deepdivr er en analyseplatform til annoncering på sociale medier. Vi kommer til at favne bredt inden for digital annoncering i løbet af 2021-22, og ambitionen er at gøre platformen til den foretrukne blandt marketingfolk globalt de kommende år.
Vi er en SaaS-virksomhed med abonnementsaftaler, som typisk løber et år ad gangen med up front betaling. Prisen afhænger af antallet af integrationer, fx Ad Accounts, man vil tilknytte. Pt. betaler en gennemsnitlig kunde x DKK pr. måned, svarende til x DKK pr. år.
Sociale medier er blevet en større, vigtigere og mere integreret del af mange virksomheders marketingmix, men kompleksiteten med databaseret annoncering er støt stigende. Det skyldes et stigende antal kanaler, der ikke taler sammen, og som hver især har egen tolkning af sandheden, fordi de ønsker at fremstå som dem, der leverer de bedste resultater.
deepdivr giver en objektiv analyse af annonceringen på tværs af kanaler gennem teknologi, avanceret statistik og med et human touch.
Qua egen erfaring i branchen ved vi, at machine learning og AI (endnu) ikke kan stå alene, og et human touch er nødvendigt for at sikre, at det altid er relevante indsigter, der fremhæves, og at det er let at handle på disse. Visionen er, at alle skal kunne navigere i, og forstå, en evig voksende mængde af data for at kunne træffe de rigtige beslutninger.
Vores kernemålgruppe har grundlæggende to kendetegn. De bruger mange ressourcer på paid social, og de har mange stakeholdere, som skal være opdateret på aktiviteter og performance på mange kanaler. Begge kendetegn er typisk gældende hos enterprise virksomheder, og vi oplever stor interesse og et godt fit med netop dem.
Vi har indtil nu fokuseret primært på Danmark, men ambitionerne rækker langt ud over landets grænser. Kanaler som Facebook, Google og Snapchat er globale, og det samme er setup og behov hos enterprise virksomhederne.
Mange har enten taget paid social inhouse, eller har det på tegnebrættet, fordi de bl.a. ønsker mere kontrol, gennemsigtighed og bedre udnyttelse af data og indsigter.
Arbejdet ender dog med at være manuelt i en række forskellige annoncesystemer, fx Facebook, og når der skal arbejdes på tværs, så foregår det i Excel.
Det skyldes groft sagt, at konkurrerende softwareprodukter i branchen enten har fokus på community management, som Falcon, eller også er det meget tunge analyseværktøjer, som PowerBI, der ikke har tilstrækkelig dybde på hver kanal til at være brugbart for specialister.
Løsningen er deepdivr. En platform, der ikke bare giver et samlet ’topline’ overblik over ens annoncering på tværs af kanaler, men som også gør det muligt at dykke ned i dataen for hver enkelt platform, hver enkelt kampagne, hver enkelt målgruppe og selv hver enkelt annonce.
Djævlen er i detaljen, som man siger, og hvis specialister skal tage et nyt værktøj til sig, så skal det tilbyde mere end summen af de enkelte Ad Managers for fx Facebook, LinkedIn og Snapchat.
Summen, gennem deepdivr, er mere end 3 (FB1+LI1+SC1), for det er ikke bare resultater fra hver platform, det er indsigterne og den viden som først bliver synlig, når dataen kombineres. Særligt, fordi resultater kan kombineres med website data fra Google Analytics.
Netop kombinationen af data fra forskellige sociale medier og Google er en afgørende differentiator.
Med Apples iOS 14-opdatering samt generelle forringelser for cookies og tracking, bliver det sværere for annoncører at måle direkte konverteringseffekt. Betyder det, man får færre salg?
Nej. Det betyder blot, at man ikke længere med lige så stor sikkerhed ved, hvad der skabte salget. Men det har man aldrig rigtig vidst, for hvert digitalt medie har altid favoriseret sig selv i attribueringen.
