TopGPT: The Future of Customer Engagements

TopGPT Team & Netcompany

for

Topdanmark

Kategori :

Type :

annoncoer

Strategi

Topdanmark har en ambition om at løse 80% af kundehenvendelser inden for 20 sekunder. For at kunne realisere denne ambition har det krævet et tektonisk skift i, hvordan de engagerer sig med kunder, og det har krævet udvikling af nye teknologier og anderledes måder at tænke på kundeservice. Generative AI har været nøglen til at låse op for de mange muligheder i at sikre den bedste kundeoplevelse.

Topdanmark positionerer sig som den mest innovative aktør i forsikringssektoren med afsæt i sin strategiske forpligtelse i at udnytte nye teknologier, især Generative AI, til at drive vækst og forbedre kundeengagement. Innovation er kernen i vores strategi, hvilket gør det muligt for os at løse 80% af kundehenvendelser inden for 20 sekunder, et mål der kræver et fundamentalt skift i, hvordan vi engagerer os med vores kunder.

Vores indstilling til digital opkvalificering og uddannelse er forankret i vores forståelse af, at teknologier som Generative AI er kulturelle fænomener, som har betydning for vores medarbejdere, kunder og samfund. Denne indstilling tager afsæt i de kontekster og betingelser, som vi skaber for vores medarbejdere og strækker sig ud over vores virksomheds grænser, hvilket sikrer, at alle kan få gavn af de mange praktiske anvendelser, som AI kan tilbyde, og får indsigt i de etiske overvejelser, som man bør gøre sig, når man drager nytte af innovative teknologier.

Løsning

I marts 2024 lancerede Topdanmark TopGPT — den første kundevendte generative AI-chatbot i den europæiske forsikringssektor. Vi har sikret at løsningen tilpasser sig hver enkelt kundes forsikringsbetingelser og TopGPT leverer personlige interaktioner døgnet rundt, hvilket har ført til en markant stigning i kundeengagement og en tidobling af positive anmeldelser sammenlignet med den tidligere anvendte regelbaserede chatbot.

Dens arkitektoniske tilgang skiller sig ud på flere unikke og innovative måder ved at omskrive formlen for, hvad en chatbot er, og hvad den skal kunne. Den bruger en mixed model AI-platform, der sømløst skifter mellem generelle OpenAI-modeller og forsikringsspecifikke modeller afhængigt af den enkeltes samtalens indhold. Dette sikrer, at kunderne modtager præcis og relevant service hver gang, hvilket er en betydelig forbedring i forhold til traditionelle regelbaserede chatbots.

TopGPTs omfattende forståelse af forsikring og evnen til at levere personlige svar døgnet rundt har ført til en markant stigning i kundeengagement og over 80% af interaktionerne sker bag e-Identifikation via web og app. Dette baner vejen for nye forretningsmuligheder som op-salg, krydssalg og skadesregistrering med hyper-personalisering i centrum.

Resultat

Spol frem otte måneder fra lancering, og TopGPT har håndteret mere end 100.000 spørgsmål fra kunder med en nøjagtighed, der overgår alle benchmarks, inklusive analoge kundeservicekanaler. Dette har frigjort tid for agenter til at kunne fokusere på komplekse forsikringssager. Men det stopper ikke her. TopGPT er de facto blevet en ledestjerne for vellykket AI-implementering i Danmark, som tydeliggør for både private og offentlige sektorpartnere, hvor der er et enormt potentiale samt hvilke faldgrupper og ledelsesdilemmaer, der findes. Alt dette skaber et stærkt fundament for at fremme yderligere innovation i samfundet og bane vejen for, at Danmark kan tage føringen inden for AI i regionen.

TopGPT har opnået en tidobling af positive anmeldelser sammenlignet med sin forgænger og har håndteret kundehenvendelser med imponerende nøjagtighed (+99%) og hastighed (< 8 sekunder). Med over 1,35 millioner opkald fra kunder hvert år har TopGPT givet et eksponentielt afkast på investeringen ved at hæve opkaldsafledninger til højder, som traditionelle chatbots simpelthen ikke kan opnå. Ikke alene ser vi en stærk forretningscase for at forbedre kvaliteten af kundeengagement og salsmuligheder. Vi kigger også ind i muligheden for drive top-line vækst. Gennem integrering af 'dybe links' direkte til online salgsflows og skadeformularer kan vi allerede se en salgskonverteringsrate fra TopGPT, der slår vores benchmarks.

TopGPT er en disruptiv innovation i den europæiske forsikringssektor. Den strækker sig ud over velkendte forbedringer ved fundamentalt at ændre, hvordan kundeinteraktioner håndteres. Introduktionen af TopGPT og dens mixed-model arkitektur repræsenterer et nyt paradigme inden for kundeservice og sætter en ny standard for branchen. Den er bygget til at være modulær, hvilket betyder, at Topdanmark nemt kan skalere TopGPT op eller ud for at understøtte nye use-cases, såsom vores interne produkthåndbog for kundeserviceagenter og skadebehandlere, samt støtte e-mail skrivning i kundeservice.

Topdanmark

Kasper Tjørntved Davidsen

Chief Information Officer, CIO

Jan Larsen

VP, Solution Development

Oliver Fracke Möllnitz

Head of AI & DEX

Christian Lawaetz Halvorsen

AI Solution Architect

TopGPT Team & Netcompany

Christian Dandanell Glissov

Generative AI Specialist

Emil Valentin Djernæs

Generative AI Specialist

Farid Noroozian

Executive Advisor

Jonas Schjerlund

Senior AI Consultant (Netcompany)

Mads Emil Frydendall

Student Assistant

Mikkel Victor Bregning Christensen

Generative AI Specialist

Stephen Chew

Generative AI Specialist

Søren Brovn Pedersen

Generative AI Specialist

Torkil Sølvi Petersen

Managing Data Architect (Netcompany)

Yit Kean Khor

Generative AI Specialist

Samarbejdspartnere

Netcompany
Microsoft

Billeder