TMA-2 Discovery

AIAIAI / Magic People Voodoo People

for

AIAIAI

Kategori :

Type :

Baggrund

TMA-2 Modular Headphone System blev lanceret i 2015 og er som navnet indikerer et modulært hovedtelefons system, hvor det er muligt at vælge forskellige dele og dermed skræddersy til ens specifikke behov, i forhold til udseende og lyd.

Men når mulighederne strækker sig over 1000 forskellige konfigurationer, kan det være svært for nogle at vælge. Ligesom at man ved køb online ikke kan teste lyden i forhold til ens præferencer, men blot læse om det.

Derfor var målet både at skabe et værktøj der hjælpe folk med få den hovedtelefon der passer dem allerbedst, og for AIAIAI at kunne genfortælle den modulære historie og om TMA-2 systemets fordele.

Løsning

Hvad nu hvis din musiksmag - og dens data – kunne hjælpe dig med at finde de hovedtelefoner, der passer bedst til dig?

TMA-2 Discovery er baseret på data fra Spotifys Discover Weekly playlist – en ugentlig opsamling af musikanbefalinger, skræddersyet til din smag og udledt af dine lyttevaner. Software analyserer automatisk hver enkelt individuelle spilleliste for at afdække detaljerede karakteristika og data på hvert enkelt musiknummer. Brugeren får derved samtidig muligheden for at gå på opdagelse i og høre deres ugentlige musikliste, samt at lære mere om genrer, deres “moods” og tempo i de valgte sange - inden de bliver præsenteret for et par hovedtelefoner med en konfiguration, der matcher brugerens individuelle musikprofil.

Resultat

Førende tech blogs såsom Engadget, Digital trends, T3, Wired, PSFK m.fl skrev om det, ligesom toneangivende mode/livstils- og musiksites som Trendhunter, Mixmag, XLR8R, Electronic Beats, Cool Material og andre fik featured det. Det anerkendte site Highsnobiety lavede sågar deres egen lille film om projektet til facebook med tusindvis af interaktioner og ikke mindst ca. 90.000 views.

Trafik til site er 140% stigning i forhold til samme periode sidste år, og 107% stigning ift ugen før. Ligesom Referrals gik 426% op fra ugen før (455.56% op sammenlignet med samme periode sidste år). Antal sessions var første uge 13.200 med en average time on site på 1.33 min.

Fortrolig data er fjernet inden offentliggørelse / DDA

AIAIAI

Peter Michael Willer

Creative Director

Frederik Jørgensen

CEO

Andy Borglind

Designer / Developer

AIAIAI / Magic People Voodoo People

Peter Michael Willer

Creative Director

Frederik Jørgensen

Concept development

Andy Borglind

Designer / Developer

Søren Smidt

Creative Director

Asbjørn Poulsen

Strategic Director

Mads Bjerre

Art Director

Mikael Waaben

Designer

Samarbejdspartnere

Magic People Voodoo People
Design
Moodagent
Data Analyse

Billeder