Danica PensionsStart

In2media

for

Danica Pension

Kategori :

Type :

Baggrund

Danica Pension ønsker at sikre, at alle vores nye kunder oplever at deres nye pensionsordning i Danica Pension er den rigtige ordning til dem. Danica Pension ønsker at være tilstede på alle platforme og at optimere både vores kunders og vores rådgiveres tid. Det gør vi ved, at alle kunder begynder deres relation til Danica Pension ved at aktivere og tilpasse sin nye pensionsordning, og få den første rådgivning, digitalt.
Vi kalder den proces "PensionsStart", og det er den proces vi har givet et gevaldigt løft.
Tidligere var der nemlig under halvdelen gennemførte aktivering at deres nye pensionsordning online. Hovedårsagen var en general utryghed ved at skulle klare dette uden at tale med en rådgiver.
Den nye Pensionsstart gør processen så gennemskuelig at over 90% af brugerne nu udnytter muligheden.
For at finde den helt rigtige løsning
- kortlagde vi vores kunders beov gennem en række interviews med både kunder og rådgivere
- lavede co-creation sessioner med samme gruppe
- skabte en prototype i flere versioner
- og brugertestede vores løsning af 4 omgange, inden lancering.
Denne proces gjorde, at Danica kunne udnytte den ophobede viden til at skabe den mest trygge og effektive løsning og optimere oplevelsen for slutbrugeren.

Løsning

Danica Pension holder til stadighed fokus på at holde omkostningerne nede. Men vi ønsker også at konkurrere på kvalitet og på at ramme kundernes behov på nye og bedre måder. Et grundlæggende behov hos vores kunder er, at de føler sig i trygge hænder, når det kommer til deres finansielle fremtid. Danicas mål er, at vores kunder ikke må gå ned i levestandard, når de går på pension. Og så skal vores kunder have de rigtige forsikringsdækninger. Ikke for meget og ikke for lidt, men det rigtige.
Ønsker kunder derefter at få en samtale med en rådgiver, giver vi mulighed for at det, og både kunde og rådgiver er med udgangspunkt i PensionsStart bedre klædt på til den efterfølgende rådgivning.
I arbejdet med løsningen tog vi udgangspunkt i Danica Pensions behov for at kende til kunders stillingstype og helbredstilstand, og kundernes behov for at vide om de sparer nok op og har de rigtige livsforsikringer.
Introsiden giver brugeren overblik over hvilke steps de skal igennem. De skal nemlig:
1) svare på spørgsmål om sig selv
2) få en skræddersyet anbefaling
3) få overblik over sin aftale og skrive under digitalt
Spørgsmålene er letforståeligt formuleret og hvis man er I tvivl om noget, kan man altid få ekstra information undervejs. Det er også muligt at hente oplysninger fra Pensionsinfo, hvilket understøtter helhedsbilledet.
Derefter får du anbefalinger baseret på udregninger fra en algoritme, som bruger kundensdata og data om andre kunder med samme profil.. Her kan du få et visuelt overblik over hvor godt du er dækket ind, og justere efter dine behov.
Når du er tilfreds med dine justeringer, får du vist en ny aftale, som du skal skrive under ved hjælp af nem ID. Derefter får du en kvitteringsmail, samt en aftalebeskrivelse i din e-boks, hvis ønsket.

Resultat

Succesen i den nye løsning ligger ikke kun i den bedre oplevelse og en konvertering på over 90%.
Der var også omkring 15% procent af nye kunder som vælger at optimere deres aftale i forhold til den generelle pensionsordning deres arbejdsgiver havde lavet til dem.
Alt i alt blev Pensionsstart en stærkt vellykket løsning for både Danica OG deres brugere.

"Vi har fået en kundeorienteret og kreativ løsning. Vi tilbyder med PensionsStart vores kunder en brugervenlig og personlig oplevelse, som tager udgangspunkt i kundens data og dyb faglig viden om pension. Løsningen giver vores kunder mulighed for at aktivere, få rådgivning og tilpasse deres pensionsordning digitalt på få minutter. Vi har sat fokus på kundernes behov for at føle sig i trygge hænder, når det kommer til deres finansielle fremtid, og vi har opnået at give den tryghed digitalt. Som et yderligere plus giver løsningen vores rådgivere det bedste udgangspunkt for rådgivning af de kunder, som måtte ønske det."

John Glottrup, EVP Businss Development, Danica Pension

Danica Pension

Stine Kalmer Jørgensen

Senior Digital Consultant/Chefkonsulent, Digital Channels, Business Development

In2media

Maria Køhnke

Director of UX & Creative Strategy

Casper Nikander

Art Director

Samarbejdspartnere

Design by Research
Sarasiff Kjærgård, Service Design Lead (servicedesign)
Advice
Anja Thrane, Partner (brugervenlighedstest)

Watch Video