The big danish bacon pre-roll

Hjaltelin Stahl

for

Danish Crown

Kategori :

Type :

andet

Vinder af Branded Content - Creative Campaigns

SØLV
’Skip ad’-fingeren sidder løs på de fleste onlinebrugere. Derfor er denne uhyggeligt simple eksekvering imponerende. Som en i juryen sagde: ’Det er ganske enkelt en rigtig god idé’. Man taler meget om ’Time spent with brand’ – Den nye über-KPI er ’Time spent with bacon’. Tillykke til Danish Crown.

Baggrund

Danish Crown i Storbritannien drives primært af BTB-salg. Her er virksomheden kendt for kvalitetskød, leveringssikkerhed og professionalisme gennem hele værdikæden. Men blandt briterne har 'British best' fjernet fokus fra dansk kød. Så hvad gør man som en dansk fødevareproducent, der gerne vil i dialog med britiske kokke og minde dem om det, man engang var verdenskendt for, Bacon?

Løsning

Kokke over hele verden diskuterer ofte om hvornår et stykke bacon er stegt perfekt og der er meget uenighed omkring dette emne. Den indsigt udnyttede vi og fusionerede den med et kendt internetfænomen "Oddly Satisfying", som er meget langsomme film af ting, der er underligt tilfredsstillende at se på. Dette resulterede i en 13 minutter lang film af et stykke bacon, der bliver stegt på panden. Vi indrykkede filmen som pre-roll på YouTube og gav kokkene muligheden for at vælge hvornår de synes vores bacon var perfekt stegt og vendte formålet med skip-knappen til vores egen fordel.

Resultat

Kokkene interagerede med videoen langt over vores forventninger og øgede den gennemsnitlige visningstid til 1 minut og 12 sekunder

3.572 så filmen helt til slut og det resulterede i 993 timer. Time spend with brand

Danish Crown

Jan Lyng Lauridsen

Director, Corporate Brand and Leadership Communication

Hjaltelin Stahl

Søren Brix

Group Client Director

Sofia Brockenhuus

Account Manager

Pernille Reichstein

Art Director

Kenneth Kaadtmann

Creative Director

Sara Grandjean

Producer

Samarbejdspartnere

Pegasus Production
Produktion

Watch Video