Carlsberg.com

Spring/Summer

for

Carlsberg Group

Kategori :

Type :

Baggrund

Som FMCG brand står Carlsberg med de samme udfordringer som mange lign. brands - nemlig at skabe en online destination og en platform hvor man kan skabe forskellige initiativer der kan blive til destinationer. Med hjælp fra en stærk online strategi blev rammerne skabt som en dynamisk platform uden at gå på kompromis.

Løsning

Carlsberg.com blev udviklet til at være et responsiv indholdsdynamisk site baseret på multi brand platformen Pegasus. Sitet er i dets struktur udviklet til at være alsidigt. For både at kunne håndtere real time indhold fra sociale medier, side om side med mere redaktionelt håndplukket indhold, der kan gå i dybden med brandets historie og dets nye tiltag.

Det responsive site understøtter den globale position Carlsberg brandet besidder, og muliggøre at tænke brugere og indhold før alt andet.

Resultat

Sitet har erstattet 70+ forskelige Carlsberg sites verden over, og har nedbragt udgifterne til platform mange mange gange, samtidig med at niveauet er blevet hævet og sitet er gjort moderne med nye muligheder.

Carlsberg.com har vundet FWA Site of the day og Awwwards site of the day. I perioden efter lancering er sitets bounce rate blevet markant lavere (fra 84% til 61%) hvilket er godt med en Age Gate, og antal besøgende er mere end fordoblet.

December 2014
Users: 15,646
Bounce rate: 84.70%

December 2015
Users: 48,031
Bounce rate: 61.34%

Carlsberg Group

Daria Radota Rasmussen

Global Integrated Communication Director

Spring/Summer

Pelle Martin

Creative Director (Platform)

Robert Thomsen

Creative Director (Content)

Henrik Dahlqvist

Art Direction and Design

Jeppe Kruse

UX Director

Kenneth Sanchez

Producer

Frederik Dufva

Account Director

Samarbejdspartnere

Molamil
Front-end udvikling