MobilePay er i gave(kort)humør
Vi danskere er vilde med gavekort. Til fødselsdag, housewarming, jul – you name it. Og vi er også vilde med at lave dem selv. ”Brunch med søs – vi finder en dag!!” – ”Din gave er en tur i biffen kh lillebror” – ”Ti-turs-klippekort til valgfri massage. Din Allan”. Lyder det bekendt? Tanken er sød, men vi ved jo alle sammen godt, at det ikke rigtigt er den, der tæller. For gavekortene bliver aldrig indløst. De samler støv og bliver til sidst tabt i glemslen. Indtil nu. For MobilePay gav sig selv en julemission: at give de gamle gavekort værdi, selvom de havde ligget i skuffen i seks år.
Med legenden Henning Jensen i spidsen, opfordrede MobilePay danskerne til at genoverveje deres dårlige gavekortvaner. Som ekstra incitament blev der stillet 100 gavekort til en værdi af 1000 kr. på højkant. For at deltage skulle man blot sende sit gamle, hjemmelavede gavekort ind via Facebook, så det kunne blive erstattet med et nyt. Og bare rolig – det nye gavekort var selvfølgelig digitalt. Sådan et går nemlig aldrig til spilde.
Man må sige, at missionen mere end lykkedes. Danskerne fik øjnene op for både deres uvaner med fysiske gavekort og for MobilePays store, digitale gavekortunivers. Der blev høstet gode tal på visninger, views og thruplays, og både app-besøg, salg og volumen steg betragteligt. Se de konkrete tal her:
Resultater for kampagneperioden:
• +86% stigning i salg af digitale gavekort
• +224% stigning i volumen
• +39% stigning i app-besøg
• +57% stigning i nye unikke brugere under appens ”gaver”-fane
Digital performance i kampagneperioden:
• Unikke brugere nået: 722.000
• Visninger: 1.600.000
• Views: 795.000
• Thruplays: 445.500
Resultat for 2021 generelt:
• 88% stigning i produkt-awareness
Med et simpelt men effektivt SoMe-greb indsamlede MobilePay altså massevis af gamle, hjemmelavede gavekort. Og for 100 heldige vindere blev det vekslet til et nyt, digitalt gavekort på 1000 kr. inde i MobilePay-appen. Og som om det ikke var nok, så steg salgstallene med 86%, volumen med 224% og app-besøg med 39%. Se, det var et rigtigt juleeventyr.