LEGO BOOST – boosting both coding AND campaigns

LEGO Agency

for

LEGO Boost

Kategori :

Type :

Baggrund

Da vi i 2017 skulle lancere LEGO Boost var vi nødt til at tænke anderledes.
Der var crowded på marketingplanen med andre store LEGO nyheder, film releases mv.
Samtidig er LEGO Boost et helt nyt relativt kompliceret produkt, som vi vidste krævede meget ekstra forklaring ifht både forældre og børn.

Løsning

Vi valgte at offentliggøre LEGO Boost på CES i Las Vegas i januar fremfor som traditionelt på legetøjsmesser.
Det gav mulighed for at tale produktet ind i en tech kontekst.
Frem mod produktlancering i august brugte vi alle platforme til først at få medier og influencers engageret. Derefter at tale til forældre. For til sidst at fokusere på kommunikation til børn.

Resultat

Overvældende global interesse fra tech communities, -medier og influencers.
Markant foromtale af produktet på alle relevante platforme.
Vundet priser som Årets Legetøj og til NY Toy Fair har vi vundet prisen "Tech Toy of the Year"
Gode salgsresultater - +11% i consumer sales ift plan.
Og mere en 1 mia (EN MILLIARD) impressions.

LEGO Boost

Michael Vibede Vanting

Senior Marketing Manager

Christian Munk

Senior Marketing Manager

Alexandra Zamfir

Associate Marketing & Community Manager

Diana Jeanett Hyldelund

Associate Marketing Manager

Simon Kent

Design Director

LEGO Agency

Roberta Sandri

Creative Manager

Scott Selkirk Neillands

Associate Creative Director

Ulrik Feldskov Juul

Creative Director

Samarbejdspartnere

Madcall
Produktionsselskab
Merrild Photography
Produktionsselskab
M2 Film
Produktionsselskab

Watch Video