Black Friday Prismatch

Marketsquare, HELP PR og Dentsu

for

IKEA Danmark

Kategori :

Type :

andet

Baggrund

IKEA ville udfordre den eksisterende fordom, som siger at lav pris er lig med lav kvalitet. Selv om IKEA-produkter er prisvenlige, er der tale om langtidsholdbare kvalitetsprodukter. Black Friday var den perfekte anledning til at få dette budskab ud og sætte gang i debatten. Så da alle andre satte deres priser ned i anledning af Black Friday, stod IKEA bag en aktivering, som gjorde præcis det modsatte – så fokus blev flyttet fra forbrug til ansvarligt forbrug.

Løsning

De fleste forventer, at langtidsholdbart design og høj kvalitet kommer med en tilsvarende høj pris. Derfor indfriede IKEA forventningerne og tidoblede priserne. På den måde satte de i den grad gang i debatten om pris, kvalitet og bæredygtighed. IKEA blev centrum midt i forbrugsfesten og en tydelig afsender på budskabet om, at den grønne omstilling kommer, når alle har råd til den. Kampagnen blev eksekveret som en traditionel Black Friday kampagne, på IKEA.dk, i varehuse og på traditionelle medier som TVC og social media. Målet var at skabe omtale i både nationale og lokale medier for at sætte gang i debatten.

Resultat

Black Friday Prismatch satte i den grad gang i debatten om pris, kvalitet og bæredygtighed. IKEA blev centrum igennem hele Black Friday-ugen og en tydelig afsender på budskabet om, at den grønne omstilling kommer, når alle har råd til den.

+120 Medieomtaler

Visibility score: 66%

Reach: +5.400.000

IKEA Danmark

Anne Krogh

Country Marketing Manager

Christian Mouroux

Country Communication Manager

Marketsquare, HELP PR og Dentsu

David Asmussen

Executive Creative Director

Magnus Breum

Creative Director

Ulik Kepinski Rode

Creative Lead

Ditlev Schiller

Account Director

Karina Ciotta

Project Manager

Jens Thrane-Møller

Executive Client Director

Nicolai Schierbeck

Producer

Christian Gravesen

DOP / Fotograf

Charlotte Correll

HELP PR

Lasse Ryom

HELP PR

Samarbejdspartnere

HELP PR
PR
Dentsu
MEDIA

Watch Video