Ønskeskyen

Hjaltelin Stahl

for

Post Danmark

Kategori :

Type :

Vinder af Branded Utilities

SØLV VINDER

Den slår virkelig støvet af brandet og rammer direkte ind i målgruppernes tydelige behov — på alle tider af
året i alle tænkelige situationer. Endnu mere prisværdigt er det, at Post Danmark i høj grad tør stille sig i
baggrunden og yde en digital service til de mange online - og offline handlende. En service der fungerer på
tværs af enheder og integreret i diverse browsere, som den naturligvis skal. Det er ligeledes en
forretningsmæssig genistreg, at Post Danmark introducerer denne tjeneste, som en naturlig forlængelse af
deres produktportefølje, der understøtter de mange handlendes adfærdsmønstre og daglige behov.
Ønskeskyen er et sympatisk tiltag, der samler alt ét sted.

Baggrund

Post Danmark har rigtig gode erfaringer med at udvikle digitale tjenester der driver forretning, de digitale tjenester, fx App’en Postkortet og Mobilporto har også været rigtigt gode til at flytte Post Danmarks image i en positiv retning.

Et af de vigtigste forretningsområder for Post Danmark er pakkepost, og det bliver vigtigere i de kommende år, som nethandel vinder frem.

Derfor ønskede Post Danmark en digital tjeneste, der både kunne fremme deres image og skabe mere forretning i forbindelse med pakkepost. Og ikke mindst kunne styrke deres tilbud og relation til nethandelerne.

Løsning

Løsningen blev Ønskeskyen – danskernes nye digitale ønskeseddel på tværs af digitale devices som app og hjemmeside.

En digital tjeneste, der for forbrugerne:

- Hjælper danskerne med at huske og organisere sine ønsker
- Gør det let at dele ønskerne med venner og familie
- Gør det let for modtagerne af listerne at få et overblik over ønsker og priser, og finde gaverne i webshops
- Gør det let for modtagerne af ønskelisterne at reservere ønsker, så der kun dukker en stk. op af hver ønske, og man slipper for at bruge tid på at bytte
- Og ikke mindst sikrer, at danskerne får det de virkelig ønsker sig i gave, og kun én af dem

En digital tjeneste, der for nethandlerne:

- Skaber en masse trafik til nethandlernes sider med konkrete ønsker
- Giver mulighed for at inspirere og skubbe produkter
- Gør det let at inspirere danskerne til gode gaveønsker

En digital tjeneste, der for Post Danmark:

- Giver mulighed for at knytte den danske nethandel endnu tættere til dig
- Brander Post Danmark over for forbrugerne ved at levere en brugbar og god tjeneste, som løser et reelt problem for dem.

Resultat

Ønskeskyen blev lanceret april 2015.

KPI 150.000 sign ups i 2015
Resultat: 165.000 sign ups i 2015
Antal ønsker tilføjet af brugerne: 1,136.461 mio
Antal fulgte links: 799.498
Siden lancering har der været over 620.000 månedlige sidevisninger fra i alt 400.000 unikke brugere

TRI*M Resultater (Post Danmarks image index):
TRI*M index (kampagnegennemsnit): 135
Målsætningen var indeks 113

TNS Gallup (Indeks 100 er det lavest målte TRI*M index i 2015)

Post Danmark

Brian Jakobsen

Marketingchef

Hjaltelin Stahl

Nicolai Stahl

Creative Director

Mette Hørdum

Client Service Director & Strategic Planner

Niels Heilberg

Senior Creative

Martin Beck

Digital Art Director

Christina Krog Madsen

Project Manager

Nusha Haghighi

Senior Digital Manager

Jesper Jørgensen

Account Director

Stina Buchhave

Creative