Brødrene Dahl og hele grossistmarkedet indenfor VVS står med den kæmpe udfordring, at det hele er ved at blive et pris-game. Hvis konkurrencen ikke kommer fra de normale konkurrenter (AO Johansen, Sanistaal osv.) så kommer den fra Amazon og denne type spillere.
Derfor har Brødrene Dahl haft brug for at skabe ydelser og services, som kan være ekstra lim på kunderne og skabe ægte loyalitet, så det hele ikke handler om pris.
Indsigten for den konkrete løsning er, at vi fra spørgerammer og interviews ved, at mange VVS'ere (specielt i de mindre firmaer) er svage bogligt eller ordblinde, og at de grundlæggende ikke interesser sig for likviditetsstyring, regnskab og administration. Derfor ønskede vi at skabe en løsning, der kunne hjælpe med denne del.
ePlan er endnu et skridt på denne rejse, således at Brødrene Dahl går fra at være en grossist til at være en partner, der hjælper kunderne med at udvikle og vokse deres forretningen i fællesskab.
Tilvejebringelse af data har været centralt for denne løsning. Vi har samlet alle data i et data-ware-house, fra samtidige kanaler (Web, butikker, telefonsalg og eksterne sælgere). Det betyder, at vi har data fra alle kunder fra 2009 og frem til i dag med max 24 timers forsinkelse. Data er struktureret således, at det er single view of data, både på virksomhedens niveau, men også på enkeltpersonsniveau.
Fortsat arbejder vi med data mining og maskinlæring, således at vi kan skabe indsigter til Brødrene Dahls kunder, som kunderne så kan bruge deres forretning.
Løsningen er et webinterface, der naturligvis er responsivt og ligger bag login. Løsningen tilbydes gratis til alle Brødrene Dahls kunder, men der er nogle premium services, man skal betale for.
Kongstanken er, at vi vil gøre det nemmere for VVS'erne at drive forretning.
Løsningen er et skalerbart setup, som giver os muligheden for at udstille kundernes data på et hav af forskellige måder. Og samtidig giver det os mulighed for at kunderne kan benchmarke sig imod andre kunder og tvillingkunder.
Med løsningen får vi også mulighed for at rådgive kunderne om, hvilke produkter de bør købe og hvilken leveringsform, der er mest optimal for dem.
Løsningen er ganske ny, men allerede nu kan vi se, at indtjeningen for kunder, der bruger ePlan er op til 207% bedre end tvillingkunder, der ikke bruger ePlan.
Endvidere vil det blive yderst interessant at følge livstidsværdien for kunderne, der bruger denne løsning.