Vores platform gør det lettere for annoncører at få et troværdigt billede på tværs af kanaler. Et billede, de ellers selv er nødt til at klippe og klistre sammen i Excel eller hjemmebyggede dashboards i fx Google Data Studio. Det er dog typisk meget ressourcekrævende at lave og vedligeholde, og som sjældent ender med at blive et brugbart værktøj for specialister i dagligdagen.
Udover at gøre det lettere at arbejde med data, så kommer deepdivr, i løbet af 2021, til at gøre det muligt at se den langsigtede effekt af paid social, og ikke bare det kortsigtede klik, som alt for mange annoncører overvurderer.
Det er igen noget, der kun er muligt ved at kombinere data fra social med Google. Ved at gøre det, kan vi vise, hvorvidt der er kausalitet mellem annoncering på sociale medier og organisk trafik på ens hjemmeside. Det bliver ligeledes muligt at se på sammenhængen med organiske brandsøgninger og share of search ift. konkurrenterne.
Alt sammen noget, der for alvor kan dokumentere og højne effekten af annoncørens annoncering på sociale medier (og fremover generel digital annoncering) ved at forbinde ender, som ganske få gør, men som alle bør gøre.
Siden lanceringen af betaversionen tilbage i august 2018, har vi oplevet stor efterspørgsel fra annoncører og bureauer.
Med denne efterspørgsel, foundernes brancheerfaring, kompetencer og de første kunder i folden, lykkedes det at rejse funding allerede første år. Siden da er der totalt set rejst tæt på 10 millioner DKK.
For 2020 kom vi ud med en omsætning på x DKK, hvilket vi synes er tilfredsstillende, et hårdt Q2 for newbizz, grundet corona og lockdown, taget i betragtning.
Siden sommeren 2020 er det gået forrygende med x nye kunder, og en månedlig vækst på x%. For april 2021 har vi en Monthly Recurring Revenue tæt på x DKK og kunder som:
Coloplast (7 markeder)
BoConcept (5 markeder)
Nic. Christiansen (Jaguar, Hyundai, Land Rover i 4 markeder)
Aldi
hummel
Socialdemokratiet
YouSee
Danske Spil
IIH Nordic
Dertil har vi fået første ‘rene’ internationale brugere fra Hero (Schweiz) og Orkla (Norge).
Kunderne er glade. Vi har en G2 rating på 4,8/5 og blevet anerkendt som ‘High Performer’ både Winter og Spring 2021. Vores NPS er på 80, som betegnes ‘Verdensklasse’.
Nu, hvor vi har bevist vores værd på de første sociale medier, og har fundamentet for platformen på plads, er vi klar til udrulning af nye integrationer. Heriblandt Google Ads, Snapchat, Pinterest, TikTok og Twitter.
Særligt Google Ads er efterspurgt, og den er interessant, da den samtidig hjælper med at indfri ambitionen om at krydse data på en ny måde, som beskrevet i Løsningen.
Der kommer en ketchupeffekt i antallet af integrationer i Q2+3, der vil udløse en ketchupeffekt i antallet af kunder i andet halvår 2021. Vores CRM bugner af varme leads - som ikke er blevet til kunder, fordi vi ikke har haft tilstrækkeligt med integrationer - hvorfor omsætningen ventes tredoblet i 2021.
Udover forventningerne om mange nye kunder, så vil den månedlige pris stige for både nuværende og kommende kunder. Det skyldes vores prismodel, der er baseret på antallet af platformsintegrationer, som kunderne vil tilknytte. Jo flere integrationer, jo højere månedspris.
Vi ser særligt virksomheder med annoncering i flere markeder, virksomheder med flere brands samt bureauer som en stor guldgrube, fordi de har behov for mange integrationer.
Med et stærkt team og skalerbart produkt ser vi frem til væksten på den internationale scene, hvor i første omgang vil fokusere på de nordiske lande samt Schweiz og Holland, hvor vi allerede nu ser efterspørgsel.