Share It With a Hater

& Co. / NoA

for

Lakrids By Bülow

Kategori :

Type :

andet

Vinder af Digital Activation

SØLV:
Med Share it with a hater forsøger Lakrids By Bülow ambitiøst og humoristisk at erobre hele verden ved at gøre lakridselskere til spokespersons for deres brand, produkter og den danske lakridskultur. Brugen af egne lakrids-elskende medarbejdere i aktiveringen sikrer en troværdighed samt en opbygning af en stærk intern brandkultur. De formår at bruge indsigten om danskernes relation til lakrids - og vores næsten barnlige begejstring ved at elske noget som resten af verden ikke forstår – ved intelligent at aktivere lakrids-haters gennem Lakrids By Bülow’s lovers. Share it with a hater er dermed mere end blot en samplingøvelse i et supermarked med gratis smagsprøver. Det er en vildt humoristisk og engagerende digital aktivering med intelligent iscenesættelse af vores selvforståelse, dansk ironi og nærmest patriotiske forhold til produktet. Vi glæder os til at se, hvordan aktiveringen udvikler sig over tid, når lakridselskerne, for indeværende er der allerede skrevet 76.000 mennesker op, begynder at omvende klodens mange lakridsignoranter. Denne sølvvinder var et lakridshår fra at vinde kategorien – tillykke til Lakrids By Bülow.

Baggrund

Lakrids er en rodfæstet del af dansk kultur. Men kærligheden til de sorte lækkerier er ikke noget, vi deler med resten af verden. Faktisk hader halvdelen af verden lakrids. Det er et problem, når man er et lille dansk lakrids-brand på en nærmest naivt ambitiøs mission: ”We make the world love liquorice” står der nemlig på bagvæggen på fabrikken ude i Hvidovre.

Løsning

Heldigvis er gourmetlakrids fra Lakrids By Bülow (LBB) ikke som andre lakridser. De fleste ændrer faktisk holdning, når de smager lakrids fra LBB. Men hvordan kan man få halvdelen af planeten – som tror de hader lakrids – til at smage det? Løsningen er simpel: Vi tilbyder hvem som helst i hele verden en gratis lakrids-smagsprøve, hvis de lover at dele den med én, som hader lakrids: Share it with a hater. Idéen er lige så simpel, som den er kompliceret og ambitiøs at løse: I en digital kampagne centreret om et microsite, satte vi gang i kampen mellem verdens lakridselskere og lakridshadere og aktiverede, engagerede og involverede både fans og potentielle kundeemner. Kampagnen tog udgangspunkt i internettets muligheder og skabte en historie, der spredte sig på både sociale og i traditionelle medier; som film og som direct mail, og ikke mindst som sampling event.

Resultat

Share It With A Hater-kampagnen er det største sampling-event i verdenshistorien. Den absurde mission, som har til mål at få 84 % af verden til at elske lakrids, er estimeret til at tage 412 år og 292 dage. Heldigvis er den kommet godt fra start. Hero-filmen, hvor rigtige LBB-medarbejdere søsætter missionen, har fået 7,5 M views på sociale medier og kampagnen har skabt presse med en estimeret reach på 131 M mennesker. På kun 4 måneder steg awareness med 20% i Danmark og fordobledes næsten i Tyskland. På den første dag skrev folk fra 76 lande sig på listen, og på kun én måned har folk fra mere end 120 lande skrevet sig på ventelisten for at få en gratis smagsprøve. På nuværende tidspunkt har mere end 76.000 mennesker skrevet sig op og venter tålmodigt på at dele en gratis smagsprøve med en lakridshader for at se, om de kan omvende verdens haters og én for én og få hele verden til at elske lakrids.

Lakrids By Bülow

Johan Bülow

Creative Director

Frederik R. Nilsson

CEO

Sarah Maria Carl

Marketing Director

Patricia Winkel-Pedersen

Brand Activation Manager

& Co. / NoA

Robert Cerkez

Creative Director

Johan Køhler

Copywriter

Olivia Muus

Art Director

Helle Julin

Strategic Planner

Anne Højby

Client Director

Mathilde Steen

Account Manager

Emil Towity

Brand Activation Strategist

Peter Harton

Director

Lene Meyer

Producer

Niels Thastum

DoP

Tobias Juhl

Gaffer

Lasse Vejby

Set Designer

Jane Whittaker

Styling

Ole Krogstad

Editor & Sound design

Mikael Balle

Grading

Samarbejdspartnere

Shutterstock
Production
&Co Production / NoA
Agency Production Company

Billeder

Watch Video