Bilforsikring er et af Codans vigtigste produkter, og for at styrke deres position på området, ønskede Codan at sætte ekstra fokus på bilforsikringen. Målet var at løfte brandstyrken og at skabe opmærksomhed omkring det faktiske forsikringsprodukt.
Samtidig var det Codans strategiske mål, at aktiviteten meget tydeligt fik sat forsikringsproduktet ind i en emotionel ramme, hvor brugerrejsen mellem hero-kommunikation og digital aktivering føltes som en køretur med automatgear - gnidningsfrit.
Forbindelsen mellem Codan Motor og forbrugerne skulle have meget mere hjerte. Og det viste sig, at vejen derhen var belagt med danskerne høje selvtillid. 80% af de danske bilister synes nemlig, at de kører bedre bil end gennemsnittet.
Men hvordan forholder det sig i virkeligheden?
Det valgte vi at afprøve med en køreprøve.
Velkommen til www.codan.dk/teoriproeve
En gratis, online teoriprøve hvor danskerne kunne sætte deres selvopfattelse og teoreriske køreevner på prøve ved at besvare 3 til 5 spørgsmål til hvert af teoriprøvens 25 spørgsmål med tilhørende billeder.
Teoriprøven er udarbejdet i samarbejde med Codan, motorsagkyndig Lars Borg og køreskolen Køreklar, så den opfyldte alle krav til en rigtig teoriprøve.
Teoriprøven genbrugte visuelle komponenter fra informationskampagnen samt fra det fysiske format og de fysiske ritualer, der er knyttet til en rigtig teoriprøve. Du bliver skrevet ind., du tager testen, den bliver gennemset og du får resultatet.
Således blev kampagnens overordnede budskab, igennem den digitale aktivering, personligt relevant for hver af os danskere. Nu kunne vi på egne kroppe konkret gennemleve, hvad vores individuelle køreegenskaber betyder for vores opfattelse af sikkerhed i - og respekt overfor - trafikken.
De taktiske budskaber tog direkte afsæt i de hyppigst rapporterede skader og blev placeret på sociale medier og kontekstuelle display-bannere. Et CRM-spor blev søsat for at udnytte effekten af permission-indsamlingen bedst muligt. Sporet, der forløb gennem flere segmenterede user flows, havde til formål at informere om brugernes deltagelse i testen og dernæst præsentere dem for de services, som Codan tilbyder inden for kategorien Bilforsikring.
Codans pointe og produkt blev gennem teoriprøven aktivt indlevet og ikke blot passivt fortalt.
Her starter vi i sjette gear.
Kampagnen er den mest effektive i Codans historie, nogensinde, målt på både: Engagement, PR, trafik til site og salg af forsikringer. Bum!
Indsatsen blev på alle måder taget godt imod af hele Danmark.
Kampagnesitet fik 450.000 besøgende og hele 257.114 danskere gennemførste teoriprøven med en average time spent on page på hele 9.32 minutter.
Det er næsten 2,5 millioner minutters trafikal opkvalificering til Danmark.
Trafik til kampagnesitet lå på index 672.
Der blev opsamlet 23.000 permissions.
33% flere forsikringer solgt.
Codan oplevede en increase på +129 procent til eget site - codan.dk
96% dumpede dumpede forresten prøven, så ja, forsikring er værd at gøre ordentligt.