What’s in My Bag?

&Co. / NoA

for

Patent- og Varemærkestyrelsen

Kategori :

Type :

andet

Baggrund

For at følge med på den seneste mode køber mange unge billige kopivarer på nettet. Men en ny rapport fra EUROPOL har afsløret, at kopivarer er tæt forbundet med organiseret kriminalitet, ulovlig våbenbesiddelse, narkosmugling, menneskesmugling, sundhedsskadelige kemikalier etc. Hvordan spreder vi det budskab blandt unge, hvor Patent og Varemærkestyrelsen ikke normalt har en stemme?

Løsning

Influencere spiller en stor rolle i at drive en urealistisk efterspørgsmål på luksusvarer, så for at nå en svær målgruppe, bad vi danske fashion-influencere om at vise, hvad kopivarer i virkeligheden gemmer på. I steder for at fremvise de sædvanlige håndtasker, udstyrede vi dem med våben, narko, kemikalier etc., som de poserede med i egne kanaler på Instagram og YouTube.

Resultat

PR reach
+1 million people

Website traffic increase
106%

Engagement rate
9,61% (benchmark 4%)

Samtidig blev kampagnen støttet og delt af ubetalte influencere, som frivilligt engagerede sig i kampagnen og stillede sig bag buskabet.

Patent- og Varemærkestyrelsen

Tine Heide Thomsen

Presse- og kommunikationschef

&Co. / NoA

Martin Storgaard

Art Director

Kristian Eilertsen

Copywriter

Martin Baltzer

Art Director

Jacob Benjovitz

Art Director

Katrine Thamdrup

Senior Strategic Planner

Morten Fabricius

Account Director

Nusha Haghighi

Account Manager

Morten Saxnæs

Head of Brand Activation and Social

Nynne Sille Hansen

Media Strategist

Filippa Borg

Producer

Søren Jespersgaard Albrechtsen

Editor

Theis Ferrell

Director

Hummer Højmark

Special Effects

Billeder

Watch Video