BroBizz havde brug for at markere sig i det digitale rum med en stærk selvbetjening. Alt for mange henvendelser til kundeservice (over 52%) var resultatet af utryghed eller såkaldte failure demands: At kunder var i tvivl om, hvorvidt BroBizz'en virkede, ville opdatere kreditkort mv. På trods af enormt kendskab vidste de færreste kunder, at BroBizz-enheden kan bruges på mange færger, broer og betalingsveje i Europa.
Usynlige services som PayByPlate (nummerpladegenkendelse) vil i højere og højere grad supplere den fysiske BroBizz-enhed, så der er brug for et nyt touchpoint, som forbrugeren kan forholde sig til: Derfor skulle der lanceres en brugervenlig, smuk og solid service-app, der fremover både kan være BroBizz' primære interface for bilisten, samt være den markedsførings- og salgskanal, som BroBizz skal bruge for at synliggøre sine partnere: Bro-operatører, færgeselskaber og parkeringsservices i Danmark og udland.
THINK og BroBizz designede en app, der fokuserer på de tre primære udfordringer. Login blev redesignet til en mere intuitiv løsning og BroBizz-enhedens status i realtid blev gjort tilgængelig for at modvirke usikkerheden om, om BroBizz-enheden vil virke, eller om man bliver skyld i kø. En usikkerhed, der fik mange til at undlade at bruge BroBizz.
Udbuddet af partnertilbud blev omstruktureret og redesignet, så det er langt nemmere for brugeren at gennemskue, hvor BroBizz kan anvendes og med hvilke fordele. De enkelte partneres produkter er blevet gjort synlige, og med ikonografi og fotos kan brugeren nu relatere til de enkelte operatører og opdage nye muligheder. App'en markedsfører partnernes tilbud om rabatter og leder trafik til deres websites for konvertering.
Da app'en er en markedsføringskanal for partnerne, er betlaingshistorikken blevet redesignet, så de enkelte broer, færger, parkeringsmuligheder mv. optræder i smukke ikoner som de landemærker, mange af dem vitterligt er. Selvom app'en primært er ment som en besparende foranstaltning og effektivt redskab er der arbejdet indgående med visuelt design og performance i både front- og backend for at gøre ethvert møde med brandet BroBizz behageligt og smukt.
App'en understøtter PayByPlate og er dermed klar til at agere fjernkontrol for den fremtidige, transponder-løse betaling der lanceres efter påske på Storebæltsbroen.
Juryen kan logge ind i appen med brugeren "caroline@brobizz.com" og adgangskoden "Caro12345"
Uden kampagner har antallet af downloads været tilfredsstillende. 50.000+ danskere har hentet den nye app siden december 2017. Hvad vigtigere er: ca. 40.000 brugere er jævnligt aktive modsat 3.500 aktive brugere af den gamle app (som opnåede 60.000 installationer i sine flerårige levetid).
Specielt på Apple AppStore har anmeldelserne være mange (800+ i skrivende stund) og gode (en samlet bedømmelse på 4,6 stjerner ud af 5). På Google Play ligger bedømmelsen stadig noget lavere, da historikken fra den forhenværende og dårligt anmeldte BroBizz-app trækker gennemsnittet ned.
Vi afventer første egentlige måling fra BroBizz kundeservice efter app'ens lancering, men alt tyder på, at antallet af opkald ang. Brobizz-enhedens status og betalingskort er markant for nedadgående, hvilket har frigivet tid til de mere komplekse opgaver, der har været i forbindelse med de nylige prisændringer på Storebæltsbroen.
BroBizz melder desuden om stor tilfredshed fra partnerside: Den markante synlighed, partnernes produkter (de enkelte overfarter og de mulige rabataftaler) har opnået i app’en, vækker begejstring. Trafik fra app'en til partnernes websites er stigende.
“Brobizz-app’en er et kæmpe skridt frem mod et fuldt digitaliseret BroBizz. Designprocessen og det tætte samarbejde mellem os og bureauet har skabt store resultater på meget kort tid. Det har været skønt at se, at både vores kunder og vores forretningspartnere tager så godt imod den.” Mette Berthelsen – Markedschef, BroBizz A/S