Tinkas Juleeventyr på TV 2 PLAY

TV 2 Marketing

for

TV 2

Kategori :

Type :

Baggrund

Julen er den særlige tid på året, som kan samle os danskere – ikke mindst foran skærmen. Julekalenderen er derfor en vigtig tradition for TV 2. I julen må man ønske, hvad man vil. På TV 2 var vores største ønske at gøre årets tv-julekalender, ’Tinkas Juleeventyr’, til det bedst sælgende indhold på vores streamingtjeneste, TV 2 PLAY.

Løsning

For at integrere det magiske univers og promovere serien skabte vi en kampagne, hvor co-creation og engagement var nøgleordene.
Vi udviklede Tinka-appen, hvor brugerne kunne blive en del af den store Tinka-juleduet. Brugerne kunne lipsynce sig ind musikvideoen til den populære titelsang med Burhan G og Frida Brygmann.
Vi fastholdt brugernes engagement ved hver dag at låse op for nyt indhold. Koderne fandt brugerne i programteksterne på TV 2 PLAY, ligesom der var henvisning til streamingtjenesten fra appen.
Tusindvis af videoer blev dagligt indsendt og klippet sammen, og herefter blev materialet distribueret, så brugerne kunne dele dem på Facebook og YouTube – og måske se sig selv på TV i shared credits efter dagens afsnit.
På Facebook og YouTube fik Tinka-fans bl.a. smugkig på næste dags afsnit med henvisning til, at de kunne se resten på TV 2 PLAY.
Sociale medier blev også benyttet til at pushe interessant indhold på tv2.dk – hvorfra der var henvisning til TV 2 PLAY.

Resultat

Kampagnen var bundet sammen på magisk vis: TV 2 PLAY var integreret i alt lige fra pap-lågekalenderen, online bannere, sociale medier, app, tv2.dk og shared credits på tv-fladen. Brugerne involverede og co-createde med os som aldrig før: 65.000 unikke musikvideoer blev uploadet via appen – og Tinka blev dermed den største co-creation performance i TV 2s historie.

Vigtigst var, at kampagnen som helhed blev en kæmpe succes for TV 2 PLAY: Hele 32.000 Tinka-fans købte abonnement til vores streamingtjeneste. Det svarer til, at vi ved hjælp af ’Tinkas Juleeventyr’ alene skabte en vækst i antallet af abonnenter på TV 2 PLAY på hele 8 %. Vores ønske gik i opfyldelse, og ’Tinkas Juleeventyr’ endte som det absolut bedst sælgende indhold på TV 2 PLAY - nogensinde.

TV 2

Jennifer Green

Executive Producer

TV 2 Marketing

Tine Kej

Kreativ Konceptudvikler - Digital

Anna Støvring

Kampagneleder

Line Smed

Social Media Manager

Jacob Nordentoft

Kreativ Konceptudvikler - Promo Producer

Line Lorentzen

Kreativ Konceptudvikler - AD

Christian Erik Andersen

Digital Projektleder

Leonore Skousen

Produktionsleder

Billeder

Watch Video