Interflora – Vi ta’r skylden

Brandhouse

for

Interflora

Kategori :

Type :

Baggrund

Interflora ønskede at sælge flere blomster omkring Valentinsdag. Udfordringen er at selvom de fleste mænd gerne vil give en Valentinsgave, så glemmer de det.

Løsning

I stedet for at forsøge at kommunikere os til øget opmærksomhed og mindre glemsomhed, så valgte vi at bruge mændenes glemsomhed til vores fordel. Vi skabte simpelthen en kampagne, hvor Interflora tilbød at tage skyden for mændenes glemsomhed. På den måde kunne man få leveret en Valentinsgave dagen efter Valentinsdag - sammen med et kort, hvor Interflora tog skylden for den sene levering. Og det hele blev foldet ud udelukkende på digitale og sociale medier.

Resultat

Resultaterne oversteg langt forventningerne. Salget steg med 571% i forhold til samme dag året før.

Interflora

Søren Flemming Larsen

CEO

Zvi Goldstein

CMO

Brandhouse

Mikkel Elung

Creative Director

Sigurd Bjerre

Art Director

Simon Kragh

Copywriter

Camilla Jane Bunnage

Projektleder

Thomas Hedegaard

Client Service Director

Watch Video