Coca-Cola's karakteristiske flaske fyldte 100 år, hvilket naturligvis skulle fejres. Ønsket var, at der skulle skabes høj teen-involvering, hvor contour-flaskens skulle være centrum.
Det var et speciifikt ønske fra Coca-Cola, at vi ikke byggede endnu en app, eller aktiverede brugerne gennem QR koder, som aldrig har slået rigtig igennem i Danmark.
Vi brugte 2 væsentlige indsigter til at opbygge kampagnen:
1. 9 ud af 10 teens har altid mobilen med på toilettet
2. Music er deres største passion
Coca-Cola har med succes kommunikeret at flasken åbner døren til "happiness" og skaber sammenhold. Dette blev omdrejningspunktet bag aktiveringsideen - en mobilversion af den gode gamle flaskepost, der kommer med "happiness".
Sammen med YouTube Music gav vi brugerne mulighed for at dele en musikvideo via en mobil Coca-Cola flaskepost med en ven/elsket, som satte ord på det en teenager kan have svært ved at udtrykke. Innovationen var, at man for at åbne beskeden, skulle scanne en Coca-Cola flaske direkte i mobilbrowseren. Hermed blev flasken omdrejningspunktet i aktiveringen samt nøglen til "happiness" i form af musik og fede præmier.
"The Coca-Cola Contour Bottle is one of the most famous and unmistakable shapes in the world. Celebrating its 100 year birthsday was a big challenge since the contour bottle is an influential symbol of design, art, and culture. So we had to do something special. Sharing happiness through music with the contour bottle as the central element of the campaign, was a great solution and we demonstrated that Coca-Cola is a first mover on new marketing technology." - Morten Funch
- Mere en 57.000 besøgende til sitet, hvoraf 27% interagerede i webappen.
- 72% af de sendte beskeder resulterede i, at en Coca-Cola flaske blev scannet og beskeden (musikken) dermed blev udløst.
- 29.000 brugere kom ind på sitet fra earned media = viral effekt.