En himmel til forskel

Yellow Umwelt

for

VELUX

Kategori :

Type :

andet

Baggrund

En analyse viste nogle essentielle forhold, som kunne være store barrierer for VELUX i Danmark. Først viste det sig, at kunderne primært købte VELUX pga det visuelle og æstetiske – sekundært pga bedre indeklima og luftkvalitet. Dernæst viste analysen, at mange havde svært ved at forestille sig hvad effekten af ovenlys i et hjem egentlig var – selvom man godt vidste hvad et VELUX vindue var. Kunne man skabe en løsning, der løste disse barrierer? Endelig var man oppe i mod nogle hårde konkurrenter. Målgruppen er mere interesseret i køkken, bad, gulv, møbler, Quooker etc. end i VELUX – så kunne man digitalt hæve barren og således levere på et niveau, som kunne udfordre konkurrenterne?

Løsning

Derfor lavede vi ’Object of Desire’ platformen, hvor VELUX præsenteres som et consumerbrand – og ikke et BtB byggekomponent. Dette blev rodfæstet i avancerede Digital Experiences, som trafikken blev ledt hen til fra TV og digitale medier. Denne Digital Experience kaldes ”En himmel til forskel” og tillader brugeren at bevæge sig rundt i fem forskellige typiske danske boliger – hvor man så kan slå ovenlysvinduerne ”til og fra” i alle husets rum. Du kan også ændre lysforholdene så du kan se hvordan det ser ud med VELUX morgen, middag og aften. Endelig kan du i hvert rum dykke ned i hvilke produkter og løsninger – samt priser og referencer. ”En himmel til forskel” er bygget i UNITY – en gaming engine, som viste sig at være velegnet til denne 3D-løsning.
Løsningen er optimeret til desktop, tablet og mobil.

Resultat

Time spent pr session: 2 minutes, 19 seconds
Bounce rate: 30 pct

VELUX

Anne Thorius

Senior End-User Communications Manager

Yellow Umwelt

Christian Werther

Design Director

Lucinda Enevold Herforth

Senior Project Manager

Martin Michael Hansen

Co-CEO, Senior Partner

Samarbejdspartnere

Resetfilm
3D Filmproduktion

Billeder

Watch Video