På bagkant af den største aktiverings-succes i Royal Unibrews historie, satte vi os for at hæve barren - og ambitionerne - til fordel for kunder og forbrugere. En ny virkelighed havde indfundet sig. Selv med delvist lettede Covid-restriktioner, var mange danskere blevet vant til arrangementer, hvor de selv kunne bestemme om de ville deltage fysisk eller digitalt… hvilket satte enormt pres på Royal Unibrews kunder og samarbejdspartnere, eget salg af øl samt forbindelsen til- og oplevelsen mellem brands og forbrugere. I fortsat tråd med den eksisterende inkluderingsstrategi, der handler om at iscenesætte landets mikro-/specialbryggerier for branchens fælles bedste, undersøgte vi sammen med tætte samarbejdspartnere, om man kunne drage nytte af succesen med Danmarks Største Virtuelle Ølsmagning og fortsætte med at være foregangsbrand for en hel branche i krisetid.
Bigger is better. Med Craft Makers Collective (et online fælleskab, hvor der i samarbejde med craft makers i både ind- og udland, sættes fokus på - og sælges - god øl og spiritus - og et initiativ startet af Royal Unibrew i samarbejde med Nordic Spirits) som omdrejningspunkt, satte vi alle sejl ind for at lave Vedens Største Virtuelle Ølsmagning. Denne gang, skulle vi ikke blot have kernen af målgruppen til skærmene - vi skulle bevise at vi kunne samle alle ølinteresserede danskere til at sætte en rekord til Guinness Book of World Records!
Sammen med 12 mikrobryggerier og nogle prominente partnere i TV2 og Tivoli, skabte vi et event, hvor man kunne deltage live fra Tivoli, eller tune ind på skærmen via TV2 Play hjemme fra stuerne eller ude på landets barer, restauranter og caféer, der sukkede efter besøgende - og fik sat den delvist åbning af landets beværtinger i gang med et brag. Sammen med Royal Unibrews egen Anders Mundelin, styrede Christian Degn løjerne fra scenen i den gamle forlystelsespark - hvor der bl.a. var besøg af Jung, Patrick Dorgan, Timm Vladimir, Carsten Berthelsen og Anders Kissmeyer. Der blev solgt billetter til live-eventet både fysisk og online, samt solgt ølkasser til selve ølsmagningen - både egne samt konkurrenters - via Craft Makers Collective.
Sammen med mikrobryggerierne, TV2 og Tivoli - drevet af Royal Unibrew - blev der orkestreret, udviklet, planlagt og skabt content, der engagerede både brands og forbrugere på tværs af digitale og sociale kanaler før, under og efter eventet. På selve dagen, blev deltagere og seere aktiveret og engageret med interaktive online aktiviteter. Et live event, både over tid og sted, leveret med stor præcision og succes.
Selve eventet trak over 400 mennesker til Tivoli (i behørig afstand fra hinanden, selvfølgelig), der tilbragte 4 timer i selskab med Royal Unibrew og deltagende bryggerier, samt over 50.000 mennesker online… hvilket svarer til ca 3 udsolgte Royal Arenaer. Vi kan med stolthed sige at vi satte en ny Guinness World Record for Verdens Største Virtuelle Ølsmagning!
Resultater i tal:
400 live deltagere
50.000 deltagere online
+4mio eksponeringer på tværs af alle egne kanaler
PR: 8 mio læsere og visninger af artikler og nyhedsindslag
+225.000 øl solgt
DKK 2,5mio kanaliseret til deltagende mikrobryggerier