For at forblive markedsledende og styrke relationen til kunderne har BD med udgangspunkt i Omni-channel exellence taget skridtet videre for at skabe en virksomhed som er i stand til at møde kunden personligt og ensartet på alle platforme.
Med en ambition om ‘Unified Commerce’ tager BD Omni-channel til et nyt niveau. Det er ikke nok at kunne skabe en ensartet oplevelse på alle platforme, kunden skal også kunne foretage sig det samme på alle platforme.
Digitalisering er det naturlige omdrejningspunkt for at lykkedes med målsætningen. BD er bevidst om, at skabelse af de bedste synergier imellem den online og offline verden er en balancegang som kræver at kundeoplevelsen bliver sat i fokus.
Ved at skabe de bedste synergier kan BD give kunderne en oplevelse som beriger og gør en forskel i deres egen dagligdag. I BD arbejdes der hele tiden på nye tiltag og services som er med til styrke kunderelationen.
Indtil videre har denne strategi været det perfekte udgangspunkt, hvor resultaterne taler for sig selv.
Ambitionen om Omni-channel exellence har været direkte afhængig af, at BD har kunne lykkedes med en strategi der involverer flere kerneområder af forretningen.
Forretningsgrundlaget for BD er tilstedeværelse i alle de touch points hvor kunderne er. Det er integration imellem offline og online som er det bærende element.
• Med 53 butikker har BD skabt et landsdækkende distributionsled, hvor det er muligt for at møde kunderne og styrke relationen ‘first hand.’
• Support er en integreret del af alle touch points, men samtidig også vigtig at skille ud, da alle nye initiativer gerne starter med indsigt fra support til udvikling af nye services og løsning af kundens behov.
• Udvikling af services er et af de bærende elementer for at sikre kundeoplevelsen. Servicedesign er et af de vigtigste investeringsområder for BD fremadrettet.
• Det personlige salgsled skaber den menneskelige 1t1 oplevelse, som er essentiel for vedvarende loyalitet i en branchekultur som ligger dybt indlejret i kundesegmenterne.
• BD online (BD.dk) bliver mere og mere udgangspunktet for kunderelationen. I dag er den uundværlig for at kunne give den bedst mulige kundeoplevelse og samtidig er den vigtig for optimeringen af hele forretningen BD.
• BDs online platform er rodfæstet i et ERP system hvor integrationen til den digitale SGDD platform og heraf ‘commerce-motor’, har været den største investering de seneste par år. Det har været en digitaliseringsproces som er blevet gennemtænkt i detaljen og som tager hånd om alle kunderejser samt måden BD er struktureret på i dag.
Data:
Data et naturligt omdrejningspunkt for den at kunne give den ønskede oplevelse på alle platforme. BD har udarbejdet en datastruktur som ikke alene giver indsigt, men som også danner grund for nye forretningsområder og services. Indsigtsdata skal så vidt muligt kunne afføde en ny handling, ellers er den irrelevant.
Med udgangspunkt i Adobe Management, er al digital kommunikation styret og sat op på en måde, som styrker 1t1 relationen samt de personlige kunderejser på tværs af kanaler. Machine Learning er en stor del af den digitale kommunikation.
BD er i dag det bedste fra online og offline bragt sammen til fordel for kunderne og BD selv.
BD har med udgangspunktet i en Omni-channel strategi skabt resultater der ikke kun leverer de første par år, men som bliver ved med at levere og leve op til forventningerne på sigt.
Den løbende digitalisering af BD bliver udlevet med respekt for kunden, og den er båret af viden og indsigt som gør at BD giver kunden mulighed for at levere sit eget bedste.
Resultaterne taler for sig selv, stigende loyalitet og omsætningsrekorder bliver slået måned for måned. – Alene i 2018 har BD haft en online vækst på 21%.
BD er i dag det bedste fra online og offline bragt sammen til fordel for kunderne og BD selv.
Andre nøgletal:
• Online handel udgør 30% af den samlede omsætning
• BD.dk har en konverteringsrate på hele 23%
• 200.00 SKU’er på BD.dk
• Tæt på 1 Milliard i online årlig omsætning
”Psst.. Fik vi sagt, at BD.dk udgør ca.1 % af det totale internetsalg i Danmark?”