Brødrene Dahl Omnichannel Commerce

Magnetix, Vertica

for

Brødrene Dahl

Kategori :

Type :

Vinder af E-Commerce B2B

E-COMMERCE B2B SØLV VINDER

Det nylancerede v.2.0 af www.bd.dk har endnu engang øget ambitionsniveauet for omnichannel, idet man her har skabt en bundsolid, velintegreret løsning. Sitet performer ganske enkelt sublimt
på samtlige enheder, bl.a. på grund af den intelligente brug af Single-Page Applications
som dynamisk loader det rette indhold baseret på den
enkelte brugers adfærd og mønstre. Man føler sig ganske tryg, når man navigerer rundt på sitet, som er bygget på en omfattende informationsarkitektur og produkthieraki. Brugen af ikoner, billeder og
intelligent søgning er med til at skabe overblik i købsprocessen - ikke mindst på mobilen, som på ingen måde er blevet glemt i processen.

Vinder af Integration - Omnichannel

INTEGRATION - OMNICHANNEL BRONZE VINDER

Bronze i kategorien Integration - Omni gives til en virksomhed der gennem en kløgtig strategi har formået at koble off- og onsite kontaktpunkter sammen og derigennem har beriget kundeoplevelsen i en sådan grad, at man har lykkedes med at indtage en position, hvor man i en B2B verden kan konkurrere på andre parametre end blot prisen.

Baggrund

Opgaven var at designe en ny webshop der kunne løfte brugeroplevelsen og skabe øget omsætning både ved højere konverteringsrate og forøgelse af kurvstørrelsen.

Derudover skulle der iscenesættes og implementeres en række servicekoncepter, der skulle sikre en større loyalitet, således at fokus blev flyttet væk fra pris.

Fortsat skulle løsningen sikre at al data var samlet et sted med single view of data pr. kunde, i et data-warehouse, der muliggør individuel kommunikation baseret på data.

Løsning

bd.dk version 2.0 er en løsning, der binder alle touch points sammen på tværs af online og offline i ét data-warehouse. Dette giver mulighed for at kommunikere i realtid på baggrund af data mining og adfærd, på tværs af samtlige digitale kanaler - og instore POS.

Fortsat giver det mulighed for at komme med anbefalinger på baggrund af data mining – altså ydelser og produkter, som kunden med stor sandsynlighed får brug for.

bd.dk er bygget som SPA (single-page-application) i Angular 2. Resultatet er en lynhurtig brugeroplevelse der slår selv de fleste native apps.

Resultat

Vi fik 20% flere besøgende, sammenlignet med den bedste dag i 2016.

Vi fik 58% flere ordrer via mobiltelefoner fra første dag.

Vi øgede omsætningnen med 22,5% (januar 2017 vs. januar 2016)

Brødrene Dahl

Christian Agger

CMO

Christian Iversen

Senior Projektleder

Bjarke Sejersen

E-handelschef

Magnetix, Vertica

Morten Stinus Kold

Creative Director

Kenneth Olsen

Copywrier

Marina Nielsen

Senior UX Designer

Fie Dahl Lund

Project Manager

Søren Langkjer Ravn

Strategist

Rasmus Schau-Seidler

Digital Designer

Emil Munch Jørgensen

Digital Designer

Søren Toft Pedersen

Senior SEO Consultant

Jimmi Eriken

Director, Campaign Services

Billeder

Watch Video