nemlig.com app

IMPACT for nemlig.com

Kategori: Commerce, Customer Experience, Personalisation

Vinder af Commerce

GULD - Nemlig.com og Impact formår med deres app at gøre hverdagen nemmere for danskerne. Med en ecommerce-løsning, som er integreret i virksomhedens DNA, skabes en købsoplevelse, der leverer resultater. Brugerne har talt, og de er vilde med Nemlig.coms app.

Projektet

Baggrund

nemlig.coms vision er at skabe et bedre liv for danskerne, og de er allerede nået langt i deres målsætning om at gøre nemlig.com til danskernes foretrukne supermarked. Det næste naturlige skridt for nemlig.com var at udvikle en app, der kunne gøre hverdagen endnu nemmere for deres kunder. En app, der kender kunderne, og giver en personlig og gnidningsfri oplevelse og skaber glæde hos de trofaste nemlig.com-kunder.

Målsætningen for appen var at gøre indkøbsturen hurtig, nem, sjov og inspirerende. Appen har brugeren i centrum, så de favoritvarer og tilbud, der er relevante, er tilgængelige direkte fra forsiden. I takt med, at appen lærer brugeren at kende, bliver indholdet mere og mere relevant. Det bliver kort sagt nemmere og nemmere at klare indkøbene. Og så kan appen inspirere og give svar på det tilbagevendende spørgsmål: hvad skal vi have til aftensmad? Der er nemlig inspiration at hente blandt 1500 opskrifter, måltidskasser og et stort udvalg af lækre færdigretter.

Løsning

nemlig.com lancerede den nye app ’nemlig.com’ i sommeren 2018. Med funktionen Mine Tilbud kan kunderne på et øjeblik se, hvilke af deres favoritvarer, der er på tilbud. De kan også finde inspiration i appens måltidsunivers under Mine Måltider. Med hurtig adgang til lister og opskrifter er fokus på at inspirere kunderne til øget brug af opskrifter, og de kan lægge alle ingredienserne til opskriften i kurven på én gang. Kunderne kan også vælge nemlig.coms store satsning i 2018: ”måltidskassen”. Instantsearch og gnidningsfrit UI gør shopping nemt, og brugerrejsen gennem sitet gør, at indkøbet kan ordnes på et øjeblik i en pause eller på vej hjem i toget. Og så får du naturligvis leveret dine varer, når det passer dig.

Resultat

Kunderne viser i de faktiske brugstal, at appen skaber en oplevelse samt løser deres vigtigste shopping behov. Med mere en 15.000 reviews på app store står det klart, at kunderne elsker nemlig.com og i særdeleshed deres nye app. På App store scorer appen 4.6 – på niveau med de største i branchen. Kunderne udtaler blandt andet: ”Jeg er imponeret over, hvor let det er at skabe sig et overblik med hjælp af appen, når der skal handles. Det er et super godt værktøj for den travle familie, der skal handle ind til hele familien. Tak for den.” nemlig.com har da også set en imponerende stigning på brugen af appen på 58% og et øget antal besøg i appen med 120%. Samlet set er nemlig.coms omsætning vokset med 25% i sidste regnskabsår til over 1,3 mia. kr. Der er faktisk kun gode grunde til at downloade nemlig.coms app. Men pas på: den nye app er stærkt vanedannende. Den kan faktisk risikere at ændre dit liv. 

nemlig.com

Anne-Sofie Nielsen
CTO
Henrik Andersen
Digital Designer
Peter Lav Hansen
UX & Research Specialist
Lars Holst Svendsen
IT-projektleder
Jeppe Grue
Director, Head of Sales
Simon Boriis
Lead iOS Developer

IMPACT

Ask Ullerup
Director, Concept & Technology. Partner
Lars Holm Byg
Solution Consultant
Simon Lange
Head of UX & Design
Esben Rose Andersen
Senior Digital Designer
Rasmus Sørensen
Senior Digital Designer

Billeder

Video