Dragonrider

NORD DDB

for

Max

Kategori :

Type :

andet

Vinder af Best use of Video

BRONZE:
Dragonrider vinder bronze for sin innovative aktivering, der kombinerer real-time optagelser med digitale overlays for at skabe en unik og personlig videooplevelse. Ved at tilbyde en interaktiv Dragonrider-simulator, hvor brugerne kan udleve drømmen om at ride på en drage, engagerer kampagnen både fysisk og digitalt, og sikrer en stærk følelsesmæssig forbindelse til House of the Dragon universet. Man gør samtidig brugerne til ambassadører for filmen, idet de kan dele egne oplevelser med ’the dragon’, hvilket mange tusinde har gjort brug af!

Strategi

Forud for House of the Dragon Sæson 2 var målet at engagere europæiske fans og lade dem træde fysisk og digitalt ind i Westeros-universet. Målgruppen var dedikerede fans og eventgæster, der søgte en unik og personlig oplevelse. Video var central i strategien, da den muliggjorde en stærk følelsesmæssig forbindelse samt en skalerbar social spredning. Ved at kombinere real-time optagelser med digitale overlays skabte vi en delbar og personlig videooplevelse, der gjorde hver bruger til brand ambassadører for serien.

Løsning

Vi udviklede en rejsende offline/online Dragonrider-simulator, hvor brugerne kunne udleve drømmen om at ride på drage og få en skræddersyet video af deres oplevelse. En hydraulisk saddel bevægede sig i synk med den virtuelle flyvetur, mens vind, lyd, vibrationer, røg og video skabte en realistisk drageridder oplevelse. Kameraer optog deltagerens performance, som blev kombineret med officielle himmel baggrunde fra serien, og skræddersyede title overlays tilpasset brugernes forskellige nationaliteter. Via QR-koder kunne deltagerne øjeblikkeligt downloade og dele deres flyvetur på sociale medier, hvilket sikrede en forstærket rækkevidde af aktiveringen.

Resultat

Aktiveringen blev rullet ud ved fire store events, inkl. verdenspræmieren og De Olympiske Lege, og leverede over 7.800 unikke videoproduktioner. På sociale medier opnåede vi en samlet estimeret rækkevidde på +20,2 millioner, hvilket viste styrken af en personlig, digital video-båret oplevelse. Den fleksible brug af real-time optagelser, kombineret med elementer fra seriens ikoniske look, sikrede ikke kun høj engagement, men også en skalerbar aktivering, der kunne transportere fans over hele verden helt ind i Westeros universet.

Max

Mai Thiea

Marketing Manager, EMEA

NORD DDB

Anders Kure

Senior Art Director

Tim Fremmich Andresen

Creative Director

Ida Meyer

Account Manager

Lea Halby

Account Manager

Mano Pervez

Editor & VFX

Katrine Winblad

Extra credit

Samarbejdspartnere

Playground Marketing
UX

Watch Video