Post Danmark har rigtig gode erfaringer med at udvikle digitale tjenester der driver forretning, de digitale tjenester, fx App’en Postkortet og Mobilporto har også været rigtigt gode til at flytte Post Danmarks image i en positiv retning.
Et af de vigtigste forretningsområder for Post Danmark er pakkepost, og det bliver vigtigere i de kommende år, som nethandel vinder frem.
Derfor ønskede Post Danmark en digital tjeneste, der både kunne fremme deres image og skabe mere forretning i forbindelse med pakkepost. Og ikke mindst kunne styrke deres tilbud og relation til nethandelerne.
Løsningen blev Ønskeskyen – danskernes nye digitale ønskeseddel på tværs af digitale devices som app og hjemmeside.
En digital tjeneste, der for forbrugerne:
- Hjælper danskerne med at huske og organisere sine ønsker
- Gør det let at dele ønskerne med venner og familie
- Gør det let for modtagerne af listerne at få et overblik over ønsker og priser, og finde gaverne i webshops
- Gør det let for modtagerne af ønskelisterne at reservere ønsker, så der kun dukker en stk. op af hver ønske, og man slipper for at bruge tid på at bytte
- Og ikke mindst sikrer, at danskerne får det de virkelig ønsker sig i gave, og kun én af dem
En digital tjeneste, der for nethandlerne:
- Skaber en masse trafik til nethandlernes sider med konkrete ønsker
- Giver mulighed for at inspirere og skubbe produkter
- Gør det let at inspirere danskerne til gode gaveønsker
En digital tjeneste, der for Post Danmark:
- Giver mulighed for at knytte den danske nethandel endnu tættere til dig
- Brander Post Danmark over for forbrugerne ved at levere en brugbar og god tjeneste, som løser et reelt problem for dem.
Ønskeskyen blev lanceret april 2015.
KPI 150.000 sign ups i 2015
Resultat: 165.000 sign ups i 2015
Antal ønsker tilføjet af brugerne: 1,136.461 mio
Antal fulgte links: 799.498
Siden lancering har der været over 620.000 månedlige sidevisninger fra i alt 400.000 unikke brugere
TRI*M Resultater (Post Danmarks image index):
TRI*M index (kampagnegennemsnit): 135
Målsætningen var indeks 113
TNS Gallup (Indeks 100 er det lavest målte TRI*M index i 2015)