2. JUNI 2022

Telenors Magiske Familiejul med Shane

&Co.

for

Telenor

Kategori :

Type :

Baggrund

Telenor ville bruge julen til at styrke positionen som Danmarks foretrukne teleselskab for familier. Målet var at skabe en kampagne, der involverede og engagerede familierne derhjemme og samtidig skabte trafik til butikkerne og til telenor.dk.
Ideen var at gå gennem børnene. Kunne vi først fange deres interesse, skulle vi nok få forældrene med. Vi ved, at julen er magisk set med et barns øjne, og de er samtidig stærke influenter på forældres køb af mobiltelefoner (37% af smartphones-salget er valgt af eller med hjælp fra børn – 68% af alle køb er influeret af børn).
Udfordringen var at trænge gennem den massive mediestøj i december måned og skabe en kampagne, der på én gang kunne underholde og skabe trafik til butikkerne og telenor.dk.

Løsning

Julen er tiden, hvor familierne samles og hygger i de danske hjem. Vi satte os for at være katalysator for familiehyggen ved at skabe en julekalender for børn og voksne, der samlede det bedste fra to verdener – nemlig den der foregår digitalt med iPads og den gode gammeldags med lim og saks.
Vi allierede os med børneværten Shane Brox og skabte Telenors magiske familiejul med Shane. Fortællingen var bygget op over en online adventskalender. Hvert afsnit sluttede med et problem, som børnene skulle være med til at løse med lim og saks for at historien kunne fortsætte – med underholdende instruktionsvideoer fra Shane.
Alle de resterende dage op til jul lavede vi ekstra content i form af små film, der uddybede fortællingen. Vi lavede også en fysisk julekalender, der skulle afhentes i butikkerne og dermed skabte trafik til butikkerne. Samtidig fungerede de som daglig reminder til websitet.
Alt det offline content børnene skabte, blev omdannet til digital content via Shanes teleporter og blev i øvrigt delt flittigt på Facebook og Instagram.

Resultat

Målet om at styrke positionen som Danmarks foretrukne teleselskab for familier lykkedes. Vi blev inviteret indenfor i tusindvis af danske hjem og blev en del af deres hverdag i julemåneden. De 85.000 fysiske kalendere blev revet væk fra butikkerne, der dermed havde mulighed for at præsentere sig for nye potentielle kunder. Børnefamilier landet over brugte mange timer sammen på at klippe/klistre content og vi modtog 1.628 uploads af billeder på sitet. Der var 124.009 besøgende til kampagnesitet og vi opnåede 1.710.173 video views på YouTube. Herudover fik vi 13.406 likes på Facebook og Instagram og masser af positive kommentarer og omtale. Blandt andet formåede julekalenderen at komme på skoleskemaet i 1.B på Ebeltoft skole.

Telenor

Michael Gamst

Marketingdirektør

Dorthe Jensen

Brand manager

Christina Houman

Brand manager

&Co.

Martin Storgaard

Senior Art Director

Bo Rathsach

Senior Tekstforfatter

Anne Højby

Key Account Manager

Daniella Jansler

Account Manager

Arlette Walsøe

Producer

Samarbejdspartnere

Wunderman
Samarbejdspartner
OMD
Samarbejdspartner
Shane Brox
Instruktør

Billeder

Watch Video