Efter liberalisering af det danske marked for sportsvæddemål har Oddset oplevet en voldsomt sigende international konkurrence eftersom de største markedsspillere har entreret det danske marked. Efter liberaliseringen ønskede Oddset et best-in-class produkt, for at øge den digitale konkurrencedygtighed.
Yderligere er det vigtigt, for Danske Spil at vinde kampen omkring den fysiske retail tilstedeværelse, således at denne kan benyttes som et yderligere differentieringsparameter imod de udenlandske spillere. For Danske Spil handler dette om at tilføre butiksoplevelsen en øget værdi, således at de udenlandske spillere ikke vinder denne kamp.
Danske Spil skal efter liberaliseringen af markedet have et digital app tilbud, der som minimum er tilsvarende dets internationale konkurrenter, således at man ikke fravælges af den årsag.
Danske Spil skal kunne levere et bredt spiludbud, hvorved man som bruger vil benytte Oddset app’en som udgangspunktet for at afsøge interessante sportsvæddemål.
Hastighed og real-time væddemål bliver en vigtigere og vigtigere faktor i branchen, således at man kan lave væddemål i den kontekst man befinder sig i - f.eks. i forbindelse med at man ser en fodboldkamp på TV, stadion eller lign.
Det at levere en oplevelse rundt omkring selve spiludbuddet er en vigtig differentiator, så Danske Spil ikke kun skal konkurrere på sin prissætning af oddsene.
Der skal være en brandkonsistens på tværs af touch points - online som i retail - ift. hvordan man møder Oddset brandet.
En lynhurtig native app oplevelse på tværs af iPhone, Android og Ipad, hvor man med 3-klik kan have lavet et væddemål, når hastighed er et vigtigt parameter for mange ‘bettere’. Løsningen kombinerer væddemål og underholdning i ét univers ved at brugeren har live-steaming af diverse sportsbegivenheder - herunder muligheden for multiple simultane live-streaminger på iPad. Derved udgør Oddset app’en langt hen af vejen et cockpit for sportsvæddemål. Denne positionering og produktkvaliteten har været med til at skabe en stærkt øget loyalitet hos Danske Spils app brugere på Oddset-platformen.
Nyttefunktionalitet:
- Face/Touch-ID login, som mindsker barriererne for at logge ind - f.eks. ved NemID eller med brugernavn/password.
- Bredt udvalg af sportsvæddemål lanceret inkl. dynamiske odds.
- Seneste opdatering indeholdene muligheden for at spille på hunde løb og heste løb.
- Live streaming på tværs af smartphone og tablet.
- På iPad med simultane streams i video cockpit.
- Placer et væddemål direkte med et swipe.
- Tag dine pengefunktionalitet, hvis du ønsker at sælge dit væddemål inden dets afslutning.
- Personligt definerede push notifikationer baseret på kampe af interesse samt eget valgt dybde af notifikationer.
- Multitasking i iPad, således at man kan lave enten bette eller se en live stream samtidig med man foretager sig andet på iPad’en.
- Samtidig udviklet en POS løsning til retail for at hjælpe med overgangen fra krydser på papir.
Med introduktionen af Oddsets native app har Danske Spil opnået stor anerkendelse fra brugerne og er idag den højst rangerede app blandt alle væddemålsudbyderne i App Store med en gennemsnitsrating på 4,3 per 9/2-2018.
Markant udvikling af de mest forretningskritiske målepunkter - herunder kan nævnes en tre-dobling af antal væddemål i app’en og tæt på en fire-dobling af omsætning fra før lancering.
Oddset app’en har fået over 120.000 downloads.
Man har knyttet kunderne tættere til Oddset-brandet med et markant øget engagementsniveau, som idag i gennemsnit udgør over 15 min pr. session.
Danske Spil er lykkedes med at skabe en iPad penetrationen på over 12%.