POWER TV Europas største live event m. Hav & Kamal

Social Works & FRIDAY

for

POWER A/S

Kategori :

Type :

annoncoer

Vinder af Branded Content - Creative Campaigns

SØLV:
Powers butiksåbning bygger måske ikke på verdens største idé, men det er et skoleeksempel på ’Go big or go home’ med en live-aktivering på steroider. Power når en ny generation med TikTok som omdrejningspunkt. + 5 millioner likes understreger, at de unge kunne lide, det de så.

Baggrund

Hvordan sammensmelter man den fysiske retail med det digitale univers? Det har altid været en stor udfordring.

Retailindustrien er under konstant forandring, og i takt med den digitale udvikling er det vigtigere end nogensinde, at virksomheder formår at følge trends og connecte med deres målgruppe online.

Men konkurrencen om forbrugernes opmærksomhed på de digitale medier er stor, og med en begrænset mulighed for at skabe personlig engagement med forbrugerne, er det helt essentielt, at virksomheder skaber noget unikt og personligt indhold. I gamle dage skulle du som detailhandler have en tilbudsavis og en radio- og tv-reklame. I dag er der langt flere retninger, du skal kunne mestre, herunder at henvende dig til de unge.

Vi ville for første gang i dansk detail historie koble det hele sammen og samtidig fokusere på den helt nye målgruppe af Gen Z- med et live shopping studie direkte inde i butikken samtidig med at kunderne kunne handle i butikken.

Derfor gik Social Works og FRIDAY sammen med POWER for at skabe unikt digital content, der både taler ind i de nyeste trends, og samtidig repræsenterer POWER og deres kerneværdier. Og det var naturligvis allervigtigst, at vi skabte indhold, der var værdiskabende for den helt nye generation Z.

Løsning

2022 var året hvor POWER for alvor skabte awareness på TikTok platformen, ved at turde tage chancer og udnytte platformens store potentiale.

I forbindelse med åbningen af den nye elektronik- og hvidevarebutik i Ishøj, kastede Power sig ud i projektet om at skabe ét af EUROPAS STØRSTE TIKTOK LIVE-EVENT.

Power opbyggede et kæmpe TV-studie i butikken i Ishøj, hvor 10 nøje udvalgte content-creators sendte live og solgte produkter under hele eventet. Værterne var de garvede podcastværter - Hav og Kamal - der med deres unikke sprog og friske humor, var de helt rigtige til at stå i front til det store show. Alle gjorde et fantastisk stykke arbejde under hele eventet, og repræsenterede POWERs brand og målgruppe helt perfekt.

Under showet blev der afholdt konkurrencer, sjove challenges med de 10 contents creators, interviews med sælgere og massere andet underholdning. Seerne havde mulighed for at stille spørgsmål til de mange content creators, som bidrog til, at de følte sig inkluderet under hele eventet. Bubber kiggede også forbi og skabte som sædvanlig en magisk stemning i studiet - og ikke mindst blandt seerne.

Showet varede hele seks timer, og sammenlagt blev der sendt live i 34 timer og 43 minutter. Resultaterne fra showet var helt unik og vi blev nødt til at lukke køen til butikken før lukketid.

Resultat

Resultaterne fra eventet oversteg alle forventninger, og på kun seks timer formåede man at slå Nordisk rekord på Tiktok platformen – med 2,2 mio. likes udelukkende på POWERS egen live session. Derudover kom i alt 3.2 mio likes på de 10 content creators live streaming tilsammen. Totalt 5.2 mio likes og et rekord stort engagement der fik lukket streamen undervejs.

POWER omsatte for forbløffende 36 millioner kroner på åbningsdagen, og 47 mio. kroner samlet for hele weekenden og havde over 20.000 besøgende i butikken. En rekordomsætning ikke bare i Danmark - men i hele Norden.

Over weekenden eksploderede POWERs kanal i antal interaktioner, og POWERs TikTok har nu rundet 218.000 følgere
Trafik POWERs kanaler:
400 % stigning i trafikken fra sociale medier (sammenlignet med sædvanlige SoMe-aktiviteter)
40 % stigning i direkte trafik (sammenlignet med det sædvanlige niveau i den tilsvarende periode)
750 % stigning i antallet af eDM-klik på eDM
MyPOWER Treasure Chest-konverteringsrate - 67 % - 32 000 tilmeldinger under showet ( MyPOWER - Kundeklub )
84 % lavere klikpriser på betalt kampagne content (sammenlignet med sædvanlige SoMe-kampagner)
500 % stigning i CTR på betalt kampagne content (sammenlignet med sædvanlige SoMe-kampagner)

Data Hav og Kamal film:
- 250.000 organiske visninger
- +50.000 likes, shares & comments.
- 2 millioner visninger

Det kan i den grad siges, at eventet var en kæmpe succes, som gjorde åbningen af POWERs nye elektronik- og hvidevarebutik gik ind i historien for den største åbning i norden.

POWER A/S

Jesper Boysen

CEO

Sebastian Lillelund

Marketing Manager

Joakim Sigvardt

E-commerce Manager

Sadia Aden

Social Media Coordinator

Michael Gregersen

Project & Facility Manager

Anna Skouenborg

Marketing Koordinator

Mikkel Noe

Digital Manager

Theis Hviid

CRM Specialist

Elian Abi Khalil

Customer Service Team Leader

Jonas Lindquist

Sales Manager Telecom

Simon Frølich

Sales Manager Data

Nicolai Ravn

Sales Manager S/V

Anders Buur

Sales Manager Whitegoods

Daniel Olesen

Sales Manager SDA

Social Works & FRIDAY

Kasper Iversen

Co-Founder

Merethe Madsen

Data Specialist

Mads Bertram

Sales Strategist

Mads Haukrogh

Partner

Max Madsen

Visual Storyteller

Thomas Flensted

Visual Storyteller

Samarbejdspartnere

Video People
Livestreaming-produktion
Showtech
Lighting & Visualization
Schjærven
Kreativ partner
Hav & Kamal - Uden filter
kreativ partner og værter
S360
Paid social partner

Watch Video