Telenor OneScreen

Designit for Telenor

Kategori: Building Business, Platform Systems

Vinder af Platform Systems

"En klar vinder i kategorien. Der tages de nødvendige skridt for at gøre op med over 400 systemer og man formår i samme
åndedrag at få organisationen med på denne rejse, hvilket er ganske afgørende for succes i et projekt af denne størrelsesorden.
Telenor Onescreen er ikke blot en omfattende konsolidering, en organisatorisk transformation og en optimering af platforme og
systemer. Det er bestemt også et opråb til en udfordret branche, der bliver nødt til at ændre perspektiv. Singleview, realtime
analyse, Timelines, OneBasket og en løsning gearet til omni-channel, gør den til Guldvinder i 2016."

Projektet

Baggrund

Telenor gennemgår ligenu en stor business- og IT transformation som skal betyde vi i fremtiden kan tilbyde vores kunder noget andet og mere end det vi gør i dag.

Telenor har valgt at investere et milliard beløb i et helt nyt IT stack. Både front-end og back-end er skiftet ud, hvilket betyder en markant simplificeret platform hvor over 400 IT systemer er lukket ned.

Løsningen vi har bygget er en digital omni-channel løsning der giver Telenor som forretning helt nye muligheder for at skabe en ny kundeoplevelse der går på tværs af kanaler, produkter, segmenter og selvfølgelig på alle devices.

Målet med projektet har været at fjerne alt legacy i Telenor for at kunne skabe en ny og mere simple forretning samt en bedre kundeoplevelse.

OneScreen er det digitale hjerte i løsningen. En helt ny frontend platform der går på tværs af vores kanaler.
Løsningen er bygget på toppen af en realtime analyse motor der giver os mulighed for 1:2:1 kommunikation.

Løsning

OneScreen er bygget på en klar strategi om at kunne tilbyde kunden en ny kundeoplevelse. Løsningen er bygget på kunde indsigt, fra start til slut.
Projektet bygger på en vision som hedder ”Go beyond Telco” - teleindustrien er en branche der bliver udfordret markant i de kommende år, og hvor det at finde nye revenue muligheder er et must for overlevelse.
Ambitionen for løsningen er at fjerne de “pain points” som kunden oplever i dag for at kunne tilbyde kunderne en seamless digital omnichannel oplevelse.
Til løsningen er der bygget et Agent view, der betyder at hvor Retail/kundeservice tidligere skulle bruge mellem 10–15 systemer for at kunne servicere kunden er der nu kun et.
Løsningen indeholder funktioner som ”One basket” der går på tværs på alle kanaler. Det betyder at kunden kan starte et køb i en kanal og afslutte den i en anden. Vores medarbejdere kan også se hvad kunden ser på telenor.dk hvis denne er logget ind på ”Mit Telenor”. Via OneScreen har vores retail forretninger fået mulighed for at agere som kundeservice og dermed håndtere langt mere avanceret support sager end tidligere. Via en Timeline kan kunden se alle interaktioner med Telenor.

Resultat

Designit har sammen med Telenor skabt et af de mest ambitiøse digitale projekter i Teleindustien nogensinde. Hundredvis af customer journeys er blevet digitaliseret og 1400 medarbejdere og 2 mio. kunder har fået nyt digitalt interface på tværs af alle kanaler.

Telenor

Kasper Søvsø
Sr. Director Online
Thomas Ø. Christiansen
Head of Online Transformation

Designit

Lasse Dahl Jensby
CEO

Billeder