PureGym

Shape

for

PureGym

Kategori :

Type :

andet

Baggrund

Som Danmarks førende fitnesskæde kender de fleste formentlig til PureGym – og vil måske endda
mærke en snert af dårlig samvittighed ved synet af fitnesskæden i bybilledet. For hvem har ikke stået ved tærsklen til et nyt år fyldt med beslutsomhed og et indre løfte om, at "dette år det bliver anderledes", kun for at støde på den hårde realitet, at kiloene klamrer sig fast, og sundhedsrevolutionen udeblev. Det er en bekendt historie for mange af os – det ubrugte fitnesskort brænder i lommen som en konstant påmindelse om de sundhedsambitioner, vi aldrig fik omsat til virkelighed.

Dette er ikke bare en personlig kamp, men også en forretningsmæssig udfordring for PureGym. De står med den komplekse opgave at holde os fast, ikke bare i drømmen om en sundere livsstil, men også i selve handlingen. Det er her, kampen står – ikke kun for os, men også for PureGym, for i en verden, hvor abonnementer er konge, er kunder, der forsvinder igen, en reel bekymring – og skabelsen af engagement og loyalitet bliver alfa-omega for forretningens økonomiske velvære.

Her handler det ikke kun om at skabe en løsning, hvor friktionen fjernes fra det sunde valg – men også om at skabe incitamenter, hvori det sunde valg gøres nemmere, og motivationen altid genfindes på ny. Smartphonen, som det moderne menneskes ultimative schweizerkniv, udgør her et centralt værktøj til at skabe forandring i hverdagen. Det er her, PureGym-appen træder ind på scenen – mere end blot en forlængelse af fitnesscentret, spiller appen en central rolle i at styrke engagementet og forbedre oplevelsen både før, under og efter træning – og som giver resultater, der kan ses på bundlinjen og på badevægten.

Løsning

PureGym-appen er din digitale fitness-makker, der effektivt løser to vigtige opgaver: Den fjerner barriererne for at komme i gang med træning og integrerer motiverende elementer, som opfordrer til aktivitet både i og udenfor fitnesscentret. Med andre ord er appen designet ud fra et mindre-friktion- og mere-motivations-princip.

Mindre friktion
Det første skridt mod træningscenteret er ofte det tungeste. PureGym-appen tager fat i netop dette dilemma ved at minimere afstanden – både mentalt og fysisk. Ved hjælp af appens kort vises de nærmeste centre med detaljer som åbningstider og besøgstider, gør det nemmere end nogensinde at planlægge din træning.

Booking-funktionaliteten er din billet til nemt at vælge og reservere plads på dine yndlingshold, uanset om det er instruktøren, sporten eller stedet, der trækker. Og med påmindelser direkte i appen, samt muligheden for at synkronisere med din kalender, bliver det nærmest umuligt at "glemme" et planlagt fitness-besøg.

For dem, der føler sig fortabt uden en guide, sænker appen barriererne ved direkte at tilbyde booking af personlig træning – både som gratis samtale og som længerevarende forløb. Den tilbyder også selvstændige træningsprogrammer for dem, der foretrækker at udforske på egen hånd, med alt fra 7-minutters workouts til Yoga-sessioner, der nemt kan streames til dit TV derhjemme.

Mere motivation
Når først du er kommet afsted, opstår en ny udfordring – at komme afsted igen. Også her kommer appen dig i møde.

Med Challenges motiveres medlemmer til at springe i sadlen og opnå fitness-mål i fællesskab med PureGyms øvrige fitness-entusiaster – hvad end det handler om at komme i fitnesscenteret gentagne gange, eller at tilbagelægge 250.000 skridt. Dem behøver medlemmerne selvfølgelig ikke tælle selv, for med appens integration til telefonens sundhedsapp (HealthKit og Fitbit), tæller indsatsen automatisk med i tilmeldte Challenges.

En af de mest motiverende elementer er at se resultater – derfor har PureGym-appen fokus på at gøre progression både synligt og målbart. Det gøres både igennem appens kalorieberegner, men også igennem BodyTracker-featuren, hvor medlemmer kan måle deres udvikling på ni forskellige parametre, såsom vægt, BMI, fedtmængde, muskelmasse med mere – som tydeligt visualiseres i appen.

Dertil kommer Trofæer, som appens smarte gamification-element. For motivation skabes også i kraft af belønningen, og her giver appen et anerkendende klap på skulderen. Medlemmer hyldes med et digitalt trofæ, når de har forbrændt de første 5000 kalorier, eller modtager en streak score, for alle de uger, de er vendt tilbage til centeret i streg – og meget mere!

Resultat

I essensen er PureGym-appen mere end blot teknologi; den er det nødvendige skub i medlemmernes fitnessrejse, der forvandler "jeg burde"-øjeblikke til "jeg gjorde det"-triumfer. Ved at kombinere teknologi med et dybt forstået behov for medlemmerne, skaber appen en forbedret oplevelse, der tilfører medlemskabet øget værdi og sætter PureGym et skridt foran konkurrenterne.

Resultaterne taler for sig selv. Vores app har ikke bare forbedret, hvordan medlemmer tilgår deres træning, men den har også øget Customer Lifetime Value markant: Medlemmerne bliver i gennemsnit 33% længere hos os. Og folk er vilde med appen – over 1,5 million downloads og mere end 12.000 anmeldelser senere, står vi stærkt med en rating på over 4 stjerner på tværs af iOS og Android.

Det afspejles også i medlemmernes flittige brug af appen. Siden lanceringen er det blevet til mere end 24+ millioner holdbookinger gennem appen – og med ca. 400.000 holdbookinger per måned i gennemsnit, vokser tallet fortsat støt. Det samme gør tilmeldinger til Challenges, som i dag tæller mere end 4,6 millioner sign-ups og med en sammensat årlig vækstrate i tilmeldinger på 10%. For hvert år der går, ser vi med andre ord 10% flere tilmeldinger til Challenges!

Under corona-nedlukningerne viste vores Challenges deres sande værdi. Ved at sætte gang i skridt-challenges, der motiverede medlemmerne til at komme ud, bevarede vi ikke bare PureGyms relevans – vi sørgede for, at vores medlemmer holdt sig aktive og var klar til at komme tilbage, da verden åbnede op igen.

Appen har for PureGym banet vejen for et væld af muligheder for nye løsninger, der har skabt engagement og dyb involvering af medlemmerne indenfor såvel som udenfor fitnesscenteret. Ved at have en fast plads i medlemmernes lomme – eller mere præcist, på deres smartphones – udvides universet, hvor PureGym kan gøre sig betydelig for sine medlemmer – og ikke mindst betydelig for omsætningen. Appen står således stærkt som et klart eksempel på, hvordan den rigtige mobiloplevelse kan gøre en reel forskel.

PureGym

Inger Overgaard Pade Pajic

Digital Experience Manager

Shape

Kristian Friis

Managing Director

Marcus Mattsson

Tech Lead

Eva Peillex

Design Lead

Christian Skaarup Enevoldsen

iOS Development

Esteban Alarcón Ceballos

Android Development

Heidi Mortensen

QA

Selim Mouelhi

QA

Ziv Lavee

QA

Linea Weien Lippert

Senior Strategy & Business Consultant

Telma Cruz

Analytics

Samarbejdspartnere


Watch Video