HiFi Klubben har i mange år kæmpet en aktiv kamp mod dårlig lyd, og som en konsekvens, er kæden blevet opfattet som lidt nørdet og arrogant. Det har desværre påvirket consideration i negativ retning, og HiFi Klubben er af mange blevet opfattet som en ”lukket klub” for folk med en forkærlighed for guldkabler og kæmpemæssige gulvhøjtalere.
Derfor var opgaven at åbne HiFi Klubben op for flere og øge relevansen ved at skabe inkluderende kommunikation med udgangspunkt i dybe menneskelige indsigter. Kun herved kunne vi mindske gap’et mellem en høj brand awareness og en noget lavere consideration.
Vores udgangspunkt var et tema, som altid har ligget latent hos HiFi Klubben, og som i dag er vigtigere end nogensinde før: Vores evne til at lytte. Med konceptet ”Welcome Listeners” gjorde vi HiFi Klubben til et fællesskab for alle, der ved, at det er vigtigt at lytte. For når vi lytter, så fanger vi nuancerne. Vi bliver klogere på os selv og på verden, og vi får det fulde udbytte af alt det, der sker omkring os.
Omdrejningspunktet var en herofilm, der med stærke emotionelle virkemidler kridtede missionen op, og alle dem, der følte sig truffet, kunne dykke ned i et flow af content om alle høresansens lyksaligheder fra et væld af spændende perspektiver. Vi aktiverede de mest dedikerede ”listeners” til at afgive et løfte om at lytte mere og belønnede dem med vouchers til højtalere for at skabe trafik til onlinebutik og showrooms.
Vores opråb blev hørt og verden lyttede.
Filmen blev delt mere end 39.000 gange på sociale medier.
Den blev set mere end 19 millioner gange og havde en 28% avg. organic reach på facebook.
På YouTube var avg. VTR på hele 37% og filmen skabte +58m impressions.
Vigtigst af alt, så viser Reklameevalueringen gennemført af MediaCom, at det er lykkedes for kampagnen at nedbryde barrierer og skubbe holdningen til HiFi Klubben i en særdeles positiv retning.
Brand perceptionen af HiFi Klubben er blevet løftet markant – og kampagnen har påvirket følgende barrierer i virkelig positiv grad på tværs af segmenter:
- "HiFi Klubben er kun for nørder" er faldet mellem 21%-56%
- "HiFi Klubben virker til at være en lukket klub" er faldet mellem 18%-23%
- "Jeg føler, at jeg skal have viden om teknologi for at være kunde hos HiFi Klubben" er faldet mellem 11-32%
- "Brandet passer ikke til mig som person" er faldet mellem 19%-40%
Ift. Liking synes hele 65%, at reklamen er bedre end andre fra samme kategori. Dette er signifikant over begge benchmark (benchmark er 36% for tv og 23% for online), som den holdes op imod og er bestemt i den høje end af alle tests. Den primære årsag er, at den har et godt budskab, som hele 47% nævner som årsag.
Besøgsintentionen er også virkelig stærkt, hvor hele 49% i høj grad eller meget høj grad fik lyst til at besøge HiFi Klubben (benchmark er 27% for TV og 28% for online).