Det danske telemarked er kendetegnet af mange spillere, der konkurrerer om de samme kunder og som mere eller mindre alle tilbyder det samme produkt. Det er et marked, hvor der bliver investeret store summer i reklamer for at få forbrugernes opmærksomhed og hvor der oftest lokkes med tilbud for at tiltrække nye kunder.
Som forbruger kan det være en jungle at finde ud af, hvad man reelt betaler for ens mobilabonnement og hvilke behov man egentligt har. Det er ofte gemt godt af vejen af skjulte gebyrer, bindingsperioder, ekstra services mm.
Det vil eesy lave om på. Hvor de fleste andre teleudbydere bygger flere og flere services ind i deres mobilabonnement, gør eesy det modsatte. Vi har skraldet alt overflødigt fyld fra og tilbyder et simpelt mobilabonnement på DK's bedste mobilnet til en skarp pris.
Eesy er Danmarks hurtigst voksende digitale mobilbrand, der på bare 3 år har skabt en solid vækst på både top- og bundlinje. Hele vores fundament bygger på at gøre det nemmere og mere simpelt for danskerne at have et mobilabonnement.
Vores strategiske ambition er at blive det førende digitale no-frills mobilbrand i DK, der tilbyder den bedste kundeoplevelse på tværs af touch points. Det gør vi ved at eliminere alt friktion.
Målet er, at vi er 100 % digitale ved udgangen af 2024, og at vi stadig leverer en fantastisk service – nu bare 100 % digitalt og på kundernes præmis.
For at lykkes med vores ambition, har vi investeret i at forbedre og simplificere både den digitale købsoplevelse og selvbetjening, så vi kan tilbyde kunderne en friktionsløs kundeoplevelse fra start til slut.
Ny, forbedret selvbetjening: Tidligere brugte kunderne ikke den digitale selvbetjening. Med implementeringen af nyt UX og UI har vi gjort det nemmere og hurtigere for kunderne at få et overblik over deres forbrug, forstå deres betalinger, selv ændre betalingsmetode, gå op og ned i abonnement og slå til- og fravalg til med bare få klik.
Lancering af app: Alt kunderne har brug for er samlet i én enkel app. Her kan kunderne nemt flytte deres nummer til eesy samt betjene sig selv efterfølgende lige når det passer dem. Kunderne kan komme med feedback i appen, så vi løbende kan udvikle nye features baseret på kundernes behov. Med andre ord - nu kan danskerne få deres mobilabonnement som app.
I gang på bare 2 min.: Som det eneste telebrand i DK, tilbyder vi 100 % onboarding i appen, og det er derfor muligt at komme i gang på bare 2 min. Download eesy appen, bestil mobilabonnement og aktivere det digitale simkort (eSIM). Så er man online på Danmarks bedste mobilnet hurtigere end man når at børste tænder.
Lancering af ny brandplatform: Den nye brand- og kommunikationsplatform har fokus på at kommunikere meget mere med udgangspunkt i kundeoplevelsen og den værdi, vi skaber for kunderne, og ikke kun med udgangspunkt i pris og GB. Vi har fokus på at fortælle, hvorfor det er nemt at være mobilkunde hos eesy - og heri spiller appen en helt essentiel rolle.
Vækst af basen i 2023: 25 %
Website visitors pr. md.: 162.595
Total app installs: 85.000
Transactions completed: 29% - en stigning på 30 % fra 2023 frem til 2024
Brug af den digital selvbetjening: Vi har set en +542 % stigning af logins på selvbetjeningen efter lancering af appen - og 94,8% af kunderne, der bruger appen, får løst deres problem i appen
Ratings:
-In app-rating: 4,2 ud af 5 (baseret på 851 app-reviews)
-App Store: 4,9 ud af 5
-Google Play 4,8 ud af 5
Vi kan ikke afsløre det absolutte kundebasetal, men hvis vi skulle invitere vores kunder til fødselsdagsfest, så skulle vi nok en tur til udlandet for at finde et fodboldstadion, hvor de alle kunne være. Og baseret på vores ratings fra kunderne virker det også til, at de fleste ville komme med til festen.
Kundetilfredshed: 4,3 (ud af 5) på Trustpilot + en gns. bNPS på 47 (Ligger blandt nogle af de højeste i markedet)