Arla Unika eCommerce

Creuna Danmark A/S

for

Arla Unika

Kategori :

Type :

Vinder af E-Commerce B2C

E-COMMERCE B2C BRONZE VINDER

Man har her formået at skabe en skalerbar løsning indenfor et relativt snævert marked. Der udvises mod ved at investere i en koncept- og betalingsløsning, der taler direkte til forbrugerne, tager en fin distance til de mere generiske supermarkedsprodukter, og som samtidig udfordrer branchekonventioner. Platformen understøtter- og er tro mod det unikke brand og koblingen af et anbefalingsunivers er rigtig godt tænkt som et middel til at uddanne og knytte endnu tættere bånd til det oste-elskende folk.

Baggrund

Arla Unika er dér, hvor Arla eksperimenterer og udfordrer konventionerne i mejeribranchen. Siden 2002 har Arla Unika udviklet nye oste i verdensklasse i et tæt samarbejde mellem passionerede ostemestre, eksperimenterende produktudviklere og nytænkende iværksættere.

Det har man gjort så godt, at Arla Unika i dag er et eksklusivt og velkendt fødevarebrand, og Unikas oste er at finde på flere af landets førende restauranter.

Mejeriprodukterne er dog kun tilgængelige for forbrugerne i Arla Unikas egne butikker i Aarhus og København, samt i et begrænset antal oste- og specialbutikker.

På trods af den begrænsede tilgængelighed ønsker Arla Unika imidlertid stadig, at alle de danskere som er interesserede i de eksklusive mejeriprodukter skal have mulighed for at købe dem. Her er en eCommerce-løsning det oplagte svar til at gøre produkterne tilgængelige for de kunder der ikke har mulighed for at komme forbi Latinerkvarteret i Aarhus, Torvehallerne i København eller bor i nærheden af en af de udvalgte delikatesser. Men hvordan sikrer man, at den sanselighed, eksklusivitet, historiefortælling og rådgivning der findes i de fysiske butikker bliver en central del af købsoplevelsen på nettet?

Det var kerneudfordringen, der var startskuddet til udviklingen af Arla Unikas nye eCommerce-løsning.

Løsning

Har man været i en af de fysiske Arla Unika-butikker, ved man, at det er et sted, hvor personlig og kompetent betjening går hånd i hånd med en eksklusiv og luksuriøs oplevelse fuld af sanseindtryk.

Med den nye digitale platform har Arla Unika skabt et digitalt univers, der giver forbrugerne den samme oplevelse.
For at forbrugeren næsten kan fornemme duften af de eksklusive oste, er sitets rige content en central del af løsningen.

For hver enkelt ost finder man blandt andet anbefalinger til passende vine og specialøl, gode råd til udskæring og servering og selvfølgelig opskrifter med de lækre produkter.

På den måde tages oplevelsen et skridt videre og på sitet videreformidler Unika sin brede viden inden for området, så forbrugerne får mulighed for selv at ”uddanne sig” til vaskeægte oste-connaisseurs.

På de digitale hylder kan man både købe specialfremstillede oste stykvis, forskellige osteborde og –anretninger samt gavekort. Derudover har også udvalgte gastronomiske lækkerier fundet vej til shoppen.

For at fuldende oplevelsen af personlig og kompetent betjening bliver samtlige ordrer håndpakket af Unika-personalet i butikkerne, og der vedlægges små kort med information og gode råd om opbevaring og anvendelse af produkterne.

Resultat

Fortroligt resultatdata er fjernet inden offentliggørelse/DDA

Arla Unika

Line Holmen

Brand Manager

Mette Aaskov Lassen

Event Manager

Anders Sørensen

E-commerce & Search Manager

Eva Laura Lunddahl

Butikschef

Creuna Danmark A/S

Andrei Madalin Dumitrescu

Digital Art Director

Charlotte Arndal Pedersen

Senior Content Consultant

Andrew Sanin

Senior Developer

Mary Levchuck

QA Engineer

Eugene Strukov

Frontend Developer

Helle Jensen

Senior UX Consultant

Mikkel Olesen

Client Director

Thomas Toftdal Jensen

Insights & Analytics Consultant

Marie Louise Jensen

Project Coordinator

Martin Brogaard

Team Lead, Lead Technologist

Samarbejdspartnere

Moment Studio
Foto & Video

Billeder

Watch Video