Formålet med kampagnen var at styrke Matilde-brandet igennem en occasion, som Matilde ikke tidligere har drevet: At Matilde også er god efter træning til restitution.
Kampagnen skulle samtidig revitalisere familiebrandet og gøre det relevant for en ny og yngre målgruppe.
Ideen skulle aktiveres omkring et sponsorat af håndboldspillerne René Toft Hansen & Nicklas Landin under Håndbold VM i Frankrig.
En Matilde-kakaomælk skal rystes, før man nyder den – det er barnelærdom. Og hvad er bedre til at ryste kakaomælk end den populære trend: Bottleflip.
Kombinér det med et aktuelt håndbold VM og to stjernespillere, der kan udfordre hinanden.
Tilsæt udfordringer på sociale medier og ”Matildeflip’ var født.
En idé hvor produkt, indsigt og målgruppe er gået op i en højere enhed bygget på de klassiske Matilde værdier, som fællesskab og hygge.
4.100.000 reach på hero film.
86% organic reach på hero filmen.
12.200 shares af hero film.
900 video views i minuttet i de første 24 timer.
18.800.000 kampagne impressions.
840.000 kampagne engagements.
+500 indsendte videoer gennem hele kampagnen.
120.000 kr i Total Ad spend.