ultraperfekt

DR, Branding & Brugerrelationer

for

DR Ultra

Kategori :

Type :

annoncoer

Vinder af The Greater Good

GULD
Dejligt at DR tager deres ansvar seriøst og bruger deres store reach til at sætte fokus på bagsiden af social media: Børn og unges forventninger til sig selv og til det rigtige look og udseende. Og her er brugen af influencers spot on for de fik de målgruppen i tale – og det er notorisk svær målgruppe. Dét fortjener GULD

Baggrund

Vi er i en tid hvor sociale medier bugner med bud på nye skønhedsidealer. En tid hvor unge bruger de sociale medier til at danne selvforståelse og til at søge bekræftelse. I mødet mellem de unges søgen og deres oplevelser af redigerede skønhedsidealer på de sociale medier, bliver mange unge usikre og kede af deres eget udseende.

Løsning

Ved at lave det perfekte filter, viser DR Ultra dem, den smukkeste version af dem selv.
Med filteret, bliver der hverken fjernet fregner, udglattet hud eller lavet større øjne. Rent faktisk bliver der ikke lavet noget om. For hvorfor lave noget om når man allerede er perfekt?

Resultat

51.800 brugte filteret.
16.500 billeder og videoer blev taget.
Nogle af Danmarks største influenceres støttede op om budskabet, der nåede ud til over 800.000 - alt sammen uden at bruge en krone på medier.

Og vigtigst af alt, fik DR Ultra tusindvis af børn til at opleve, at de er ultra perfekte, som de er.

DR Ultra

Morten Skov Hansen

Chef, DR Ramasjang/Ultra

DR, Branding & Brugerrelationer

Casper Mandrup

Kreativ leder

Melissa Vardy

Social Media redaktør, DR Ultra

Thomas Erik Fuglsang-Madsen

Social Media Manager

Vibeke Kjær Lund

Kreativ

Kristian Selch

Kreativ

Watch Video