Hvordan sammensmelter man den fysiske retail med det digitale univers? Det har altid været en stor udfordring.
Retailindustrien er under konstant forandring, og i takt med den digitale udvikling er det vigtigere end nogensinde, at virksomheder formår at følge trends og connecte med deres målgruppe online.
Men konkurrencen om forbrugernes opmærksomhed på de digitale medier er stor, og med en begrænset mulighed for at skabe personlig engagement med forbrugerne, er det helt essentielt, at virksomheder skaber noget unikt og personligt indhold. I gamle dage skulle du som detailhandler have en tilbudsavis og en radio- og tv-reklame. I dag er der langt flere retninger, du skal kunne mestre, herunder at henvende dig til de unge.
Vi ville for første gang i dansk detail historie koble det hele sammen og samtidig fokusere på den helt nye målgruppe af Gen Z- med et live shopping studie direkte inde i butikken samtidig med at kunderne kunne handle i butikken.
Derfor gik Social Works og FRIDAY sammen med POWER for at skabe unikt digital content, der både taler ind i de nyeste trends, og samtidig repræsenterer POWER og deres kerneværdier. Og det var naturligvis allervigtigst, at vi skabte indhold, der var værdiskabende for den helt nye generation Z.
2022 var året hvor POWER for alvor skabte awareness på TikTok platformen, ved at turde tage chancer og udnytte platformens store potentiale.
I forbindelse med åbningen af den nye elektronik- og hvidevarebutik i Ishøj, kastede Power sig ud i projektet om at skabe ét af EUROPAS STØRSTE TIKTOK LIVE-EVENT.
Power opbyggede et kæmpe TV-studie i butikken i Ishøj, hvor 10 nøje udvalgte content-creators sendte live og solgte produkter under hele eventet. Værterne var de garvede podcastværter - Hav og Kamal - der med deres unikke sprog og friske humor, var de helt rigtige til at stå i front til det store show. Alle gjorde et fantastisk stykke arbejde under hele eventet, og repræsenterede POWERs brand og målgruppe helt perfekt.
Under showet blev der afholdt konkurrencer, sjove challenges med de 10 contents creators, interviews med sælgere og massere andet underholdning. Seerne havde mulighed for at stille spørgsmål til de mange content creators, som bidrog til, at de følte sig inkluderet under hele eventet. Bubber kiggede også forbi og skabte som sædvanlig en magisk stemning i studiet - og ikke mindst blandt seerne.
Showet varede hele seks timer, og sammenlagt blev der sendt live i 34 timer og 43 minutter. Resultaterne fra showet var helt unik og vi blev nødt til at lukke køen til butikken før lukketid.
Resultaterne fra eventet oversteg alle forventninger, og på kun seks timer formåede man at slå Nordisk rekord på Tiktok platformen – med 2,2 mio. likes udelukkende på POWERS egen live session. Derudover kom i alt 3.2 mio likes på de 10 content creators live streaming tilsammen. Totalt 5.2 mio likes og et rekord stort engagement der fik lukket streamen undervejs.
POWER omsatte for forbløffende 36 millioner kroner på åbningsdagen, og 47 mio. kroner samlet for hele weekenden og havde over 20.000 besøgende i butikken. En rekordomsætning ikke bare i Danmark - men i hele Norden.
Over weekenden eksploderede POWERs kanal i antal interaktioner, og POWERs TikTok har nu rundet 218.000 følgere
Trafik POWERs kanaler:
400 % stigning i trafikken fra sociale medier (sammenlignet med sædvanlige SoMe-aktiviteter)
40 % stigning i direkte trafik (sammenlignet med det sædvanlige niveau i den tilsvarende periode)
750 % stigning i antallet af eDM-klik på eDM
MyPOWER Treasure Chest-konverteringsrate - 67 % - 32 000 tilmeldinger under showet ( MyPOWER - Kundeklub )
84 % lavere klikpriser på betalt kampagne content (sammenlignet med sædvanlige SoMe-kampagner)
500 % stigning i CTR på betalt kampagne content (sammenlignet med sædvanlige SoMe-kampagner)
Data Hav og Kamal film:
- 250.000 organiske visninger
- +50.000 likes, shares & comments.
- 2 millioner visninger
Det kan i den grad siges, at eventet var en kæmpe succes, som gjorde åbningen af POWERs nye elektronik- og hvidevarebutik gik ind i historien for den største åbning i norden.