Custimy.io – Building the Customer Data Platform of the future

Custimy.io - Building the Customer Data Platform of the future

for

Custimy.io - Building the Customer Data Platform of the future

Kategori :

Type :

annoncoer

Vinder af Startups

BRONZE:
Custimy løser et problem i markedet ved at demokratisere adgang til CDP software for SMV’er, som normalt kun er tilgængeligt for de store virksomheder. De har formået at gøre noget meget komplekst, meget simpelt, og passionen for at hjælpe et underprioriteret segment, mærker man tydeligt. De har demonstreret proof-of-business med deres vækst (MRR) og er allerede tilstede i 9 markeder. Deres medarbejdervækst, funding og tidlig værdiansættelse bekræfter, at vi har med en hurtigt flyvende raket at gøre.

Baggrund

Custimy.io blev i Juli 2020 stiftet af Martin Navne og Kristoffer Degn. Sammen ville de disrupte det infrastrukturelle software marked, som har været domineret af løsninger kun opnåelige for store virksomheder.

De har udviklet en kundedata platform (CDP) i en Software-as-a-service løsning, der kan med til at udligne det store konkurrencemæssige gap mellem store og små virksomheder. Et gap der har skabt en enorm konkurrence ulighed mellem store og små virksomheder.

Custimy.io er skabt med en mission om at demokratisere adgangen til avanceret teknologi for mindre virksomheder i et no-code format og gøre teknologien simpel at bruge.

Det som online forretninger kæmper om i dag er forbrugernes opmærksomhed, behov, interesse og loyalitet. Dette kræver traditionelt set et stort og komplekst softwareapparatur at optimere og aktivere.

Det har været en udfordring og problemstilling som Kristoffer, både som CMO og e-commerce manager har mødt mange gange. Tilgængeligheden, simpliciteten og prisen har ikke været tilgængelig for e-commerce forretninger med mindre ressourcer.

Denne mangel har Custimy.io løst og hjælper idag webshops med at benytte sig af Machine Learning, cloud og indbyggede integrationer direkte til deres systemer. Dette giver brands og business owners muligheden for at få dybere indsigt i deres kunderejser, marketing, kanaler og performance overordnet.

Denne indsigt har de største virksomheder haft tilgængeligt i flere år, mens de mindste har været begrænsede af økonomiske muligheder og interne ressourcer.

De mindre virksomheder efterlades så at sige på perronen, mens de store spillere drøner afsted på lyntoget, i en industri der sætter rekorder år for år når det kommer til omsætning og indtjening.

Indenfor online handel er det hele 96% af industrien der lider under mangel på ressourcer til at kunne konkurrere med de største webshops.

I Danmark sidder de 20 største butikker på intet mindre end 27% af markedet.

Custimy.io arbejder på at ændre dette. Det gør vi gennem den mest tilgængelige Customer Data Platform på den globale scene.

Platformen er bygget op omkring accessibility og simplicity. Den er prissat på et niveau hvor selv mindre spillere på e-com markedet har mulighed for at kunne arbejde ligeså segmenteret og præcist med data som helt store aktører på markedet.

CDP markedet er præget af store spillere fra Silicon Valley, der forsøger at sætte sig tungt på et nyt, hurtigt voksende teknologisk område.
Et CDP marked der i dag er værdisat til 3.5 millarder dollars, men forventes at vokse til 15.3 millarder dollars i 2026.

Custimy er altså oppe imod en enorm konkurrence, med virksomheder der har store milliardbeløb i investeringer.

Løsning

Den digitale købsadfærd har også ændret sig de sidste 10 år, forbrugerne forventer højere grad af personalisering og samtidig udviser de lavere loyalitet.

Specielt de unge forbrugere kigger mod andre butikker hvis de ikke får oplevelser som falder indenfor rammen. Sandsynligheden for et køb er 80% højere, hvis forretningen kan skabe en personlig oplevelse.

Enhver der har shoppet på Zalando eller lignende online butikker har oplevet hvad en personaliseret oplevelse kan. Du får anbefalet produkter i den rigtige størrelse, farve, prisleje og generelt er alt tilpasset dine ønsker og behov.

Modsat står det til i de mindre butikker. De kender dig ikke, og de formår ikke at få dig til at føle dig hjemme, skabe bedre oplevelser og derved efterlade et udtryk af personalisering.

Custimy’s platform gør det nemmere for disse mindre forretninger at skabe personaliserede oplevelser i et skalerbart regi. Det gælder både når det kommer til at anbefale de rigtige produkter, den rigtige kunde, og også markedsføring.

