For at følge med på den seneste mode køber mange unge billige kopivarer på nettet. Men en ny rapport fra EUROPOL har afsløret, at kopivarer er tæt forbundet med organiseret kriminalitet, ulovlig våbenbesiddelse, narkosmugling, menneskesmugling, sundhedsskadelige kemikalier etc. Hvordan spreder vi det budskab blandt unge, hvor Patent og Varemærkestyrelsen ikke normalt har en stemme?
Influencere spiller en stor rolle i at drive en urealistisk efterspørgsmål på luksusvarer, så for at nå en svær målgruppe, bad vi danske fashion-influencere om at vise, hvad kopivarer i virkeligheden gemmer på. I steder for at fremvise de sædvanlige håndtasker, udstyrede vi dem med våben, narko, kemikalier etc., som de poserede med i egne kanaler på Instagram og YouTube.
PR reach
+1 million people
Website traffic increase
106%
Engagement rate
9,61% (benchmark 4%)
Samtidig blev kampagnen støttet og delt af ubetalte influencere, som frivilligt engagerede sig i kampagnen og stillede sig bag buskabet.