Arla Unika er dér, hvor Arla eksperimenterer og udfordrer konventionerne i mejeribranchen. Siden 2002 har Arla Unika udviklet nye oste i verdensklasse i et tæt samarbejde mellem passionerede ostemestre, eksperimenterende produktudviklere og nytænkende iværksættere.
Det har man gjort så godt, at Arla Unika i dag er et eksklusivt og velkendt fødevarebrand, og Unikas oste er at finde på flere af landets førende restauranter.
Mejeriprodukterne er dog kun tilgængelige for forbrugerne i Arla Unikas egne butikker i Aarhus og København, samt i et begrænset antal oste- og specialbutikker.
På trods af den begrænsede tilgængelighed ønsker Arla Unika imidlertid stadig, at alle de danskere som er interesserede i de eksklusive mejeriprodukter skal have mulighed for at købe dem. Her er en eCommerce-løsning det oplagte svar til at gøre produkterne tilgængelige for de kunder der ikke har mulighed for at komme forbi Latinerkvarteret i Aarhus, Torvehallerne i København eller bor i nærheden af en af de udvalgte delikatesser. Men hvordan sikrer man, at den sanselighed, eksklusivitet, historiefortælling og rådgivning der findes i de fysiske butikker bliver en central del af købsoplevelsen på nettet?
Det var kerneudfordringen, der var startskuddet til udviklingen af Arla Unikas nye eCommerce-løsning.
Har man været i en af de fysiske Arla Unika-butikker, ved man, at det er et sted, hvor personlig og kompetent betjening går hånd i hånd med en eksklusiv og luksuriøs oplevelse fuld af sanseindtryk.
Med den nye digitale platform har Arla Unika skabt et digitalt univers, der giver forbrugerne den samme oplevelse.
For at forbrugeren næsten kan fornemme duften af de eksklusive oste, er sitets rige content en central del af løsningen.
For hver enkelt ost finder man blandt andet anbefalinger til passende vine og specialøl, gode råd til udskæring og servering og selvfølgelig opskrifter med de lækre produkter.
På den måde tages oplevelsen et skridt videre og på sitet videreformidler Unika sin brede viden inden for området, så forbrugerne får mulighed for selv at ”uddanne sig” til vaskeægte oste-connaisseurs.
På de digitale hylder kan man både købe specialfremstillede oste stykvis, forskellige osteborde og –anretninger samt gavekort. Derudover har også udvalgte gastronomiske lækkerier fundet vej til shoppen.
For at fuldende oplevelsen af personlig og kompetent betjening bliver samtlige ordrer håndpakket af Unika-personalet i butikkerne, og der vedlægges små kort med information og gode råd om opbevaring og anvendelse af produkterne.
Fortroligt resultatdata er fjernet inden offentliggørelse/DDA