IBC – Corporate website

Gejst Studio

for

IBC

Kategori :

Type :

Vinder af WEBSITE - CORPORATE OR PUBLIC

WEBSITE - CORPORATE GULD VINDER

Guldvinderen har lavet et lækkert univers, med en overlegen navigation, en strategisk indsigt som gennemsyrer hele sitet og reducerer kompleksitet for brugeren.

Baggrund

Uddannelse er mere vigtigt end det nogensiden har været, men samtidig er det mere konkurrencepræget og uigennemsigtigt end tidligere. Alle studerende er unikke med individuelle drømme, ønsker og behov, og hos IBC tilbyder man en række uddannelser, der skal være med til at opfylde disse behov. Formålet med det nye IBC.dk har været at skabe liv til IBC’s digitale identitet og underbygge og formidle de værdier, som IBC står for. IBC’s mantra – ‘Et bedre sted at lære’ – har været udgangspunktet for at udvikle et nyt og brugerorienteret website, som præsenterer den nødvendige information på en ny og spændende måde. I en moderne verden, hvor mulighederne for uddannelserne er mange og til tider uoverskueligt, har det været vigtigt at skabe en løsning der inspirerer brugerne og skaber den gennemsigtighed de har brug for.

Løsning

Løsningen er et website, der ved hjælp af personlig filtrering lader brugeren vælge hvilket indhold der er relevant for dem. Websitet giver dem mulighed for at få et hurtigt overblik over IBC’s mange muligheder, samtidigt med at de deaktiver det indhold, som ikke er relevant for dem. På den måde får brugeren mulighed for at indsnævre deres interesseområder og læse mere om deres kommende uddannelse. Sitet er skabt i samarbejde med studerende fra et bredt udsnit af IBC’s uddannelser, som hjalp med at sikre, at navigationen, udtrykket og indholdet stemmer overens med deres ønsker for information samt deres opfattelse af IBC. Således ewebsite skabt af nuværende studerendes drømme for kommende studerende.

Resultat

Resultatet er et nyt IBC.dk med en holdning. Identiteten, designet og navigation er med til at inspirere og udfordre brugeren til at gå på opdagelse hos IBC. Besøgstiden er steget, i takt med at indholdet og storytellingen skaber øget overblik over uddannelserne. En udvidet mulighed for booking af studievejledere har været med til at lette den daglige administration og øge vejledningskvaliteten af de unge. IBC skal være et bedre sted at lære både online og offline, og vi tror på, at det nye IBC.dk er med til at hjælpe kommende studerende til at træffe den rigtige beslutning i valget af deres uddannelsesvej.

IBC

Lene Kjærholm

Marketingschef

Sandie Petersen

Marketingassistent

Julie Nedergaard

Webredaktør

Gejst Studio

Morten Larsen

Projektchef

Jesper Broberg Gang

Direktør

Søren Østergaard

Lead developer

Anders Thorborg

Concept developer

Kenneth Knudsen

Art Director

André Falsig

Content & strategi

Watch Video