Opgaven bestod i at skabe en webbanner-kampagne som beviste Cheapflights payoff og service – nemlig ”Smart search. Made simple”. Med andre ord at gøre en rejsesøgning så innovativ og intuitiv som mulig.
Mange mennesker rejser i dag rejser efter interesser så som sport, kunst og musik – ifølge de seneste britiske rapporter er 45% af et publikum til større koncerter musikturister og alene i Storbritannien var der 9,5 millioner musikrejsende i 2016.
Det innovative webbanner fungerer mere som et værktøj end et displaybanner for brugerne, idet man kan trække billeder fra sports-, kunst- og musikartikler ind i webbanneret for at starte en søgning.
Det er samtidig en måde at inspirere folk til at rejse idet de kan reagere på de oplevelser de brænder for, i stedet for kun at overveje en given destination som næste rejsemål.
Via et innovativt mediekøb blev der skabt et relevant kontaktpunkt mellem brandet, dets brugere og ikke mindst deres passioner.
Hele 92% af brugerne interagerer med banneret og klikkede videre til Cheapflights hjemmeside.
Engagementet var 145% over benchmark ift. andre digitale kampagner og det har dermed redefineret folks opfattelse af webbannere.