Da vi i 2017 skulle lancere LEGO Boost var vi nødt til at tænke anderledes.
Der var crowded på marketingplanen med andre store LEGO nyheder, film releases mv.
Samtidig er LEGO Boost et helt nyt relativt kompliceret produkt, som vi vidste krævede meget ekstra forklaring ifht både forældre og børn.
Vi valgte at offentliggøre LEGO Boost på CES i Las Vegas i januar fremfor som traditionelt på legetøjsmesser.
Det gav mulighed for at tale produktet ind i en tech kontekst.
Frem mod produktlancering i august brugte vi alle platforme til først at få medier og influencers engageret. Derefter at tale til forældre. For til sidst at fokusere på kommunikation til børn.
Overvældende global interesse fra tech communities, -medier og influencers.
Markant foromtale af produktet på alle relevante platforme.
Vundet priser som Årets Legetøj og til NY Toy Fair har vi vundet prisen "Tech Toy of the Year"
Gode salgsresultater - +11% i consumer sales ift plan.
Og mere en 1 mia (EN MILLIARD) impressions.