurymedlemmer:

Cathrine Florian Bang

Commercial Director, Sunset Boulevard

Kenneth Abrahamsson

Chief Creative Officer, Mustache

Lene Juel

Head of Digital, OK

Mikkel Jespersen

CEO, Knowit Experience

Nikolai Skouv Pedersen

VP, Group Marketing, Flatpay

Nursel Yildirim

CCO, Trifork

Rasmus Sanko

Chief Strategy Officer, Charlie Tango

Thomas Barker

Senior Global Communication Partner, LEGO

Thomas Hvidt

Head of Marketing, Just Eat Takeaway.com

Tina Hørbye Christensen

CEO, Rejsekort & Rejseplan

Tobias Vebel

App Manager, Danske Spil A/S

Trine Storm

CMO, Tivoli

Vivi Kofoed

Director of Marketing & CRM, Gjensidige Forsikring

Stine Kalmer Jørgensen

Founder & CEO, dreamplan.io

Søren Bo Steendahl

Head of Group Digital, Lagkagehuset
Head of Impact & Associate Partner

Alexander Faxø

Robert/Boisen & Likeminded A/S

Kategorier:

Best Social Media Experience
+ Alexander Faxø

Jurymedlemmer:

Allard de Wijkerslooth

Head of Media and Digital, Carlsberg

Ann Sophie Berg

Head of Consumer Marketing, Snacking, Orkla

Anne Sophie Lange

Managing Director, Butter Agency

Cecilie Andersen

CEO, MUST

Hanna Sandvik

Content Director, Siemens

Hilda Fro Prins Kloevedal Hickling

Partner & Director, Ruby & Red

Jeppe Ritz

Kreativ Direktør, The Unicorn

Kasper Iversen

Co-Founder, Social Works

Line Nøhr Kobzili

Marketing Direktør / CMO, VisitDenmark

Pavla Weber Petterson

Global Head of Digital Marketing, ISS

Rikke Holm Petersen

Director of Communication, Wonderful Copenhagen

Tim Fremmich Andresen

Creative Director & Partner, NORD DDB CPH

Tina Gretlund

CEO, EssenceMediacom

Tine Gutfelt

Marketingchef, 7-Eleven

Om mig

Alexander har været en del af DDA-juryen siden 2022 og sidder til dagligt som Head of Impact & Partner på Robert / Boisen & Like-minded, der er et af de mest prisvindende kreative bureauer i Danmark. Som Head of Impact sidder Alexander og dokumenterer og analyserer på effekten af bureauets arbejde, og er med til at skræddersy bureauets kreative arbejde til tidens medievirkelighed.

Hvorfor Danish Digital Award

DDA samler hvert år en bred pallette af marketing- fagligheder og discipliner under samme tag, og viser hvor mange forskellige veje der kan lede til effekt og brugerinvolvering. Det gør vores syn på markedsføring helstøbt, og som branche giver det os mulighed for at krydsbestøve hinanden med vores forskellige fagligheder og tilgange.

Hvorfor er jeg med I DDA?

Jeg er med i DDA for at blive inspireret, fagligt stimuleret og ikke mindst for at bryde mit eget LinkedIn-ekkokammer, der tit flyder over med bureauer og brands, der laver og tænker kommunikation og markedsføring på samme måde som en selv. Ved at være en del af DDA kommer man altid i berøring med dele og afkroge af marketing-disciplinen, som man ikke besøger så ofte i dagligdagen. Om det er AI-prediction-models eller kreativ brug af førsteparts-data bliver der altid fyldt lidt ekstra i marketing-rygsækken, når DDA-sæsonen er ovestået.

Senior Director, Head of Digital Communication

Benedikte Larsen

Novo Nordisk

Kategorier:

Best Website
+ Benedikte Larsen

Jurymedlemmer:

Amit Bendtsen Sharma

Senior Director, Head of Digital, Salling Group, Salling Group

Adriana Lintoiu

Head of Commercial Digital Foundation, Novonesis

Anders Larsen

Digital Director, K.W. Bruun Import

Camilla Grove Pelle

CEO, Advance

Christian Ruud

Partner, Pentia

Christian Smedegaard

Creative Director, DEPT

Jesper Thyssen

Managing Director, Novicell

Jörg Butzer

Design Lead, Forca

Mads Emil Lidegaard

Chef for DR analyse, DR

Manees Joakim Newton Nør

Chief Commercial Officer & Partner, Dwarf

Martin Kronborg

Director, CXU - North West Europe, VELUX Company Ltd.

Sidsel Vitger Beuschau

Digital Manager, Danbolig

Thomas Clausen

Head of Digital Transformation, Saint-Gobain Nordic

Lars Mejlgaard

Director, Global Partnerships, Royal Unibrew

Om mig:

Benedikte er chef for digital kommunikation i Novo Nordisk og har de sidste 12 år siddet med udviklingen af virksomhedens digitale kommunikation lige fra strategi til eksekvering og alt indimellem. Hun har lanceret alle virksomhedens sociale kanaler (og lukket en enkelt), glemt antallet af website fornyelser og har altid haft et skarpt øje på hvordan den digitale kommunikation understøtter de overordnede mål i forretningen og skaber værdi for kunderne.

De sidste par år har hendes fokus også være på generative AI og hvordan ny teknologi åbner mulighed for både at blive mere effektiv,  og – måske – også mere kreativ.

Hvorfor Danish Digital Award

Fordi det er inspirerende – både for juryen, for dem der indsender cases og for dem der ”bare” læser med

Fordi man kan lære af de bedste

Fordi det er dejligt at blive anerkendt af de dygtigste digitale talenter i Danmark

Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award

DDA giver mig muligheden for at have fingeren på pulsen og lære af de bedste – både dem der tænker strategisk og dem der er kreative i deres eksekvering. Jeg synes det er givtigt at være med når bureauer og virksomheder mødes og skal blive enige om hvilke løsninger der er bedst; vi kommer med forskellige vinkler og jeg lærer altid en masse når jeg sidder i DDA juryen.

Tak til vores partnere