Junkbusters – Junk made easy

Mustache

for

Junkbusters Group

Kategori :

Type :

andet

Vinder af Customer Experience

SØLV
Løsningen kopierer et kendt og simpelt servicekoncept til en konservativ branche, og leverer en løsning på komplekse problemer med affaldshåndtering og miljørapportering via et enkelt og velafprøvet design. Det giver en unik kundeoplevelse og flotte resultater for Junkbusters.

Baggrund

Byggeboomet er over os! Uanset om det er en komplet home makeover, en mindre tilbygning eller et spritnyt sommerhus, så er danskernes byggelyst eksploderet. Og dét i en sådan grad, at der i 2020 blev omsat for 140 mia. kr. til både privat og erhvervsbyggeri. Men den nye tagterrasse eller udestue kommer med en pris: Danmarks affaldssortering er under pres!

En tredjedel af Danmarks samlede affald er byggeaffald. Og i en branche fyldt med affalds- og miljøregulativer kan det være svært at navigere i, hvordan du nemmest kommer af med alt fra storskrald til murbrokker. Derfor har Junkbusters gjort det til deres mission at gøre affaldshåndtering og bortskaffelse enkelt og hurtigt – og ikke mindst fri for prisoverraskelser.

I en ellers konservativ branche af affaldsmastodonter og vognmænd har Junkbusters formået at positionere sig som en del af en ny generation, der sætter service, gennemsigtighed og fleksibilitet først. Her blev digitalisering en altafgørende faktor. Drevet af ønsket om sublim kundeservice, en gnidningsfri brugeroplevelse og mulighed for international skalering, satte Junkbusters sig derfor for at innovere affaldsbranchen med en ny digital løsning.

Løsning

Hele forretningen i én løsning
Det sidste, man har brug for, når man står midt i et byggerod, er omstændige procesbeskrivelser og uoverskuelige handelsbetingelser. Derfor er omdrejningspunktet i den nye digitale løsning tilgængelighed - både fysisk og kognitivt. Med en omni channel løsning i form af både online platform og app kan Junkbusters bogstaveligt talt være lige ved hånden, når spørgsmålet om affaldshåndtering melder sig.

Med få klik kan brugeren oprette en sag, vælge ydelse (fx en junkbag, affaldstaxa eller container) og angive leveringssadresse. Det betyder, at der i løbet af få minutter kan sættes hak ud for affaldshåndtering på projektets to do-liste. Når containeren eller junkbag’en er fyldt, kan brugeren med et enkelt swipe bestille tømning eller erstatning af den og sparer dermed også tid og kræfter på besøg på genbrugsstationen. Det frigiver tid til dér, hvor det virkelig gælder: på selve byggeprojektet.

Banebrydende rammer for grøn omstilling
Men det er ikke kun kunden, der oplever en forbedring. Også Junkbusters selv har med det nye software fået optimale rammer for rapportering af affald og genanvendelse. Det gør dem i stand til at udvikle detaljerede miljørapporter, der fortæller dem præcis hvor meget affald, der er blevet genanvendt på den enkelte byggeplads. Denne data gøres tilgængelig for kunden, der således får indsigt i projektets miljømæssige aftryk. Med dette tiltag baner Junkbusters vejen for en ny æra af mere miljørigtige byggepladser, der tager ansvaret for deres eget bidrag til en grøn omstilling.

Med større tilgængelig, optimerede bookings- og samarbejdsprocesser samt nye databeregninger, har løsning givet øget kontrol og indsigt fra både et kunde- og forretningsperspektiv. Og dette afspejles da også i anmeldelserne af Junkbusters, der melder om glade og tilfredse kunder.

Resultat

Resultaterne af den nye løsning er til at tage og føle på. Foruden en øget konverteringsrate på junkbusters.dk er antallet af bestillinger af både junkbags og containere steget med 43 %. Desuden må ønsket om et gnidningsfrit og brugervenligt kundesystem siges at være blevet opfyldt. Med den nye selvhjælpsløsning er antallet af timer, supportlinjen bruger på opklarende spørgsmål, faldet med hele 64 %. Tallet vidner om en gennemsigtig og overskuelig proces, der ikke efterlader brugeren i tvivl om næste step – til glæde for både kunde og forretning.

Men vigtigst af alt er, at Junkbusters med den nye løsning har formået at sparke døren ind til det tyske marked og etablere et netværk af vognmænd og kunder på de tyske byggepladser. Næste delmål er Sverige, hvor de eksisterende erfaringer fra både Danmark og Tyskland skal sikre samme overvældende resultater. Efter Sverige er strategien helt klar: Resten af Europa venter! Og med kombinationen af Junkbusters universelle forretningsmodel og den digitale løsnings skalerbare format er det bare et spørgsmål om tid.

Junkbusters Group

Steffen Rasmussen

CEO & Founder

Mustache

Kenneth Abrahamsson

Chief Creative Officer

Finn Larsen

Chief Technology Officer

Simon Elhøj

iOS Developer

Simon Thamsen

Android Developer

Watch Video