Gubi arbejder med materialer i den fysiske verden. Med taktilitet og med de følelser stofligheden vækker i os. Men samme stoflighed er vanskelig at formidle gennem en skærm. For hvordan kan vi genskabe de kuldegysninger vi får, når vi lader fingrene glide hen over det helt rigtige materiale, når lyset rammer stoffet på den måde der gør, at vi kan forestille os præcist, hvordan det vil se ud i vores eget hjem? Og hvordan kan vi samtidigt udnytte den digitale platforms styrker, og lade alle tænkelige variationer og kombinationer få frit spil, fordi vi ikke er belastede af fysiske begrænsninger? Det var udfordringen og udgangspunktet for Gubi Upholstry projektet.
Gubi Upholstry er et digitalt projekt fra yderst til inderst. Det er et website, der gør brug af mekanismer, som vi kender fra e-commerce og fra immersive brand websites, og der er ikke sparet på mulighederne for sortering, relateret indhold, bestillingsflows og for den sags skyld de langsigtede, bagvedliggende muligheder for tilføjelse og vedligeholdelse af indhold. Men oven på motoren af digitale muskler, ligger oplevelsen. Fornemmelsen. Der, hvor det digitale bliver identitetsbærende. For hvordan føles siden? Hvad sker der i interaktionen? Hvordan giver den ene visning eller side plads til den næste, og hvordan bliver pixels til stof, der næste kan mærkes? Det løses i Gubi Upholstry i samspille mellem den solide, omend til tider eksperimenterende arktiektur, de intuitive taksonomiske koblinger, og det grundlæggende eksekvering i design og frontend-kode.
Målet med Gubi Upholstry er ikke direkte salg. Det er formidling, og det er at sikre den gode oplevelse uden for det fysiske rum. Derfor er de bedste resultater dem, som ansatte, forhandler og slutkunder bringer - kvalitativt. Og at dømme efter sitets hidtidige modtagelse, både internt og på det store, åbne internet, gør Gubi Upholstry præcist, hvad det var tænkt til at gøre. Det bringer stofligheden gennem skærmen.