Telenor gennemgår ligenu en stor business- og IT transformation som skal betyde vi i fremtiden kan tilbyde vores kunder noget andet og mere end det vi gør i dag.
Telenor har valgt at investere et milliard beløb i et helt nyt IT stack. Både front-end og back-end er skiftet ud, hvilket betyder en markant simplificeret platform hvor over 400 IT systemer er lukket ned.
Løsningen vi har bygget er en digital omni-channel løsning der giver Telenor som forretning helt nye muligheder for at skabe en ny kundeoplevelse der går på tværs af kanaler, produkter, segmenter og selvfølgelig på alle devices.
Målet med projektet har været at fjerne alt legacy i Telenor for at kunne skabe en ny og mere simple forretning samt en bedre kundeoplevelse.
OneScreen er det digitale hjerte i løsningen. En helt ny frontend platform der går på tværs af vores kanaler.
Løsningen er bygget på toppen af en realtime analyse motor der giver os mulighed for 1:2:1 kommunikation.
OneScreen er bygget på en klar strategi om at kunne tilbyde kunden en ny kundeoplevelse. Løsningen er bygget på kunde indsigt, fra start til slut.
Projektet bygger på en vision som hedder ”Go beyond Telco” - teleindustrien er en branche der bliver udfordret markant i de kommende år, og hvor det at finde nye revenue muligheder er et must for overlevelse.
Ambitionen for løsningen er at fjerne de “pain points” som kunden oplever i dag for at kunne tilbyde kunderne en seamless digital omnichannel oplevelse.
Til løsningen er der bygget et Agent view, der betyder at hvor Retail/kundeservice tidligere skulle bruge mellem 10–15 systemer for at kunne servicere kunden er der nu kun et.
Løsningen indeholder funktioner som ”One basket” der går på tværs på alle kanaler. Det betyder at kunden kan starte et køb i en kanal og afslutte den i en anden. Vores medarbejdere kan også se hvad kunden ser på telenor.dk hvis denne er logget ind på ”Mit Telenor”. Via OneScreen har vores retail forretninger fået mulighed for at agere som kundeservice og dermed håndtere langt mere avanceret support sager end tidligere. Via en Timeline kan kunden se alle interaktioner med Telenor.
Designit har sammen med Telenor skabt et af de mest ambitiøse digitale projekter i Teleindustien nogensinde. Hundredvis af customer journeys er blevet digitaliseret og 1400 medarbejdere og 2 mio. kunder har fået nyt digitalt interface på tværs af alle kanaler.