Vi ønskede ikke bare at lave en kampagne; vi ønskede at skabe et landsdækkende brag, der ville dominere alle medieplatforme og nå de rigtige målgrupper på tværs af alle kanaler. Vores mål var at være til stede overalt, fra traditionelle medier som tv og print til digitale kanaler som sociale medier og streamingtjenester. Inspireret af vores tidligere succeser med at generere massiv opmærksomhed omkring POWER's brand og butiksåbninger, ønskede vi denne gang at tage det til et helt nyt niveau. Vi investerede i omhyggelig målretning for at sikre, at vores budskab nåede præcis de mennesker, vi ønskede at engagere. Det var en kampagne, der ikke blot ville ses og høres, men også føltes og deltes på tværs af hele landet
Vores strategi for kampagnen var baseret på en effektiv sammensmeltning mellem det fysiske og digitale univers. Vi ønskede at udnytte de forskellige medieplatforme og spille på deres individuelle præmisser for at skabe en autentisk og engagerende oplevelse for vores målgruppe.
Et afgørende element var at sammensmelte den kommende generation med den ældre generation. Vi ønskede at skabe en bro mellem forskellige aldersgrupper og sikre, at vores budskaber og tilbud appellerede til en bred vifte af mennesker. Ved at finde den perfekte balance mellem brugen af den traditionelle- og moderne markedsføring skabte vi en kampagne, der talte til både vores nuværende- og nye kunder samt åbnede en mulighed for fremtidige segmenter i markedet.
En central del af strategien var at bruge content creators på relevante platforme. Vi aktiverede 30 talentfulde content creators, der hver bidrog med deres eget unikke indhold. Dette gav os mulighed for at nå ud til vores målgruppe på en autentisk måde og udnytte deres indflydelse på sociale medier.
Denne strategiske tilgang, der omfattede brugen af content creators, omhyggelig medieudvælgelse, liveshopping og en ”perfekt” timing, bidrog til kampagnens succes. Vi formåede at skabe en unik og engagerende oplevelse, der samlede det bedste fra både det fysiske og digitale univers.
I en tid, hvor den digitale udvikling har ændret spillereglerne for detailbranchen, er det vigtigere end nogensinde før, at følge med tiden og kunne tilbyde noget unikt og differentieret til kunderne. Vi ønskede ikke blot at følge de eksisterende trends, men at skabe vores egne. Vi ønskede at udfordre status quo og tage POWER til nye højder.
Derfor valgte vi at drage nytte af vores position og satse på et nyt format, der aldrig før var set. Vi besluttede os for at samarbejde med 30 af de mest talentfulde content creators i Danmark og invitere dem til at optræde live på Verdens Største Live-shopping Show. Dette var ikke bare en kampagne, det var en begivenhed i sig selv.
Vi var bevidste om, at forbrugernes opmærksomhed på de digitale medier er stærkt konkurrencepræget. Derfor valgte vi at inddrage content creators på en måde, der ville skabe autentisk og engagerende indhold på de forskellige platforme. Vi ønskede at bringe det bedste fra begge verdener og skabe en kampagne, der ville skille sig ud og skabe en dyb forbindelse til vores målgruppe.
En central del af vores strategi var at sammensmelte den unge generation med den ældre generation. Vi valgte at kombinere vores landsdækkende kampagne i alle 25 butikker med Verden Største Live-shopping Show. Det skabte et historisk resultat og vi formået at skabe en unik sammensmeltning i mellem vores online- og offline markedsføring.
Ved at tage denne udfordring op og kombinere det bedste fra begge verdener (den fysiske og digitale) lykkedes det os, at skabe en kampagne, der satte nye standarder for branchen. Vi skabte et helt unikt digitalt og analog indhold i samarbejde med Social Works og FRIDAY, som ikke kun fulgte de nyeste trends, men også havde en dyb kobling i vores brand og værdier. Hele begivenheden overgik alle vores forventninger.
Denne kampagne har bevist, at det betaler sig at sigte efter højderne og bevæge sig på ukendt land. At forbrugerne er modtagelige og vilde med at man som virksomhed forener den fysiske detailhandel med et digitalt univers i form af et innovativt og engagerende live-shopping event.
Den 3. største omsættende weekend i POWERs historie 72,5 millioner kroner i omsætning.
*kun overgået af Black Friday
Det største live-shopping show i Norden, målt på engagement og antal seere.
Pageview på hele power.dk: 586.099 (stigning på 116,8%)
Unikke besøgende på hele power.dk: 419.912 (stigning på 121%)
Pageviews på /aktuelt + /live: 89.339 (stigning på 904% )
Unikke besøgende på /aktuelt + /live: 70.316 (stigning på 783,1% )
Konverteringsrate: 3,46% (stigning på 102,72%)
Transaktioner: 5416 (stigning på 302,79%)
CRM
kundeklub permissions indsamlet via "Tøm En Power Butik: 54.732 deltagere
Breaking nyhedsbrev af kampagnen
36,5% Open rate
16,1% CTOR
2,7% Conversion rate
Samlet overblik over liveshow på tværs af alle kanaler Facebook, TikTok, Power.dk & PlutoTV.
465.750 seere
13.4 millioner interaktioner
74T 22M live sendetid
12.200 kommentarer.
Samlet på de 30 content creators
8.030.000 eksponeringer
93.095 likes
6.056 kommentarer
2.299 savings
Herofilm
2.884.000 eksponeringer på tværs af sociale medier
31.842 Interaktioner på tværs af sociale medier