Carlson Rezidor Hotels ville lancere en global brandingkampagne for et af deres største brands, Radisson Blu. Radisson Blu-hoteller har en stærk designtradition, og "Designed and crafted down to every meticulous detail” er filosofien bag hvert Radisson Blu hotel, uanset i hvilken by i verden, det ligger. Det tog vi bogstaveligt, og skabte Paper City.
Paper City er en interaktiv oplevelse, skabt ud af fem forskellige Radisson Blu-destinationer. De fem byer er mixet sammen til én opdigtet storby med kendetegn fra alle de fem destinationer. Ved at gå på opdagelse i byen og løse gåder om de forskellige steder og de lokale design-attraktioner, kan besøgende gætte på hvilke fem byer, der er tale om, og deltage i en konkurrence hvor hovedpræmien var en rejse jorden rundt.
Paper City er bygget i hånden af 6 papirkunstnere, 70 kvadratmeter papir og 20,000 exacto-knive. Byen er bygget i 3D, og er lagt ud i et grid, som giver plads til kamerabevægelser ind i hvert område af byen.
Efterfølgende er optagelserne splittet i enkeltbilleder og motion loops, som vi har genopbygget til en interaktiv html-video i browseren, for at skabe en flydende bevægelse gennem byen, baseret på den besøgendes valg undervejs.
En afdæmpet farveskala giver plads og ro til de enkelte elementer, og giver den besøgende en behagelig oplevelse. For at skabe kontrast, er der lagt farve på græs, vand og sand, og træer, gadelamper og biler giver byen liv.
Kampagnen kørte fra 1. september 2016 til 12. oktober 2016. Kampagnen var målrettet otte lokalmarkeder; EN, DE, ZH, DA, NO, SV, FR og RU, men kampagnesitet havde besøgende fra ikke mindre end 190 lande. De besøgende brugte i gennemsnit 10 minutter i oplevelsen, og det totale engagement på siden i løbet af kampagneperioden var samlet på over 564 dage.