Platformen kan nemlig gennem algoritmer finde nye kunder, der ligner de bedste kunder som forretningen allerede har - de kunder med højest profit, mest loyalitet, højeste CLV og interesse i produktet og brandet.

På den måde kan man begrænse både spildet af annoncekroner på dårlige kunder, men samtidig også arbejde hen mod højere præcisering og antal ordrer pr. kunde.

Custimy bruger avanceret cloud teknologi til at samle, centralisere og “rengøre” data, derefter bruger vi Machine Learning til at transformere data fra noget råt til noget brugbart og aktiverbart.

Dette er de indsigter som deres kunder kan se i deres platforme, som allerede er segmenteret, analyseret og klar til aktivering.

Custimy.io har integrationer til deres systemer, der opsamler, processerer og analyserer data hele tiden. Dette skaber en gennemsigtighed i forretningen for e-commerce virksomheder, og en kontinuerlig forbedring af deres data.

Platformen lærer samtidig af brugernes beslutninger og forbedrer sine anbefalinger i takt med at brugerne bliver dygtigere til at bruge deres data. Det hele er sat op med fokus på at brugeren kan sætte platformen op på 10 minutter.

Det er unikt for en industri hvor kundedata platforme (CDP) typisk er håndteret af store IT og tech ressourcer, i store virksomheder. Denne resource har de mindre butikker ikke, og Custimy.io har brugt over 18 måneder på at skabe deres løsning, som kan give adgang til de samme indsigter, uden at skulle ansætte dyre analytikere for at få udbytte af det.

Resultat

I juli 2020 lancerede Custimy.io deres platform med målet om at ændre tilgængeligheden til avanceret teknologi for e-commerce forretninger. Slut med at drage konklusioner baseret på mavefornemmelser, når man kan bruge data til at understøtte sine beslutninger og skabe en sundere, bæredygtig og profitabel forretning.

Custimy har valgt at gøre rigtigt mange ting anderledes end den eksisterende CDP branche. Hvor de fleste fokuserer på store enterpriseforretninger har Custimy lagt deres fokus på de små og mellemstore virksomheder.
At det så samtidig udgør 96% af forretningerne i online handel viser, at der er et behov for et produkt som dette.

Det er gået rigtigt stærkt for Custimy. Det første år blev brugt på at udvikle softwaren og finde det rigtige hold til at tage virksomheden på markedet.

De gennemførte en funding runde på 450.000 dollars i November 2020 med kun en ide, et powerpoint slide og et meget forsimplet visuelt design, dog var potentialet klart for investorerne allerede der.

I takt med udviklingen af platformen og et team af industrieksperter kulminerede det i maj 2021 med at virksomheden hentede 10 millioner kroner i investering fra bl.a. Pre Seed Ventures, i en af de største pre-seed finansierings runder i Danmarks historie.

Pengene skulle få virksomheden ud over rampen, ansætte nogle af de dygtigste tech og kommercielle profiler i markedet, samt allokere til go-to-market og videreudviklingen af platformen.

Custimy.io gik i markedet i august 2021 med deres SaaS version af CDP’en og har på mindre end 6 måneder allerede opbygget deres Monthly-Recurring-Revenue til over 45.000$, og dermed er de blandt de hurtigst voksende platforme i Norden.

Virksomheden er, eksklusivt, som den eneste fra Danmark med i et Facebook program med kun 59 andre virksomheder verden over for at løse nogle af de udfordringer som online forretninger har med annoncering på Facebook’s platforme. Samarbejdet udfoldes i 2022 til at dække hele det europæiske kontinent.

I dag har Custimy kunder i 9 markeder, blandt andet Norden, USA, UK, Baltikum, Tyskland og Holland.

De har samlet fået mere end 14.3 millioner DKK i investering.

Custimy.io er blandt de hurtigste virksomheder i Danmarkshistorien til at blive værdisat til over 100 millioner, efter bare 12 måneder.

Siden juli 2020 er Custimy.io gået fra et team på 2 founders til et internationalt team på 35 ansatte på tværs af Danmark, Polen, Schweiz, Rumænien og Sverige.

Custimy.io - Building the Customer Data Platform of the future

Martin Navne

CEO og co-founder

Kristoffer Degn

CCO og co-founder

Custimy.io - Building the Customer Data Platform of the future

Arijan Muratovic

Marketing Specialist

Ali Aoun

Marketing Lead

Jakob Korsgaard

VP Revenue

Samarbejdspartnere


Billeder

Watch Video