Baggrund

Fredericia Furniture er en anerkendt dansk producent af ikoniske møbelklassikere, skabt af ikke blot Danmarkshistoriens, men verdenshistoriens største designere. Opgaven lå i at hjælpe virksomheden med at blive den førende skandinaviske møbelproducent og ære den legendariske designtradition, der præger regionen.

Fredericia Furniture ønskede at skabe et digitalt studie med personlige, relevante og målrettede oplevelser, som skulle kæle for detaljen. Samtidig skulle en nem, intuitiv og dybtgående interaktion og funktionalitet understøtte brugerens behov.

Sammen med Fredericia Furniture definerede vi tre must win battles som en del af strategien. Vi skulle lykkes med 1) at skabe en løsning, som på én gang talte både til de professionelle kunder og forbrugerne, 2) hjælpe målgrupperne med deres næste projekt, uanset om det gjaldt indretningen af et stort hotel eller dagligstuen derhjemme, og 3) gøre det nemt at finde al dokumentation, så alle filer, produkttegninger osv. nemt kunne tilgås og downloades.

Løsning

Uanset om du er kunde, indretningsarkitekt eller designer, føles Fredericia.com’s reviderede site som at træde ind i et designstudio, hvor man frit kan gå på opdagelse. Du ser håndværket helt tæt på, og det føles, som om du næsten rører ved læderet, og går i detaljer med de allervigtigste designfunktioner. Alt skal nære drømmen om at bygge det perfekte hjem, eller designe det ideelle rum, hotel, butik eller lignende.

Både menuen og de målrettede indholdselementer giver brugeren struktur og et overblik, der gør interaktionen hurtig og intuitiv, og samtidig præsenterer indhold, der inspirerer.

Af innovative digitale ideer har vi bl.a udviklet en særlig knap “+” på billeder, hvor brugeren nemt og hurtigt kan downloade dokumentation, lige fra produkttegninger til 3D-filer. Man kan også gemme dokumentation i sine projekter til senere, hvorfra man desuden kan dele projekterne med relevante samarbejdspartnere. Selvfølgelig alt sammen uden at skulle bruge tid på at logge ind eller oprette en profil.

Oplevelsen er bygget ved hjælp af fuldt composable arkitektur, hvilket ikke blot giver mulighed for mere målrettet redigering, men også optimerer sitets performance. Alle produktdata lever og bliver håndteret ét centralt sted, og integreres automatisk i løsningen, uden at det sætter spor på løsningens kvalitet og hastighed.

Resultat

Det nye Fredericia.com stimulerer fantasien og opfordrer til at udforske produkterne, i stedet for at falde tilbage på taktisk kommunikation.

Løsningen ærer brandets legendariske arv, samtidig med at den introducerer visionære digitale funktioner og UI-elementer, der gør alle besøgende arkitekter og designere til ambassadører for et af Danmarks fineste designbrands.

Fil-downloads er vokset dramatisk. En stigning på 581 %, vidner om, at designere og arkitekter ikke længere skal logge ind for at få deres designfiler fra Fredericia, men hurtigt kan få, hvad de har brug for.

Engagementet på tværs af produkt- og kategorisider er steget 19,2 %, hvilket vidner om et intuitivt og inspirerende user interface, der giver lyst til fordybelse. Det understøttes desuden af et nemt og hurtigt backend user interface, gør det nemt for redaktørerne at producere relevant og målrettet indhold, der understøtter den ønskede brugeroplevelse.

Alle elementerne i løsningen fra designsystem til software er sammensat for at understøtte den langsigtede strategi, nemlig at sikre bæredygtig vækst og levere på Fredericias ambitiøse vision om at blive nordens førende designbrand. Websitet er det perfekte eksempel på arbejde, der ikke bare ser fantastisk ud, men også leverer. Slutproduktet er en inspirerende hjørnesten, bygget til at inspirere, lancere og forankre bæredygtig vækst. Helt i møblernes ånd.

Fredericia Furniture

Rasmus Graversen

Chief Commercial Officer

Katja Falkenberg

Brand Director

Hanne Skovbo

Head of Digital Business Processes

Jeppe Dalsgaard

Digital Marketing Lead

AKQA

Steffen Blauenfeldt Otkjær

Managing Director

Louise Birk Arnbjerg

Director of Creative Delivery

Nicolai Villads Løser Smith

Executive Creative Director

Peter Kargo Bruun

Group Technical Director

Hannah Portner

Senior Strategic Planner

Joel August

Product Design Lead

Henrik Dreijer Pedersen

Associate Creative Director

Jimmi Nielsen

Senior Web Developer and Lead

Søren Beier Husted

Web Developer

Lasse Mathiesen Rørdam

Senior Copywriter

Daniel Aarup Kristensen

SEO & Data Analyst

Samarbejdspartnere


Billeder

Watch Video