Julen handler om at give. Men desværre også om at tage.
For mens familierne samles rundt om træets grønne top, efterlades huse over hele landet henlagt i mørke, hvilket udgør et sandt gavebord for indbrudstyve. Faktisk stiger antallet af indbrud i december med over 50%. Så hvordan kan vi belyse problemet, og endnu bedre, måske endda løse det?
Internationale studier viser, at lys er en af de mest effektive midler i kampen mod tyven, der ikke ønsker at opdaget af naboerne. Samtidig pynter vi danskere hver eneste jul vores hjem med smukke lyskæder. Så hvorfor ikke kombinere de to indsigter til en enkel, innovativ løsning?
Løsningen hedder ”Christmas Spotlights” og består af en kraftfuld julelyskæde med en indbygget bevægelsessensor, som kan afsløre og afskrække uindbudte gæster på matriklen fra at begå indbrud. Med andre ord: En snart 100 år gammel juletradition kombineret med nutidens sikkerhedssystemer.
Når lyskæden er i den såkaldte Decoration Mode, er pærerne dæmpede og spreder hyggelig julestemning i nabolaget. Men får man uventet besøg af tyven, aktiveres Protection Mode, og lyskæden blænder øjeblikkeligt op for samtlige 20x60 watt halogenpærer og afslører tyven, før han kan nå at begå indbrud.
Lyset vil kunne ses hos de omkringliggende naboer, som efterfølgende kan holde ekstra godt øje med huset eller ringe til politiet og kontakte ejeren - og når alt igen ånder fred og ro, vender lyskæden tilbage til at opføre sig som hyggelig julepynt.
Men produktet hjælper ikke, hvis ikke det havner i hænderne på forbrugerne. Så for at at rekruttere nye Nabohjælpere, igangsatte vi en konkurrence, der præmierede fem heldige Nabohjælpere med deres egne Christmas Spotlights.
Den efterfølgende efterspørgsel – både på sociale medier og på internationale tech blog – har været så overvældende, at vi i øjeblikket arbejder på en landsdækkende produktion frem mod julen 2017.
- 45% flere Nabohjælpere i kampagneperioden sammenlignet med sidste december
- 33% færre indbrud i julen 2016
- 221.000 Facebook video views
- 1.167 social shares
- 181 millioner online readership
- 31.000 YouTube views (uden ad spend)