Store Tudedag

Vertic

for

Efterskolerne

Kategori :

Type :

Baggrund

Udfordring
Efterskolerne er ramt af små årgange, og flere skoler har måtte lukke. Vores opgave var at vende udviklingen og få fyldt op på efterskolerne landet over.

Indsigt
Vi ved, at den unge målgruppe er kritiske over for reklamer. Til gengæld elsker de deres mobiltelefoner og sociale medier.
Samtidig viste en undersøgelse, at tidligere elever på efterskolerne er vilde med det og vil anbefale det til alle.

Løsning

Løsning
I stedet for at reklamere for, hvor fedt det er at gå på efterskole, fik vi de nuværende elever til at fortælle historien.

Vi tog udgangspunkt i sidste skoledag, hvor eleverne siger farvel – også kendt som store tudedag – og brugte den til at understrege alt det positive ved efterskolen.

Det er ikke en enkeltstående kampagne –
men en social media platform, der kan bruges til rekruttering af elever flere år fremover.

Fase 1 – aktivering af nuværende elever

Først engagerede vi de nuværende elever og opfordrede dem til at dele oplevelser på Instagram under #storetudedag plus #navnetpåderesefterskole

Den første måned blev der delt over 90.000 billeder, og de blev samlet på storetudedag.dk

Fase 2 – rekruttering af nye elever

Storetudedag.dk er på den måde blevet til en kæmpe mosaik af oplevelser, hverdag, fest, gode venner og meget mere. Alt det eleverne tuder over på sidste skoledag.

Tudetypetesten
For at skabe trafik har vi desuden udviklet en test, hvor du kan finde ud af, hvilken tudetype du selv er. Resultatet kan du smide på Facebook og invitere vennerne til at prøve testen selv.

Resultat

"Kampagnen har været en succes. 2/3 af landets efterskoler oplevede flere besøgende på Efterskolernes Dag sidste efterår, i forhold til året før.
Og 50% af skolerne har fået flere tilmeldinger til næste års klasser".

Sune Kobberø

Efterskolerne

Sune Kobberø

Kommunikationsansvarlig

Vertic

Maja Louise Andersen

Senior Digtital Producer

Camilla Grove Pelle

Partner / Business Development Director

Thomas Høirup

Senior Interactive Art Director

Henrik Ebbesen

CTO & Head of Production

Anders Ingvartsen

Art Director

Thomas Nørgaard

Concept Director

Bjarke Rasmussen

Front-end developer

Rasmus Kalms

Lead Frontend Developer

Terji Petersen

Interactive Developer

Billeder